eTwinning

Polska piosenka w projekcie eTwinning SING MY SONG

Czas na wyzwanie dla innych krajów biorących udział w projekcie „Sing My Song”. W lutym uczniowie ze szkół partnerskich mierzą się z piosenką Cleo „Za krokiem krok”. Przygotowaliśmy prezentację, w której przedstawiliśmy wybraną przez nas piosenkę. Dodatkowo każda szkoła tworzy zadania  do rozwiązania dla pozostałych partnerskich szkół związane ze swoją piosenką. Zobaczcie jakie zadania przygotowaliśmy. Sami również możecie je wykonać.

1. Puzzle

https://learningapps.org/display?v=px2tqya9c21

2. What do you know about Polish song?

https://wordwall.net/play/10173/992/613

 3. A bit of Polish language

https://wordwall.net/play/10174/543/832

Przypominamy, że w grudniu śpiewaliśmy piosenkę hiszpańską. Z przyjemnością informujemy, że Natalia i Amelia, uczennice klasy 8 b, swoim wykonaniem zajęły drugie miejsce. Zdobywczyni pierwszego miejsca to jedna z uczennic z Rumunii. W styczniu, ze względu na ferie zimowe w naszym kraju, nie zdołaliśmy się przygotować do występu tureckiej piosenki. Od razu po feriach zajęliśmy się wyborem polskiej piosenki oraz przygotowaniem związanych z nią zadań.

Możecie już obejrzeć pierwsze nagrania. Wkrótce będziecie mogli wziąć udział w głosowaniu na najlepsze wykonanie naszej piosenki.

Magdalena Snop

Czytaj więcej: Polska piosenka w projekcie eTwinning SING MY SONG 

Zapraszamy do obejrzenia filmu o założeniach programu eTwinning

Zapraszamy do obejrzenia filmu o założeniach programu eTwinning, który od kilku lat z powodzeniem realizowany jest w naszej szkole. W bieżącym roku szkolnym bierzemy udział w dwóch projektach (a jeden z nich również koordynujemy):

„Sing my song” – projekt o piosenkach z różnych krajów europejskich, opiekun: p. Magda Snop

https://twinspace.etwinning.net/115773/home

„Pets, Farm and Wild – Animals around Us” – projekt o zwierzętach, opiekunowie: p. Ula Pawłowska I p. Anna Pac – Smoła.

https://twinspace.etwinning.net/126335/home

Na udział w projekcie nigdy nie jest za późno! Serdecznie zapraszamy wszystkich chętnych, którzy chcieliby jeszcze do nas dołączyć!

Link do filmu:

.be

Projekt eTwinning SING MY SONG – spotkania online

W obecnej sytuacji związanej z pandemią nauczyliśmy się pracować i współpracować na odległość. To rozwiązanie pozwoliło również na spotkania online przy realizacji naszego projektu. Do tej pory odbyły się trzy spotkania nauczycieli zaangażowanych w projekt oraz jedno spotkanie wraz z uczniami, w którym brało udział 100 osób – „tylko” 100, ponieważ chętnych było więcej, ale niestety, liczba zalogowanych jednocześnie osób nie mogła przekroczyć stu. O fakcie, że spotkanie się udało, świadczyły pytania uczniów z różnych krajów o następne takie spotkanie. Musimy jednak na nie poczekać do zakończenia przerwy zimowej we wszystkich szkołach biorących udział w naszym projekcie. Zobaczcie zdjęcia i krótki filmik.

Zdjęcia>>

Magdalena Snop

Bożonarodzeniowo z projektem eTwinning SING MY SONG

Nasze działania w ramach projektu „Sing My Song” nie zwalniają tempa. Każda współuczestnicząca szkoła przygotowała informacje na temat tradycyjnego instrumentu pochodzącego z danego kraju. Po długich poszukiwaniach informacji w różnych źródłach, wybraliśmy instrument, który już w średniowieczu był wytwarzany na ziemiach polskich – skrzypce. W świetle dokumentów, skrzypce zostały skonstruowane przez  polskiego rzemieślnika pochodzącego z Krakowa. Powstały poprzez połączenie liry i braccio (włoski instrument strunowy) oraz polskich instrumentów ludowych z tamtych czasów. W XVII wieku niemiecki kompozytor, Michael Praetorius, w swoim dziele, poświęconemu instrumentom i instrumentacji, pt. Syntagma musicum” twierdził, że skrzypce są polską specjalnością i najlepsi skrzypkowie pochodzą właśnie z naszego kraju.

Czytaj więcej: Bożonarodzeniowo z projektem eTwinning SING MY SONG 

CHALLENGE!

zdjęcie obok tekstuLubicie wyzwania? Oto wyzwanie dla tych, którzy lubią śpiewać.

Spróbujcie swoich sił śpiewając po hiszpańsku. Jest to wyzwanie skierowane dla uczniów szkół podstawowych z różnych krajów europejskich, poza Hiszpanią, oczywiście. Wszystkie informacje dotyczące piosenki znajdziecie w załączonej prezentacji.

Czytaj więcej: CHALLENGE!

Projekt eTwinning „SING MY SONG”

Już we wrześniu uczniowie naszej szkoły przystąpili do kolejnego międzynarodowego projektu w ramach współpracy szkół eTwinning. Projekt będziemy realizować do końca bieżącego roku szkolnego. Naszymi partnerami są nauczyciele i uczniowie z Francji, Portugalii, Hiszpanii, Macedonii Północnej, Włoch, Litwy, Turcji oraz Rumunii. Głównym celem jest nauka piosenek w różnych językach, wspólne uczenie się słów, tłumaczenie piosenek na język angielski oraz zorganizowanie występu na koniec roku szkolnego. Udział w projekcie to nie tylko świetna zabawa, ale również sposobność poznawania kultury wymienionych krajów. Będziemy porozumiewać się w języku angielskim, a więc poprzez interakcje naszych uczniów z zagranicznymi partnerami, będziemy rozwijać kompetencje komunikacyjne, językowe i informatyczne.

