Szkoła Podstawowa nr 1 im. Jana Pawła II

Pod koniec września uczniowie klasy 1b wzięli udział w zajęciach w Regionalnym Muzeum Cebularza w Lublinie. W trakcie interaktywnego pokazu zapoznali się z genezą, legendą, przepisem oraz wyrabianiem cebularzy. Dzieci brały udział w poszczególnych etapach powstawania tych wypieków: mieliły i przesiewały mąkę, odmierzały i dodawały kolejne składniki, wałkowały ciasto, a także siekały cebulę i tworzyły z niej farsz, który później nakładały na ciasto. Zwieńczeniem zajęć była degustacja ciepłych cebularzy.

Zdjęcia>>

Beata Zięba

Realizując tematy zajęć mówiące o powstawaniu chleba postanowiliśmy sprawdzić, jak to wygląda w praktyce. 4 października 2017 r. odwiedziliśmy piekarnię pana Tadeusza Zubrzyckiego w Kraczewicach, która jest również Ekomuzem Lubelszczyzny. Uczniowie brali udział warsztatach, dzięki którym zapoznali się z tradycyjną metodą produkcji pieczywa, historią rzemiosła, cechów piekarskich oraz produkcją zdrowego pełnowartościowego pieczywa. Mogli również wypróbować swoje zdolności piekarskie własnoręcznie wykonując bułeczki, rogale i inne wypieki. Na zakończenie młodzi piekarze zostali odznaczeni za swoją pracę piernikowymi medalami . Własne wyroby zabrali do domu.

Zdjęcia>>

Beata Król

Międzynarodowy Dzień Kropki obchodzony jest na całym świecie 15 września jako święto kreatywności, talentu i odwagi w pokonywaniu trudności. Zapoczątkowała go książka Petera H. Reynoldsa pt. "Kropka". Celem Międzynarodowego Dnia Kropki jest wzbudzenie u dzieci pomysłowości oraz zachęcenie ich do tworzenia i działania. Obchody tego nietypowego święta miały miejsce również w klasie 3b. Uczniowie zainspirowani przygodą głównej bohaterki z książki „Kropka” stworzyli własne Drzewo Talentów, a następnie tworzyli dzieła plastyczne, których motywem przewodnim była kropka.

Zdjęcia>>

Beata Król

         Ruch jest jedną z najważniejszych potrzeb rozwojowych dziecka. Jest nieodzownym elementem poprawiania zdrowia, rozwijania sprawności, postaw i umiejętności, a także kształtowania tych nawyków w przyszłości. Uczniowie klasy I a w roku szkolnym 2016/2017 brali udział w zajęciach koła – Gry i zabawy ruchowe. Zadania, które były realizowane to: poprawa ogólnej sprawności fizycznej uczniów; kształtowanie nawyków przestrzegania zasad bezpieczeństwa na zajęciach; nauka gier i zabaw. Dzieci bardzo chętnie uczestniczyły w różnego rodzaju ćwiczeniach, grach i zabawach. Poszerzyły swoją wiedzę na temat korzyści wynikających z prowadzenia zdrowego stylu życia. Wspólne zabawy i ćwiczenia wpływały na kształtowanie osobowości dzieci, a także cech motorycznych, takich jak: szybkość, siła, zwinność i wytrzymałość. Podsumowaniem koła był konkurs klasowy na ulubioną zabawę ruchową.

Zdjęcia>>

A. Ćwiklińska

W bieżącym roku szkolnym klasa 2e bardzo aktywnie włączyła się w akcję ,,Głośne czytanie”. W I semestrze co czwartek gościliśmy rodziców , wolontariuszy ,którzy czytali nam nasze ulubione bajki i wiersze. Honorowym gościem , który włączył się w naszą akcję głośnego czytania był także v-ce kurator Pan Ryszard Golec. W II semestrze postanowiliśmy sami podjąć się trudu głośnego czytania. Ustalony został ,,grafik” i każdy kto chciał sam wybierał fragment utworu, który czytał swoim koleżankom i kolegom z klasy. Literatura była różnorodna: bajeczki , wiersze, książki z dzieciństwa rodziców, a nawet literatura popularnonaukowa.

Zdjęcia>>

A.Ambrożkiewicz

Klasa II e bardzo lubi spędzać aktywnie czas na świeżym powietrzu ,dlatego też w Dniu Dziecka gościliśmy na terenach zielonych przy naszym kościele. Było miło , przyjemnie i ZDROWO!!!

Zdjęcia>>

A.Ambrożkiewicz

W klasie 2e utrwalenie tabliczki mnożenie to lubiana przez dzieci zabawa ,,Muchy”.

Zasady zabawy:

  • Klasę podzieliłam na grupy pięciosobowe.
  • Każda grupa otrzymuje dwie packi na muchy, karton zapisanymi wynikami, i kopertę z 20 działaniami.
  • Działania  wydrukowałam i włożone do koperty.
  • Jedna osoba wyjmuje kartę z działaniami z koperty i pokazuje graczom.
  • Wygrywa ten zespół, którego członek szybciej "pacnie" wynik obliczenia.
  • Gracze w grupie wymieniają się packami.
  • Gdy koperta jest pusta, gracze zamieniają się miejscami.
  • Tym razem inna osoba pokazuje karty z działaniami, dzieci w grupach też zamieniają się miejscami.

Gra sprawiła dzieciom moc radości. Hałas i emocje to efekt dodatkowy tej zabawy.

Zdjęcia>>

A.Ambrożkiewicz

logo m     logo CyfrowaSzkola    Zagrajmy o sukces    szkola dobrych praktyk sp    szkola dobrych praktyk gim    

 

       dziecko w sieci    sieciaki    dbi    SPR logo      akademia puchatka     

 

      szkola w ruchu      banner patronat                      DEU    logo chd

 

http://www.bpe.powiat.lublin.pl/       Schule im Wandel logo