Dzień Pluszowego Misia

25 listopada obchodziliśmy w oddziałach przedszkolnych Dzień Pluszowego Misia. Uczniowie rozmawiali o tych mniej i bardziej znanych misiach, rysowali misie po śladzie, oglądali swoje maskotki oraz zdjęcia z nimi, przygotowali odznaki, a także wykonywali „misiowe” prace plastyczne.

Zdjęcia>>

Edyta Anasiewicz

Ewa Karwowska

Aleksandra Siedlecka

Beata Zięba

Światowy Dzień Życzliwości i Pozdrowień

Oddziały przedszkolne oraz grupa świetlicowa świętowały Światowy Dzień Życzliwości i Pozdrowień, który co roku obchodzony jest 21 listopada. Szkołę zdominował kolor żółty! Dzieci rozmawiały o tym, czym jest „życzliwość” i w jaki sposób można ją okazywać w codziennym życiu. Wykonywały prace plastyczne: ordery życzliwości, plakat, przypinki, życzliwe malowanki, zbudowały sieć relacji i sympatii. Ponadto w grupach odbyły się zabawy ruchowe z żółtymi balonami. Celem zajęć było uświadomienie, jak ważna w naszym życiu jest życzliwość okazywana drugiemu człowiekowi, dlatego jednym z zadań dzieci było spełnienie życzliwego uczynku tego dnia. Pamiętajmy o tym, aby być życzliwym dla każdego na co dzień, nie od święta.

Zdjęcia>>

Edyta Anasiewicz

Ewa Karwowska

Aleksandra Siedlecka

Beata Zięba

Aneta Żydek

Listopad miesiącem pamięci

18 listopada 2020 r. dzieci z oddziału 0 "a" odwiedziły cmentarz parafialny w Bełżycach.  Zostały zapalone światła przy pomnikach ofiar II wojny światowej – rozstrzelanych na rynku w Bełżycach, grobach żołnierzy i ofiar obozu na Majdanku.

Zdjęcia>>

Ewa Karwowska

Nie tylko komputer

Nie wszystkie lekcje uczniowie spędzają przed komputerem, są też zajęcia, które wymagają  jak najbardziej realnego, a nie wirtualnego działania! Takie są między innymi lekcje plastyki. Powstają wtedy często prace fantastyczne, wymagające uruchomienia wyobraźni. Zachęcam do obejrzenia prac poszczególnych roczników uczniów - wystarczy kliknąć na każdy z obrazków aby przenieść się do wirtualnej galerii. Uczniowie klas czwartych mieli za zadanie w plątaninie przypadkowych linii odnaleźć smoka. Klasa piąta zgłębiała tajniki techniki plastycznej zwanej frotażem. Szóstoklaśiści stosowali w swoich kolażach poznane wcześniej perspektywy, a artyści z klas siódmych zmieżyli się ze sztuką współczesną i stworzyli ekspresjonistyczne portrety.

               

Projekt eTwinning „SING MY SONG”

Już we wrześniu uczniowie naszej szkoły przystąpili do kolejnego międzynarodowego projektu w ramach współpracy szkół eTwinning. Projekt będziemy realizować do końca bieżącego roku szkolnego. Naszymi partnerami są nauczyciele i uczniowie z Francji, Portugalii, Hiszpanii, Macedonii Północnej, Włoch, Litwy, Turcji oraz Rumunii. Głównym celem jest nauka piosenek w różnych językach, wspólne uczenie się słów, tłumaczenie piosenek na język angielski oraz zorganizowanie występu na koniec roku szkolnego. Udział w projekcie to nie tylko świetna zabawa, ale również sposobność poznawania kultury wymienionych krajów. Będziemy porozumiewać się w języku angielskim, a więc poprzez interakcje naszych uczniów z zagranicznymi partnerami, będziemy rozwijać kompetencje komunikacyjne, językowe i informatyczne.

Zadania, które zostały zrealizowane do tej pory to przygotowanie prezentacji naszej szkoły, miasta i kraju. Uczniowie założyli swoje konta na Twinspace, aby być na bieżąco z informacjami oraz móc oglądać materiały przygotowane przez innych uczniów i nauczycieli. Utworzyliśmy swoją grupę w aplikacji WhatsApp, która pozwala nam na szybką komunikację. Braliśmy udział w ankiecie dotyczącej wyboru ulubionego rodzaju muzyki. Mamy również własny plakat przedstawiający nasz udział w projekcie. Zobaczcie zdjęcia i inne materiały dostępne pod podanym linkami:

https://view.genial.ly/5f6e63f3be23070d182df216/guide-sing-my-song

.be

Zdjęcia>>

TOlerancJA

16 listopada jest Międzynarodowym Dniem Tolerancji. Z tej okazji uczniowie klasy 0d rozmawiali o tolerancji i inności. Dzieci ubrane były na zielono, dzięki czemu w różnorodności bez problemu można było znaleźć wspólny element. Dzieci najpierw pomalowały litery, z których ułożyły wyraz „tolerancja”, a następnie omawiały cechy charakteryzujące tę postawę, m.in. dobroć, uprzejmość, uczynność, empatię, kulturę. Miało to na celu kształtowanie u dzieci prawidłowych postaw społecznych, a w szczególności akceptacji odmienności innych, poszanowania cudzej godności i uwrażliwienia na uczucia innych.