Zadania, które zostały zrealizowane do tej pory to przygotowanie prezentacji naszej szkoły, miasta i kraju. Uczniowie założyli swoje konta na Twinspace, aby być na bieżąco z informacjami oraz móc oglądać materiały przygotowane przez innych uczniów i nauczycieli. Utworzyliśmy swoją grupę w aplikacji WhatsApp, która pozwala nam na szybką komunikację. Braliśmy udział w ankiecie dotyczącej wyboru ulubionego rodzaju muzyki. Mamy również własny plakat przedstawiający nasz udział w projekcie. Zobaczcie zdjęcia i inne materiały dostępne pod podanym linkami:

https://view.genial.ly/5f6e63f3be23070d182df216/guide-sing-my-song

.be

Zdjęcia>>

Projekt eTwinning „Tree of English Words”

EOJ 2020Z dużą satysfakcją informujemy, iż realizowany w ubiegłym roku szkolnym międzynarodowy projekt eTwinning „Tree of English Words” wyróżniony został nie tylko Krajową, ale również Europejską Odznaką Jakości. W informacji skierowanej do nauczyciela czytamy: „Oznacza to, że Twoja praca, praca Twoich uczniów i Twojej szkoły została oceniona jako reprezentująca najwyższy europejski poziom”. Więcej o projekcie można przeczytać tu: http://www.belzyce.edu.pl/index.php/427-kolejne-miedzynarodowe-projekty-etwinning-za-nami

Urszula Pawłowska

Projekt eTwinning pt. „Play Face to Face”

2020 06 09W bieżącym roku szkolnym, udało nam się ukończyć jeszcze jeden projekt eTwinning pt. „Play Face to Face”. Sytuacja bardzo się skomplikowała ze względu na panującą w Europie pandemię. Temat naszego projektu „Grajmy twarzą w twarz” wskazywał na zabawy z rówieśnikami, a w zaistniałej sytuacji, wydawało się, że nie uda nam się go ukończyć. Jednak kreatywność jest mocną stroną ludzi, i tych małych, i dużych J.

Ale zacznijmy od początku. Celem naszego projektu było promowanie zabaw i gier dziecięcych, nie tych wykorzystujących elektronikę i nowoczesną technikę, tylko takich z podwórka. Zabawy „podwórkowe” to nie tylko fantastyczne spędzanie czasu, najczęściej na świeżym powietrzu, ale również sięgnięcie do naszych korzeni oraz to, co w takich projektach jest najważniejsze, czyli poznawanie kultury innych krajów i dzielenie się nią.

Niektóre zabawy nas zaskoczyły! Były bardzo podobne do naszych, polskich. Obejrzyjcie filmik: https://youtu.be/DGnEkyV2shs

Niestety, tylko nielicznym udało się nagrać swoich uczniów prezentujących popularne w ich krajach zabawy dziecięce. W dalszej części projektu musieliśmy dostosować się do sytuacji epidemicznej, a co za tym idzie, zmienić formę naszej pracy. Efekty możecie zobaczyć tutaj: https://youtu.be/28UQhA79ezA

My przygotowaliśmy opis wraz z rysunkami bardzo popularnej gry w gumę. Bardzo pomocna okazała się książeczka pt. „Brulion zabaw dla każdego”. Szkoda, że nie mogliśmy zaprezentować tej gry na żywo. Jednak ta sytuacja nas nie zniechęciła i mamy zamiar brać udział w kolejnych projektach.

Magdalena Snop

Kolejne międzynarodowe projekty eTwinning za nami!

W mijającym roku szkolnym klasa 3 b uczestniczyła w dwóch międzynarodowych projektach w ramach programu europejskiej współpracy szkół eTwinning.

W październiku dołączyliśmy do projektu „Discovering the flavours of Europe”, w którym uczestniczyły szkoły z: Polski, Turcji, Finlandii, Gruzji, Niemiec, Portugalii, Ukrainy, Włoch i Litwy. Projekt dotyczył żywności – charakterystycznych dla danego kraju składników jedzenia, tradycyjnych potraw i wielu innych aspektów związanych z kuchnią narodową. Podczas jego trwania mówiliśmy o tym jak działa nasz układ pokarmowy i co pomaga nam trawić, przedstawialiśmy przepis na tradycyjne polskie danie wigilijne (uszka z kapustą i grzybami - https://docs.google.com/presentation/d/1ju71WXYx46MP6VhvLH1ubzG7dTConeLQP1711lUUS3o/edit?usp=sharing), własnoręcznie wykonywaliśmy i wysyłaliśmy kartki świąteczne otrzymując mnóstwo życzeń świątecznych od zespołów z pozostałych krajów, łącznie z drobnymi upominkami, a także dekorowaliśmy świąteczne pierniczki. Organizowaliśmy pracę w zespole międzynarodowym, którego zadaniem było przedstawienie dzieł sztuki danego kraju, przedstawiających jedzenie lub scenę z jedzeniem. Już dziś wiemy, że projekt ten otrzymał Krajową Odznakę Jakości. https://twinspace.etwinning.net/90382

Czytaj więcej: Kolejne międzynarodowe projekty eTwinning za nami!