Aktualności

bezpieczna szkola

Regulamin organizacji pracy Szkoły Podstawowej nr 1 im. Jana Pawła II w Bełżycach od 1 września 2020 r.w czasie zagrożenia epidemicznego Covid-19

Bezpieczeństwo uczniów w środkach transportu zbiorowego - wspólny list szefów MEN, MI i GIS 


950x401  

ZMIANA KURSÓW AUTOBUSOWYCH W CZASIE NAUCZANIA ZDALNEGO

Przywozy  - godziny bez zmian

Odwozy – 13.45


UWAGA RODZICE

 Informujemy, że zgodnie z kalendarzem pracy szkoły, 2 listopada 2020 r. jest dniem wolnym od zajęć dydaktyczno-wychowawczych w szkole.

Świetlica szkolna w tym dniu jest nieczynna.


 

Certfikat Akademii Bezpiecznego Puchatka

     Szkoła Podstawowa nr 1 w Bełżycach otrzymała certyfikat potwierdzający zaszczytny tytuł przynależności do „Akademii Bezpiecznego Puchatka”.

Uczniowie klas pierwszych realizowali w bieżącym roku szkolnym Ogólnopolski Program „Akademia Bezpiecznego Puchatka” we współpracy z edukatorami Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej w Lublinie oraz psychologiem Komendy Miejskiej Policji w Lublinie.

Celem Puchatkowego programu było uczenie dzieci bezpiecznych zachowań nie tylko na drodze, ale i w innych sferach ich aktywności: w domu, w szkole, czy w czasie zabawy.

Bożena Watras – pedagog szkolny

Szkoła Przyjazna Rodzinie

SPR logoSzkoła Podstawowa nr 1 w Bełżycach realizuje program „Szkoła Przyjazna Rodzinie”. Program ten tworzy przestrzeń współpracy dla szkoły, organizacji pozarządowych i osób zaangażowanych w promocję wartości rodzinnych. Jego, a także naszym celem jest uczynienie ze szkoły miejsca przyjaznego rodzinie, tzn. takiego, w którym dostrzegana i respektowana jest jej wartość i rola w rozwoju osobowym człowieka.

Program „Szkoła Przyjazna Rodzinie” wychodzi naprzeciw potrzebie coraz lepszej współpracy szkoły z rodzicami naszych uczniów w zakresie wychowania i przekazywania młodemu pokoleniu spójnego systemu wartości. Wychowanie oparte na podstawach wyrosłych z europejskiego kręgu kulturowego, u podstaw którego leży odpowiedzialność, wartość rodziny, daje gwarancję przygotowania młodych ludzi do podjęcia odpowiedzialności za własną rodzinę, kraj i życie społeczne. Cele programu są jak najbardziej spójne z zadaniami naszej szkoły.

Dotychczasowymi działaniami w szkole, jak również planowanymi na bieżący i przyszły rok szkolny spowodowaliśmy przyznanie nam certyfikatu Szkoła Przyjazna Rodzinie. Certyfikat ten będzie dla rodziców znakiem, że w naszej szkole uznawane są wartości rodzinne oraz  że rodzice są naszymi partnerami i będą wciąż wspierani w procesie wychowawczym.

Bożena Watras – pedagog szkolny

SPR

Cyfrowa Szkoła

logo CyfrowaSzkola29 szkół z terenu województwa lubelskiego w tym Szkoła Podstawowa nr1 w Bełżycach zakwalifikowało się do realizacji rządowego programu rozwijania kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie stosowania Technologii Informacyjno-Komunikacyjnych (TIK) „Cyfrowa szkoła".

Program został przygotowany przez Ministerstwo Edukacji Narodowej we współpracy z Ministerstwem Administracji i Cyfryzacji i  realizowany będzie w formie pilotażu do sierpnia 2013 roku.    

W zamian za otrzymane wsparcie finansowe na wyposażenie szkół i uczniów w nowoczesne pomoce dydaktyczne, szkoły będą zobowiązane wykonać określone w programie zadania związane m.in. z doskonaleniem nauczycieli w zakresie stosowania Technologii Informacyjno-Komunikacyjnych w procesie nauczania oraz prowadzeniem lekcji z wykorzystaniem TIK.

Nasza szkoła otrzymała najwyższą w województwie lubelskim dotację w wysokości 199 760,00 zł. Dzięki udziałowi w programie uzyskamy możliwość unowocześnienia bazy technologicznej, a nauczyciele zdobędą nowe umiejętności i kompetencje pozwalające w sposób bardziej interesujący prowadzić zajęcia z uczniami.

 

Otrzymaliśmy certyfikat „Chronimy Dzieci”!!!

logo chd"Chronimy Dzieci" to program profilaktyki przemocy wobec dzieci, którego autorem i koordynatorem jest Fundacja Dzieci Niczyje we współpracy z Ministerstwem Edukacji Narodowej. Realizowany jest w ramach Rządowego programu na lata 2014 -2016 „Bezpieczna i przyjazna szkoła”. To program certyfikowania placówek edukacyjnych realizujących politykę ochrony dzieci przed przemocą.

