„Niech się wreszcie każdy dowie i rozpowie w świecie całym, że dziecko to także człowiek, tyle że jest mały”

20 listopada uczniowie klasy 0d świętowali Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka z UNICEF. Klasa włączyła się w akcje „Pomoc dla Jemenu”, realizując aktywność „Wspólna podróż po Jemenie” – dzieci zapoznały się z sytuacją rówieśników w Jemenie i dyskutowały o tym, co powinno się zmienić, aby prawa dzieci w Jemenie były respektowane. Uczniowie pamiętali tego dnia o kolorze niebieskim, który jest symbolem solidarności ze wszystkimi dziećmi na świecie: niebieski strój, niebieskie balony, niebieskie papierowe dziecięce dłonie, niebieskie książeczki UNICEF z łamigłówkami opatrzonymi konkretnymi prawami dziecka.

Zdjęcia>>

Beata Zięba

Szkolne Przygody Gangu Fajniaków

Pierwsze lata nauki w szkole mają decydujący wpływ na postawę uczniów wobec środowiska naturalnego. Dlatego wzięliśmy udział w ogólnopolskim programie edukacyjnym „Szkolne Przygody Gangu Fajniaków”. Materiały edukacyjne zostały podzielone na cztery filary tematyczne, czyli żywioły: ognia, wody, ziemi i powietrza. Lekcje z Fajniakami, poprzez zabawę i eksperymenty, stały się doskonałą okazją do urozmaicenia nauki o przyrodzie, a także pomogły zaszczepić wśród dzieci pasję do ekologii, samodzielnego odkrywania magii natury i troski o środowisko naturalne każdego dnia.

Zdjęcia>>

Wychowawca  i uczniowie klasy 2 „b”

Uroczystość szkolna w ramach projektu: Barand, nasze miasto partnerskie – co o nim wiemy?

19 listopada 2020 r. przedstawiciele uczniów klas siódmych oraz klasy VIII A  wzięli udział w uroczystości związanej z prezentacją najbardziej charakterystycznych elementów kultury, historii, polityki i obyczajowości Węgier.

Działanie, przebiegające pod hasłem: Bełżyce - Barand: co nas łączy?, miało na celu promocję przedsięwzięcia „Ponadnarodowa mobilność uczniów”, które mamy nadzieję zrealizować w bieżącym roku szkolnym.

Podczas spotkania, młodzież z klasy VIII A zapoznała swoich młodszych kolegów i koleżanki z historią Węgier, systemem edukacji na Węgrzech, religią Węgier, ustrojem, obchodzonymi świętami, kuchnią węgierską, słynnymi postaciami pochodzącymi z Węgier. Omówione zostały też relacje polsko-węgierskie w ujęciu historycznym. W formie prezentacji i tematycznych gazetek zaprezentowano również ciekawostki dotyczące węgierskich wynalazków. Pokaz zakończyło zwiedzanie ekspozycji prezentującej między innymi typowe warzywa uprawiane na Węgrzech.

Zdjęcia>>

Anna Pac – Smoła, Renata Krasula

Aktywnie i zdrowo

W ramach zajęć świetlicowych, uczniowie klas II i III brali udział w innowacji zatytułowanej „Aktywnie i zdrowo – w unihokej gram i zdrowo się odżywiam”. Głównym celem innowacji była nauka zasad i reguł obowiązujących w unihokeju oraz pogłębienie wiedzy na temat roli zdrowego odżywiania się.

Zajęcia rozpoczęły się w lutym 2020r. i odbywały się w hali sportowej. Jednak pandemia koronawirusa pokrzyżowała wszystkim plany i w roku szkolnym 2019/2020 innowacja nie została skończona. W nowym roku szkolnym uczniowie klas III kontynuowali swoją przygodę z unihokejem. Zajęcia odbywały się tym razem w małej sali gimnastycznej.

W ramach zajęć ze zdrowego odżywiania się świetliczaki najpierw odbyły pogadankę z pielęgniarką szkolną – Panią Aleksandrą Lalak na temat nowej piramidy żywienia i roli aktywności ruchowych w życiu człowieka. Potem uczniowie przystąpili do działań praktycznych. Wykonali cztery zdrowe i pyszne surówki, zrobili kolorowe i smaczne kanapki, a także udowodnili, że deser może być zdrowy i pyszny zarazem. Dzieci miały okazję popróbować też egzotycznych owoców takich jak np. figa, granat czy awokado hass. Uczniowie w ramach innowacji sprawdzili również za pomocą aplikacji „Zdrowe zakupy”, co tak naprawdę kryje się w ich ulubionych przekąskach. Skanowali na swoich telefonach kody kreskowe produktów takich jak paluszki, batoniki, słodkie napoje i sprawdzali ich skład oraz wpływ na organizm człowieka.