Zdjęcia>>

Beata Zięba

„Niech się wreszcie każdy dowie i rozpowie w świecie całym, że dziecko to także człowiek, tyle że jest mały”

20 listopada uczniowie klasy 0d świętowali Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka z UNICEF. Klasa włączyła się w akcje „Pomoc dla Jemenu”, realizując aktywność „Wspólna podróż po Jemenie” – dzieci zapoznały się z sytuacją rówieśników w Jemenie i dyskutowały o tym, co powinno się zmienić, aby prawa dzieci w Jemenie były respektowane. Uczniowie pamiętali tego dnia o kolorze niebieskim, który jest symbolem solidarności ze wszystkimi dziećmi na świecie: niebieski strój, niebieskie balony, niebieskie papierowe dziecięce dłonie, niebieskie książeczki UNICEF z łamigłówkami opatrzonymi konkretnymi prawami dziecka.

Zdjęcia>>

Beata Zięba

Szkolne Przygody Gangu Fajniaków

Pierwsze lata nauki w szkole mają decydujący wpływ na postawę uczniów wobec środowiska naturalnego. Dlatego wzięliśmy udział w ogólnopolskim programie edukacyjnym „Szkolne Przygody Gangu Fajniaków”. Materiały edukacyjne zostały podzielone na cztery filary tematyczne, czyli żywioły: ognia, wody, ziemi i powietrza. Lekcje z Fajniakami, poprzez zabawę i eksperymenty, stały się doskonałą okazją do urozmaicenia nauki o przyrodzie, a także pomogły zaszczepić wśród dzieci pasję do ekologii, samodzielnego odkrywania magii natury i troski o środowisko naturalne każdego dnia.

Zdjęcia>>

Wychowawca  i uczniowie klasy 2 „b”

Uroczystość szkolna w ramach projektu: Barand, nasze miasto partnerskie – co o nim wiemy?

19 listopada 2020 r. przedstawiciele uczniów klas siódmych oraz klasy VIII A  wzięli udział w uroczystości związanej z prezentacją najbardziej charakterystycznych elementów kultury, historii, polityki i obyczajowości Węgier.

Działanie, przebiegające pod hasłem: Bełżyce - Barand: co nas łączy?, miało na celu promocję przedsięwzięcia „Ponadnarodowa mobilność uczniów”, które mamy nadzieję zrealizować w bieżącym roku szkolnym.

Podczas spotkania, młodzież z klasy VIII A zapoznała swoich młodszych kolegów i koleżanki z historią Węgier, systemem edukacji na Węgrzech, religią Węgier, ustrojem, obchodzonymi świętami, kuchnią węgierską, słynnymi postaciami pochodzącymi z Węgier. Omówione zostały też relacje polsko-węgierskie w ujęciu historycznym. W formie prezentacji i tematycznych gazetek zaprezentowano również ciekawostki dotyczące węgierskich wynalazków. Pokaz zakończyło zwiedzanie ekspozycji prezentującej między innymi typowe warzywa uprawiane na Węgrzech.

Zdjęcia>>

Anna Pac – Smoła, Renata Krasula

Aktywnie i zdrowo

W ramach zajęć świetlicowych, uczniowie klas II i III brali udział w innowacji zatytułowanej „Aktywnie i zdrowo – w unihokej gram i zdrowo się odżywiam”. Głównym celem innowacji była nauka zasad i reguł obowiązujących w unihokeju oraz pogłębienie wiedzy na temat roli zdrowego odżywiania się.

Zajęcia rozpoczęły się w lutym 2020r. i odbywały się w hali sportowej. Jednak pandemia koronawirusa pokrzyżowała wszystkim plany i w roku szkolnym 2019/2020 innowacja nie została skończona. W nowym roku szkolnym uczniowie klas III kontynuowali swoją przygodę z unihokejem. Zajęcia odbywały się tym razem w małej sali gimnastycznej.

W ramach zajęć ze zdrowego odżywiania się świetliczaki najpierw odbyły pogadankę z pielęgniarką szkolną – Panią Aleksandrą Lalak na temat nowej piramidy żywienia i roli aktywności ruchowych w życiu człowieka. Potem uczniowie przystąpili do działań praktycznych. Wykonali cztery zdrowe i pyszne surówki, zrobili kolorowe i smaczne kanapki, a także udowodnili, że deser może być zdrowy i pyszny zarazem. Dzieci miały okazję popróbować też egzotycznych owoców takich jak np. figa, granat czy awokado hass. Uczniowie w ramach innowacji sprawdzili również za pomocą aplikacji „Zdrowe zakupy”, co tak naprawdę kryje się w ich ulubionych przekąskach. Skanowali na swoich telefonach kody kreskowe produktów takich jak paluszki, batoniki, słodkie napoje i sprawdzali ich skład oraz wpływ na organizm człowieka.

Pierwsze lekcje w hali sportowej były wprowadzeniem do gry w unihokej. Dzieci poznały historię tego sportu i podstawowe zasady gry. Odbyły też szereg ćwiczeń oswajających takich jak: podanie piłeczki w miejscu i w ruchu, prowadzenie piłeczki slalomem między przeszkodami, strzały do bramki z miejsca i w biegu. Potem rozpoczęła się rywalizacja na boisku. Uczniowie na każdych zajęciach dzielili się na sześcioosobowe zespoły – 5 rozgrywających i bramkarz. W unihokeju nie wolno się popychać, zagrywać piłki ręką lub głową i uderzać w blendę (zakończenie kija) przeciwnika, dlatego zawodnicy byli bardzo zdyscyplinowani i zdeterminowani, aby to właśnie ich drużyna odniosła zwycięstwo.
Podsumowaniem innowacji był turniej, zakończony uroczystym wręczeniem medali.

Świetliczaki bardzo chętnie brały udział w zajęciach, bo nie tylko wniosły one element rywalizacji, ale także wzbudziły u nich poczucie tożsamości z drużyną.

Zdjęcia>>

Agata Skurska, Andrzej Mazurek

Podkategorie