Szkoła Podstawowa nr 1 im. Jana Pawła II

W dniach 26 listopada – 01 grudnia odbyła się planowana wycieczka autokarowa uczniów naszej szkoły do Francji. Mieliśmy możliwość poznania wielkiej metropolii, jaką jest Paryż oraz odbyliśmy fascynującą lekcję historii i kultury europejskiej.

Nasza podróż polegała na przemierzeniu całej Polski w kierunku zachodnim, następnie pokonaliśmy Niemcy, Holandię, Belgię aż dotarliśmy do Francji, a dokładnie do Miasta Świateł, czyli Paryża.

W trakcie naszego pobytu w Paryżu odwiedziliśmy i podziwialiśmy: Cmentarz Pere-Lachaise, dzielnicę Montmartre, Plac Pigalle, Plac du Tertre, Bazylikę Sacré-Coeur, Operę, Plac Vendôme, Kościół Magdaleny, Łuk Triumfalny, Pola Elizejskie, Plac Concorde, Ogrody Tuileries, Luwr, Hôtel de Ville pod Centrum Pompidou, dzielnicę La Défense, wyspę Św. Ludwika, a tam: Polską Bibliotekę i Muzeum Adama Mickiewicza, Dzielnicę Marais - Plac Wogezów, Panteon, Ogród Luksemburski, Sorbonę, Dzielnicę Łacińską, wyspę La Cité z Katedrą Notre-Dame oraz muzeum perfum Fragonard. Zgodnie stwierdziliśmy, że największy zachwyt wzbudziły: rejs Sekwaną i oglądanie Paryża z Wieży Eiffla.

Niezapomnianym doświadczeniem okazała się jazda metrem paryskim oraz pobyt w hotelu. Serwowane tam śniadania niewiele przypominały polskie posiłki. Każdy dzień zwiedzania kończył się obiadokolacją w wartych polecenia restauracjach typu Flunch.

Naszej wycieczce towarzyszył pilot, który ciekawie i wyczerpująco opowiadał o zwiedzanych obiektach. Mieliśmy również czas wolny na zakup pamiątek. W drodze powrotnej pilot zadawał pytania na temat zwiedzonych przez nas miejsc (były też nagrody!!!).

Niestety, czas upłynął nam bardzo szybko i trzeba było pożegnać się z Paryżem. Nigdy nie zapomnimy spędzonych tam dni. Bezpośredni kontakt z dziełami sztuki i zabytkami podziałał na wyobraźnię, a niesamowita atmosfera zapewniła niezapomniane przeżycia. Przekonaliśmy się, że Paryż faktycznie "wart był mszy".

Zdjęcia>>

logo m     logo CyfrowaSzkola    Zagrajmy o sukces    szkola dobrych praktyk sp    szkola dobrych praktyk gim

awarded etwinning school label       Cyberauci logo for light

dziecko w sieci    sieciaki    dbi    SPR logo      akademia puchatka

szkola w ruchu      banner patronat                      DEU    logo chd

dobra szkola logo kolor     http://www.bpe.powiat.lublin.pl/       Schule im Wandel logo