Aktualności

Bezpieczne wakacje 2020

 Wakacje 2020 będą inne niż zwykle, bo wszyscy musimy nauczyć się nowych zasad bezpieczeństwa i wyrobić w sobie nawyki, które pomogą nam chronić się przed koronawirusem. Pamiętajcie o bezwzględnej higienie i innych nadzwyczajnych środkach ostrożności rekomendowanych przez Główny Inspektorat Sanitarny oraz Ministra Zdrowia. Pamiętajcie też o tych podstawowych zasadach bezpieczeństwa, które widnieją poniżej.

 Oto najważniejsze zasady, którymi powinniśmy się kierować, aby bezpiecznie spędzić wakacje:

  • Zawsze informuj rodziców, gdzie i z kim przebywasz. Przekaż im także, o której godzinie zamierzasz wrócić.
  • Noś ze sobą numer telefonu do rodziców.
  • Pamiętaj o zasadach bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię – przechodź na pasach dla pieszych i na zielonym świetle.
  • Do zabawy wybieraj zawsze miejsca oddalone od jezdni.
  • Zawsze zapinaj pasy w samochodzie.
  • Nie rozmawiaj z obcymi.
  • Poinformuj rodziców, gdyby ktoś Cię zaczepiał.
  • Nie oddalaj się z nieznajomymi, nie wsiadaj z nimi do samochodu.
  • Nie bierz słodyczy ani innych prezentów od obcych.
  • Pamiętaj o numerach alarmowych. W razie potrzeby dzwoń i wezwij pomoc.
  • Kąp się tylko w miejscach do tego przeznaczonych, na strzeżonych i bezpiecznych kąpieliskach.
  • Nie wchodź do wody bez opieki osoby dorosłej.
  • Nie pływaj w czasie burzy, mgły, gdy wieje porywisty wiatr.
  • Pamiętaj o ochronie przed słońcem. W czasie upałów pij dużo wody i zawsze noś nakrycie głowy. Przed wyjściem na zewnątrz posmaruj się kremem z filtrem.
  • Zadbaj o właściwy ubiór – strój z elementami odblaskowymi, kask ochronny podczas jazdy na rowerze czy odpowiednie buty w czasie wycieczki w góry.
  • W górach nie wyruszaj w trasę, jeśli widzisz, że nadchodzi burza.
  • Szukaj bezpiecznego schronienia podczas burzy.
  • Podczas górskich wycieczek nie schodź ze szlaku.
  • Nie oddalaj się bez pytania od rodziców – w nowych miejscach łatwo się zgubić.
  • Po każdym wyjściu z miejsc zalesionych dokładnie sprawdź skórę na obecność kleszczy.
  • Uważaj na rośliny, na których się nie znasz. Niektóre jagody, liście czy grzyby są trujące.
  • Podczas spacerów po lesie stosuj preparaty odpędzające owady i kleszcze.
  • Nie rozpalaj ogniska w lesie.
  • Nie baw się z obcymi zwierzętami. Nawet przyjaźnie wyglądający pies czy kot może Cię ugryźć, gdy spróbujesz go pogłaskać.
  • Bądź rozsądny i zachowaj umiar we wszystkim, co robisz.

WAŻNE TELEFONY:
112 – telefon alarmowy służb ratowniczych

997 – telefon alarmowy Policji

998 – telefon alarmowy Straży Pożarnej

999 – telefon alarmowy Pogotowia Ratunkowego

601 100 100 – telefon alarmowy WOPR

Źródło: Viola Ł. youtube.com

Opracowanie: Anna Dyguś

 

Projekt eTwinning pt. „Play Face to Face”

2020 06 09W bieżącym roku szkolnym, udało nam się ukończyć jeszcze jeden projekt eTwinning pt. „Play Face to Face”. Sytuacja bardzo się skomplikowała ze względu na panującą w Europie pandemię. Temat naszego projektu „Grajmy twarzą w twarz” wskazywał na zabawy z rówieśnikami, a w zaistniałej sytuacji, wydawało się, że nie uda nam się go ukończyć. Jednak kreatywność jest mocną stroną ludzi, i tych małych, i dużych J.

Ale zacznijmy od początku. Celem naszego projektu było promowanie zabaw i gier dziecięcych, nie tych wykorzystujących elektronikę i nowoczesną technikę, tylko takich z podwórka. Zabawy „podwórkowe” to nie tylko fantastyczne spędzanie czasu, najczęściej na świeżym powietrzu, ale również sięgnięcie do naszych korzeni oraz to, co w takich projektach jest najważniejsze, czyli poznawanie kultury innych krajów i dzielenie się nią.

Niektóre zabawy nas zaskoczyły! Były bardzo podobne do naszych, polskich. Obejrzyjcie filmik: https://youtu.be/DGnEkyV2shs

Niestety, tylko nielicznym udało się nagrać swoich uczniów prezentujących popularne w ich krajach zabawy dziecięce. W dalszej części projektu musieliśmy dostosować się do sytuacji epidemicznej, a co za tym idzie, zmienić formę naszej pracy. Efekty możecie zobaczyć tutaj: https://youtu.be/28UQhA79ezA

My przygotowaliśmy opis wraz z rysunkami bardzo popularnej gry w gumę. Bardzo pomocna okazała się książeczka pt. „Brulion zabaw dla każdego”. Szkoda, że nie mogliśmy zaprezentować tej gry na żywo. Jednak ta sytuacja nas nie zniechęciła i mamy zamiar brać udział w kolejnych projektach.

