SU
3 MAJ
Ojczyzna
Ojczyzna - bliskie słowo,
W nim serca wszystkie
Ojczyzna – zwykłe słowo,
Czemu tak bliskie ?
Ojczyzna – to czas dawny,
Ojczyzna – to czas bliski,
To miły dom rodzinny i matki oczy jasne
Ojczyzna – to jest mowa znajoma od kołyski
Ojczyzna – to my sami, to serca nasze własne!
Nasza Ojczyzna – Polska w XVIII wieku przeżywała kryzys, który próbowano przezwyciężyć reformami zapisanymi w Konstytucji 3 Maja. Była ona drugą na świecie i pierwszą w Europie ustawą regulującą organizację władz państwowych, prawa i obowiązki obywateli. Była też ostatnią próbą ratowania Rzeczypospolitej. Dawała nadzieję na wzmocnienie państwa polskiego, w którym przez wieki dominowała zasada "liberum veto". Niestety obowiązywała tylko 14 miesięcy. Nastąpiły bowiem kolejne rozbiory Polski, które zlikwidowały niepodległe państwo polskie na 123 lata. W 1795 roku Polska przestała istnieć na mapach Europy. Jej ziemie podzieliły między siebie trzy państwa zaborcze, włączając je w obręb swoich terytoriów.
Pamiętajmy o naszej Polsce!
III Szkolny Mam Talent Show
30 maja 2025, w ramach obchodów Dnia Dziecka, odbył się III Szkolny Mam Talent Show. Wzięło w nim udział prawie pięćdziesiąt osób. Uczniowie naszej szkoły, w ramach przeglądu talentów, w dwudziestu ośmiu występach prezentowali swoje umiejętności wokalne, taneczne, akrobatyczne, grę na instrumentach.
Wszystkim uczestnikom składamy wyrazy wdzięczności za wspaniałe popisy i dostarczenie widzom pozytywnej energii. Dziękujemy publiczności za doping i dobrą zabawę. Szczególne podziękowania kierujemy do Rady Rodziców za ufundowanie nagród dla wszystkich uczestników.
Samorząd Uczniowski
ROCZNICA ODZYSKANIA NIEPODLEGŁOŚCI
11 listopada 1918 roku to znacząca data w historii Polski – dzień odzyskania niepodległości. Minęła kolejna rocznica odzyskania przez Polskę, po 123 latach niewoli, niepodległego bytu. Na przestrzeni kilku pokoleń Polska nie istniała, ponieważ sąsiedzi poprzysięgli uroczyście, że nazwę „Polska” wymażą z historycznych dokumentów.
Polacy pokonani i gnębieni przez zaborców tęsknili za wolnością, za ojczyzną i wywalczyli Niepodległą.
Uczniowie naszej szkoły wzięli udział w gminnych uroczystościach upamiętniających rocznicę odzyskania niepodległości przez Polskę.
MIKOŁAJKI W JEDYNCE
6 grudnia świętowaliśmy Mikołajki. Z tej okazji w naszej szkole wiele się działo. Od rana gościliśmy Świętego Mikołaja, który częstował słodkimi upominkami. Jego Śnieżynki, w ramach projektu eTwinning , rozdawały szczególne prezenty, którymi były karteczki z motywującymi hasłami. Na tablicach pojawiły się dobro-zrywki, które powstały przy współpracy szkół biorących udział w Akcji Kooperacji. Na szkolnym korytarzu stanęła fotobudka, w której uczniowie i nauczyciele robili pamiątkowe zdjęcia. Na długich przerwach tańczyliśmy belgijkę i śpiewaliśmy karaoke ze świątecznymi piosenkami. Ze szkolnego radiowęzła przez cały dzień płynęła tematyczna muzyka. Wiele osób przyłączyło się do inicjatywy Samorządu Uczniowskiego i tego dnia przyszło do szkoły w mikołajkowych czapeczkach, okularach, opaskach, strojach.
Świętowanie Mikołajek uważamy za bardzo udane. Z utęsknieniem czekamy na kolejne.
Samorząd Uczniowski
SPOTKANIE SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO
19 listopada 2024 r. odbyło się spotkanie Samorządu Uczniowskiego z Panią dyrektor Lucyną Sobczak i Panią Eweliną Gajowiak - Szkolnym Rzecznikiem Praw Ucznia. Tematem przewodnim rozmów było omówienie działań samorządu, propozycji wydarzeń, imprez itp. Podczas zebrania została omówiona funkcja rzecznika, jego cele i zadania. Uczniowie chętnie dzieli się swoimi pomysłami, które chcieliby zrealizować w naszej szkole.
Akcja Kooperacja
Samorząd Uczniowski bierze udział w projekcie eTwinning Akcja Kooperacja. Do tej pory udało się zrealizować następujące zadania projektowe:
- plakat promujący udział w akcji;
- przedstawiamy się – prezentacja grup projektowych;
- projekt logo wykonany przez uczniów;
- głosowanie na najładniejsze logo projektu;
- grupa projektowa przygotowała ciekawostki na temat kraju w Ameryce Południowej – Wenezueli;
- quizy na temat państw omawianych w projekcie:
- działania promujące postawę tolerancji- społeczność szkolna miała za zadanie dokończyć zdanie: Jestem tolerancyjny i....
Przykładowe odpowiedzi uczniów:
Jestem tolerancyjny i przyjazny dla innych oraz miły.
Jestem tolerancyjny i nie dzielę ludzi na grupy lepsze i gorsze.
Jestem tolerancyjny i szanuję innych bez względu na poglądy, kolor skóry , orientację.
Jestem tolerancyjny i nie wyzywam innych za to w co wierzą.
Jestem tolerancyjny i jestem pomocny i nie zwracam uwagi na wygląd i charakter.
Jestem tolerancyjny i szanuję innych ludzi.
Jestem tolerancyjny i akceptuję inne osoby takie jakie są.
Jestem tolerancyjny i uprzejmy dla innych ludzi.
Jestem tolerancyjny i szanuję zdanie innych ludzi.
Jestem tolerancyjny i uważam, że każdy ma prawo do swojego zdania.
Jestem tolerancyjny i nie patrzę jaki ktoś ma kolor skory, czy jest biedny czy zamożny.
Jestem tolerancyjny i szanuję poglądy innych.
Jestem tolerancyjny i akceptuję każdego niezależnie od wyglądu.
Jestem tolerancyjny i wiem, że nie liczy się kolor skóry i pochodzenie.
Jestem tolerancyjny i akceptuję poglądy, orientację i wygląd innych.
Jestem tolerancyjny i lubię ludzi.
Jestem tolerancyjny i mam szacunek do innych ludzi.
Jestem tolerancyjny i rozumiem potrzeby innych.
Jestem tolerancyjny i szanuję zdanie i poglądy innych.
Jestem tolerancyjny i mam szacunek do innych.
Jestem tolerancyjny i jestem życzliwa dla innych.
Jestem tolerancyjny i nie wyśmiewam się z innych.
Jestem tolerancyjna i wyrozumiała.
Jestem tolerancyjny i toleruję ludzi, którzy lubią inne rzeczy.
Przed nami jeszcze wiele działań, które maja na celu integracje uczniów, poznanie zagadnień projektowych, zjednoczenie Samorządów Uczniowskich z różnych szkół.