Wirtualna galeria

Zapraszamy do zwiedzenia wirtualnej galerii prac plastycznych uczniów. Klasy czwarte zmagały się z zagadnieniem barw czystych i złamanych, tworząc prace z ptakami w technice mieszanej. Zadaniem uczniów klasy piątej było zastosowanie kompozycji asymetrycznej i rytmicznej w technice mieszanej z wykorzystaniem stęplowania. Szóstoklasiści przelali na papier swoje wiadomości na temat sztuki impresjonizmu malując pejzaże. Uczniowie klas siódmych poznali technikę lawowania - tematem ich prac było drzewo.

   Wirtualna galeria   Wirtualna galeria  

 Wirtualna galeria   Wirtualna galeria

W podróży do Kosmosu

W kasie 0b i 0c odbyły się zajęcia związane z Kosmosem. Dzieci prezentowały książki, które przyniosły, opowiadały ciekawostki, oglądały film. Największą atrakcją było wykonanie klasowego Układu Słonecznego. Uczniowie pracowali z zaangażowaniem, dzięki czemu możemy podziwiać w klasie ich piękne dzieła.

Zdjęcia>>

Edyta Anasiewicz

Aleksandra Siedlecka

Warsztaty plastyczne w kl. 1a z okazji Dnia Kobiet

3 marca w kl. 1a odbyły się warsztaty plastyczne z okazji zbliżającego się Dnia Kobiet. Podczas zajęć gościliśmy p. Agnieszkę Piłat z naszej biblioteki, która pomogła nam w wykonaniu pięknych kartek z życzeniami. Dzieci ozdabiały swoje prace pięknymi wzorami (motylkami, kwiatuszkami, serduszkami) wyciętymi przy pomocy maszyny „Big Shot”, którą przyniosła na zajęcia  p. Agnieszka. Dzięki temu powstały piękne i kreatywne kartki.

Podczas zajęć w świetlicy szkolnej dzieci z kl. 1a wykonały również piękne prace związane ze świętem kobiet. Umieściliśmy je na szkolnej gazetce w sali świetlicowej.

Z okazji zbliżającego się Dnia Kobiet życzymy wszystkim paniom i tym małym i tym dużym wiele radości, zdrowia i uśmiechu na twarzy każdego dnia, nie tylko 8 marca.

Zdjęcia>>

Aneta Żydek

Wiosenne kwiaty

Już wielkimi krokami zbliża się do nas wiosna, a z nią wiosenne święta – Dzień Kobiet, Niedziela Palmowa, Wielkanoc czy Dzień Matki. Zapraszam do obejrzenia i skorzystania z instrukcji wykonania papierowych kwiatów. Stokrotki wykonanej z papierowych serwetek – praca plastyczna dla dzieci młodszych

i narcyzy wykonanej z krepiny – praca plastyczna dla dzieci starszych.

Wyżej wymienionymi metodami możemy wykonać kolorowe bukiety, które dzieci będą mogły podarować bliskim, albo w okresie wielkanocnym wykorzystać do stroików lub uplecenia palmy świątecznej.

Ewa Karwowska

Ogólnopolski Konkurs Języka Angielskiego FOX pod patronatem naukowym Instytutu Filologii Angielskiej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie

Serdecznie zapraszamy uczniów klas IV-VIII do udziału w konkursie FOX 2021, który zostanie przeprowadzony 20 kwietnia 2021 roku.

Ogólnopolski Konkurs Języka Angielskiego "FOX" pomyślany jest jako forma intelektualnej zabawy językowej. Udział w nim polega na rozwiązaniu jednorazowego testu złożonego z zadań wielokrotnego wyboru i daje uczniom możliwość sprawdzenia swoich umiejętności językowych, wiedzy językowej oraz kulturoznawczej. Do przeczytania jest również lektura.