Magdalena Snop

Twórczość czasów kwarantanny III

 

Zapraszamy do zwiedzenia wirtualnej galerii szkolnej. Tym razem możemy podziwiać prace uczestników koła plastycznego, kompozycje rytmiczne klas V, kwiaty dla mamy klasy IV oraz prace techniczne klas VI. 

Prace są różnorodne, jedne realistyczne inne bardziej ekspresyjne, świadczące o bogatej wyobraźni. Wszystkie jednak świadczą o zamiłowaniu do sztuki, wrażliwości młodych artystów oraz o ich talentach! 

Gratulujemy i życzymy owocnej pracy twórczej! 

Jak mówi łacińska sentencja "snulla dies sine linea" - czyli ani jednego dnia bez kreski! Aby dojść do perfekcji trzeba ćwiczyć! A więc rysujcie nadal!

 

Kolejne międzynarodowe projekty eTwinning za nami!

W mijającym roku szkolnym klasa 3 b uczestniczyła w dwóch międzynarodowych projektach w ramach programu europejskiej współpracy szkół eTwinning.

W październiku dołączyliśmy do projektu „Discovering the flavours of Europe”, w którym uczestniczyły szkoły z: Polski, Turcji, Finlandii, Gruzji, Niemiec, Portugalii, Ukrainy, Włoch i Litwy. Projekt dotyczył żywności – charakterystycznych dla danego kraju składników jedzenia, tradycyjnych potraw i wielu innych aspektów związanych z kuchnią narodową. Podczas jego trwania mówiliśmy o tym jak działa nasz układ pokarmowy i co pomaga nam trawić, przedstawialiśmy przepis na tradycyjne polskie danie wigilijne (uszka z kapustą i grzybami - https://docs.google.com/presentation/d/1ju71WXYx46MP6VhvLH1ubzG7dTConeLQP1711lUUS3o/edit?usp=sharing), własnoręcznie wykonywaliśmy i wysyłaliśmy kartki świąteczne otrzymując mnóstwo życzeń świątecznych od zespołów z pozostałych krajów, łącznie z drobnymi upominkami, a także dekorowaliśmy świąteczne pierniczki. Organizowaliśmy pracę w zespole międzynarodowym, którego zadaniem było przedstawienie dzieł sztuki danego kraju, przedstawiających jedzenie lub scenę z jedzeniem. Już dziś wiemy, że projekt ten otrzymał Krajową Odznakę Jakości. https://twinspace.etwinning.net/90382

Czytaj więcej: Kolejne międzynarodowe projekty eTwinning za nami!

TWÓRCZOŚĆ ARTYSTYCZNA UCZNIÓW KL. I „c”

NA PRZEKÓR PANDEMII /fragmenty/

Z okazji Dnia Dziecka życzę Wam, kochani moi uczniowie, spełnienia Waszych dziecięcych marzeń – nie bójcie się marzyć, bo od nich wszystko się zaczyna.

Życzę  Wam też zachwytu nad tańcem motyla i nad śpiewem ptaków.

Niech Wasze dzieciństwo będzie beztroskie.

Jestem z Was bardzo dumna!

„…Popatrz, mamo...

Narysowałam radość.

Siedzi na szczycie góry

W różowej sukience.

I macha nogami.

Na górze rosną kwiaty.

Jest słońce,

Niebo i chmury.

Radość grzeje się w słońcu,

Zrywa maki

I patrzy na nas.

I na cały świat.

Roześmiana.

I macha nogami…”    

 Zdjęcia>>

Bożena Watras - wychowawca

 

Już dziś możesz zagłosować na Podwórko Talentów NIVEA

W związku ze zgłoszeniem Gminy Bełżyce do projektu Podwórko Talentów  NIVEA, zostało przygotowane nagranie promujące naszą Gminę oraz zachęcające do wspólnej walki o podwórko dla Bełżyc. Nagranie jest autorstwa pani Dominiki Wójcik, która wspólnie z bratem Oskarem zajęła się całością realizacji utworu. Z tego miejsca już dziś dziękujemy im za tę pracę dla dobra naszej bełżyckiej społeczności.

Konto można założyć pod adresem https://podworko.nivea.pl/uzytkownik/logowanie.

Po utworzeniu konta zagłosować można pod adresem: https://podworko.nivea.pl/ranking, wybierając województwo lubelskie,
powiat lubelski, miejscowość Bełżyce. Nasza Gmina znajduje się wśród miejscowości do 20 tysięcy mieszkańców.

Głosowanie trwa od 22 maja do 24 czerwca 2020r. Liczy się każdy głos!!!

GIVE YOUR LOVE TO MUM TODAY!

Mama jest bardzo ważną osobą w życiu każdego z nas, niezależnie  ile mamy lat. W wieku młodszym potrzebujemy jej pomocy i opieki, kiedy dorastamy potrzebujemy jej rady i wsparcia, kiedy już jesteśmy dorośli zawsze wspominamy o niej w najważniejszych chwilach naszego życia. Dzisiaj, wykonując laurkę, rysując jej portret oraz pisząc te bardzo ważne słowa w  języku obcym, uczniowie klas pierwszych biorący udział we wspólnym projekcie „Happy Mother’s Day” zorganizowanym przez nauczycieli języka angielskiego oraz nauczycieli nauczania zintegrowanego dają cząsteczkę swojego serca i dziękują każdej mamie za miłość, którą daje nam każdego dnia. Chcą, żeby mama wiedziała, że w każdym języku słowa „kocham Cię, mamo” mają tę samą moc.

Happy Mother’s Day!

Klasa 1a>>

Klasa1b>>

Klasa1c>>

Uczniowie i nauczyciele

klas pierwszych

Podkategorie