Pierwsze lekcje w hali sportowej były wprowadzeniem do gry w unihokej. Dzieci poznały historię tego sportu i podstawowe zasady gry. Odbyły też szereg ćwiczeń oswajających takich jak: podanie piłeczki w miejscu i w ruchu, prowadzenie piłeczki slalomem między przeszkodami, strzały do bramki z miejsca i w biegu. Potem rozpoczęła się rywalizacja na boisku. Uczniowie na każdych zajęciach dzielili się na sześcioosobowe zespoły – 5 rozgrywających i bramkarz. W unihokeju nie wolno się popychać, zagrywać piłki ręką lub głową i uderzać w blendę (zakończenie kija) przeciwnika, dlatego zawodnicy byli bardzo zdyscyplinowani i zdeterminowani, aby to właśnie ich drużyna odniosła zwycięstwo.
Podsumowaniem innowacji był turniej, zakończony uroczystym wręczeniem medali.

Świetliczaki bardzo chętnie brały udział w zajęciach, bo nie tylko wniosły one element rywalizacji, ale także wzbudziły u nich poczucie tożsamości z drużyną.

Zdjęcia>>

Agata Skurska, Andrzej Mazurek

Światowy Dzień Życzliwości i Pozdrowień w kl. II „c”

21 listopada to szczególny dzień dla naszej klasy. Możemy wtedy „odświętnie” pokazać, że życzliwość i dobroć  jest wpisana w nasze codzienne klasowe życie.  Dzięki temu staje się ono  łatwiejsze i przyjemniejsze. Życzliwość jest naszą filozofią, niestrudzenie ją pielęgnujemy, bo tkwi w niej niesamowita siła. Codziennie doświadczamy tego, że dobre myśli, dobre słowa wpływają na budowanie życzliwej atmosfery i nasze właściwe postrzeganie świata. Tym bardziej jest to ważne w jakże trudnym obecnie dla wszystkich czasie.

uczniowie kl. II „c”

wychowawca – Bożena Watras

BohaterON w naszej szkole

BohaterON – włącz historię! To ogólnopolska kampania mająca na celu upamiętnienie i uhonorowanie uczestników Powstania Warszawskiego oraz promocję historii Polski XX wieku. Jest realizowana od 2016 roku przez dwie wrocławskie organizacje: Fundację Rosa i Fundację Sensoria, których działaniom przyświeca hasło: Pamięć – Edukacja – Pomoc. Projekt ma charakter edukacyjny, krzewi postawy patriotyczne oraz buduje wrażliwość społeczną. Uczniowie klasy I c i III c włączyli się w działania kapani wykonując pamiątkowe życzenia dla uczestników Powstania Warszawskiego . W ten sposób złożyliśmy hołd Powstańcom Warszawskim ,czekamy na następną okazję, by upamiętnić i docenić trud oraz wysiłek naszych rówieśników z 1944 r.

Zdjęcia>>

A.Ambrożkiewicz

A.Bogusz

Szkoła do hymnu

szkola do hymnu 2020

10 listopada o godzinie 11:11 uczniowie i nauczyciele naszej szkoły wzięli udział w akcji „Szkoła do hymnu” i wspólnie, łącząc się ze sobą online, odśpiewali „Mazurka Dąbrowskiego”. W szkole hymn Polski zaśpiewali, ubrani w patriotyczne barwy, uczniowie oddziałów przedszkolnych.

.be

Projekt eTwinning „Tree of English Words”

EOJ 2020Z dużą satysfakcją informujemy, iż realizowany w ubiegłym roku szkolnym międzynarodowy projekt eTwinning „Tree of English Words” wyróżniony został nie tylko Krajową, ale również Europejską Odznaką Jakości. W informacji skierowanej do nauczyciela czytamy: „Oznacza to, że Twoja praca, praca Twoich uczniów i Twojej szkoły została oceniona jako reprezentująca najwyższy europejski poziom”. Więcej o projekcie można przeczytać tu: http://www.belzyce.edu.pl/index.php/427-kolejne-miedzynarodowe-projekty-etwinning-za-nami

Urszula Pawłowska

Podkategorie