Jest realizowany również w naszej szkole. Celem wszystkich pracowników jest obniżanie zagrożeń i podnoszenie poziomu reakcji. Chodzi nam o to, by agresję minimalizować w każdym wymiarze. Im więcej profilaktyki i edukacji tym większe szanse, że dziecko uniknie zagrożeń.

Placówki, które spełniają standardy ochrony dzieci, otrzymują certyfikat „Chronimy Dzieci”.

Bożena Watras – pedagog szkolny

certyfikat chd

Odznaka Jakości eTwinning

Lively rhymes

Miło nam poinformować, iż prowadzony w ubiegłym roku szkolnym międzynarodowy projekt „Lively Rhymes został odznaczony najpierw krajową, a w ostatnich dniach Europejską Odznaką Jakości.

Uczestnikami projektu było 20 uczniów klas: IIa, IId i IIe, a działania z nim związane prowadzone były w ramach programu eTwinning zainicjowanego przez Komisję Europejską, a pod nadzorem Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji w Polsce. W projekcie wzięło udział sześć szkół partnerskich z Hiszpanii, Chorwacji, Turcji i Polski. Na początku przedstawialiśmy siebie oraz miejsca z których pochodzimy:

https://padlet.com/marcagrh/livelyrhymes

https://www.zeemaps.com/map?group=2203324

Począwszy od października aż do końca maja, co miesiąc, uczniowie zapoznawali się z tradycyjnymi piosenkami i rymowankami angielskimi opracowując ich treść na różnorakie sposoby: od ilustracji i wycinanek, po miniprzedstawienia i krótkie filmiki.

Urozmaiceniem tych działań było też zapoznanie uczniów szkół z innych państw z tradycyjną rymowanką lub piosenką danego kraju, a zadaniem finalnym opracowanie i opanowanie tekstu wybranej szkoły partnerskiej. My uczyliśmy się dwóch rymowanek chorwackich: „Koke i pilići” oraz „Is’o medo u dućan.

A oto jak nasi koledzy z Chorwacji poradzili sobie z naszym „Starym Niedźwiedziem”

Wymienialiśmy się własnoręcznie wykonanymi kartkami bożonarodzeniowymi, a na Walentynki i Wielkanoc dostaliśmy papierowe niespodzianki z Hiszpanii. W trakcie projektu miały też miejsce spotkania „na żywo” nauczycieli, a także grup uczniów, za pośrednictwem komunikatorów internetowych. Na koniec opracowywaliśmy logo naszego projektu, które wciąż się zmieniało, ponieważ każdy mógł wprowadzać w nim zmiany.

http://colorillo.com/bno0?1p4qi24

Korzyści z udziału w projekcie jest mnóstwo: począwszy od poznawania nowych słów i zwrotów w języku angielskim, poprzez komunikowanie się w tym języku, poznawanie elementów kultury innych krajów, a na korzystaniu z różnorakich narzędzi internetowych skończywszy. Wszystkie materiały z realizacji projektu na bieżąco zamieszczane były na specjalnej platformie internetowej projektu nazywanej Twinspace. Niestety, dostęp do większości z nich mają tylko zalogowani użytkownicy, a poniższa książeczka internetowa w wielkim skrócie przedstawia to, czym zajmowaliśmy się przez tych kilka miesięcy.

https://www.storyjumper.com/book/index/41308506/5921cabb59893#page/11

Urszula Pawłowska

PROJEKT „CYBERNAUCI”

Zakończyliśmy realizację kompleksowego projektu kształtowania bezpiecznych zachowań w sieci „Cybernauci” , którego głównym celem było podniesienie poziomu bezpieczeństwa korzystania z sieci i wykorzystywania TIK przez dzieci i młodzież, a także ich rodziców, opiekunów i nauczycieli.

CYBERNAUCI 2018

Bożena Watras – pedagog szkolny

„NAUKA – TECHNIKA – INNOWACJE”

W dniu 18 września 2019 r. uczniowie z klasy 7a oraz członkowie Koła Biologicznego uczestniczyli w zajęciach organizowanych w ramach XVI Lubelskiego Festiwalu Nauki, który w tym roku odbywał się pod hasłem: „Nauka – Technika – Innowacje”. 

Zajęcia miały miejsce w Uniwersyteckim Szpitalu Dziecięcym w Lublinie, a ich organizatorem był Uniwersytet Medyczny. Pracownicy naukowi Szpitala, a jednocześnie wykładowcy na Uniwersytecie, przybliżyli uczniom  następujące zagadnienia :„Zrozumieć sens DNA”, „Cała prawda o witaminie D3”,”Przez żołądek do zdrowia – czyli poradnik żywieniowy w profilaktyce chorób cywilizacyjnych”.
Celem zajęć było pokazanie młodzieży możliwości współczesnej nauki tak, aby pomóc w zrozumieniu różnorodnych zagadnień oraz rozbudzenie zainteresowania nauką, w tym przypadku z dziedziny biologii i medycyny.

Uczniowie mogli poczuć się jak studenci i być może, że już teraz u niektórych wzbudziła się chęć zostania  w przyszłości naukowcem, badaczem, czy też lekarzem.

Zdjęcia>>

Opiekunowie:

Alina Nizioł

Alina Widelska

Podkategorie