Wykaz lektur obowiązujących w konkursie FOX 2021:

Kittens (klasy III- IV) - "Sleeping Beauty"

Bunnies (klasy V- VI) - "Ali Baba"

Ducks ( klasy VII- VIII) - "The Mysterious Island"

Wpisowe na konkurs wynosi 10 zł od uczestnika.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z informacjami zamieszczonymi na internetowej stronie konkursu: https://fox.bielsko.pl/pages/strona-glowna. Szczegółowych informacji udzielają nauczyciele języka angielskiego. Zgłoszenia przyjmujemy do 10 marca.

                                                                                                        szkolny opiekun konkursu – Katarzyna Wrońska

Podziękowanie za udział w akcji „BohaterON – włącz historię”

We wrześniu i październiku uczniowie naszej szkoły włączyli się do akcji ,,BohaterON ”-ogólnopolskiej kampanii wysyłania kartek do uczestników Powstania Warszawskiego.

W ramach realizowanego przedsięwzięcia uczniowie poszerzyli swoją wiedzę o jednym z najważniejszych wydarzeń kształtujących polską tożsamość – o Powstaniu Warszawskim oraz napisali i wysłali samodzielnie wykonane kartki adresowane do powstańców.

Cieszymy się bardzo, że wszystkie nasze życzenia (plakaty, albumy) dotarły do adresatów. Dodatkowo miło nam poinformować, że w grudniu 2020 roku organizatorzy akcji wyróżnili naszą placówkę oraz koordynatorów działań w naszej szkole, przysyłając nam podziękowania za zaangażowanie się w projekt.

Organizatorem ogólnopolskiej akcji była Fundacja Rosa i Fundacja Sensoria oraz Instytut Pamięci Narodowej oraz Ministerstwo Edukacji Narodowej.

Zdjęcia>>

 

Anna Ambrożkiewicz

Anna Bogusz

Agata Skurska

Nasze mruczki też mają swoje święto!

17 lutego to wyjątkowy dzień w kalendarzu każdego miłośnika czworonogów – obchodzimy bowiem Dzień Kota. Oryginalnie wywodzi się z Włoch, a dokładnie z Rzymu, nazywanym również „międzynarodową stolicą kotów”.

Uczniowie klasy IIa sumiennie przygotowali się do zajęć tego dnia. Korzystając z różnych źródeł i doświadczeń płynących z posiadania czworonogów, przedstawili wiele ciekawostek związanych z kotami i ich zwyczajami. Dowiedzieliśmy się m.in., że …. koty nie czują słodkiego smaku. Kot był burmistrzem Talkeetna na Alasce przez 15 lat. Nazywał się Stubbs. Koty śpią 70% swojego życia. Mają gorszy wzrok w ciągu dnia, ale w nocy potrzebują siedem razy mniej światła niż ludzie /opr. Jakub Maliborski/.

Podsumowaniem zajęć były opowieści o naszych pupilach, oglądanie zdjęć i praca plastyczna z kotkiem w roli głównej.

Zdjęcia>>

Katarzyna Zygo

,,Dzieci z Bullerbyn” – teatr w pudełku

,,Dzieci z Bullerbyn’’ to zbiór tak wielu różnych historii, że każdy uczeń znajdzie w nim coś ciekawego dla siebie. Lektura ta była też ekranizowana, jest również inspiracją dla twórców spektakli teatralnych. Stwarza to możliwość porozmawiania z uczniami nie tylko o treści książki, ale też o zadaniach aktorskich lub scenografii.  

Pomysł ,,Teatru w pudełku" nazywany też przez moich uczniów "Małym teatrem", to wspaniała okazja do spotkania z lekturą. Wydaje mi się, że takie zajęcia nigdy się uczniom nie znudzą, a pomysł opracowania lektury bez kart pracy na pewno zostanie w ich pamięci.

Uczniowie klasy III c chętnie zamienili się w scenografów i scenarzystów: projektując scenę, wykonując miniaturowych aktorów, układając dialogi, a na koniec prezentując wszytko na środku sali.

Wspaniale jest patrzeć na współpracę i obmyślanie strategii na to, jak i z czego wykonać fragmenty scenografii, aby się nie przewracały a jednocześnie wyglądały tak, jak sobie to wymarzyliśmy.

Anna Ambrożkiewicz

Podkategorie