Aktualności
X OGÓLNOPOLSKI KONKURS PLASTYCZNY „POD KOLOROWYM PARASOLEM JESIENI – MARZENIA”
Nasza szkoła dołączyła do 2589 placówek z całej Polski, które wzięły udział w Ogólnopolskim Konkursie Plastycznym „Pod Kolorowym Parasolem Jesieni – Marzenia” zorganizowanym przez filię Przybyszówka Rzeszowskiego Domu Kultury. Z naszej szkoły prace wykonało 18 uczniów z klas 0d, Ic, Id, IIb i IIIa. Prace konkursowe dwojga naszych uczniów: Antoniego Pruszkowskiego z kl. Id „Jesienny spacer” oraz Alicji Roszkiewicz z kl. 0d „Jesienne zabawy” zostały zakwalifikowane spośród 103 prac na wystawę pokonkursową, dostępną online na stronie www.przybyszowka.rdk.pl.
Dorota Nowak
Beata Zięba
Dzień Pluszowego Misia
25 listopada obchodziliśmy w oddziałach przedszkolnych Dzień Pluszowego Misia. Uczniowie rozmawiali o tych mniej i bardziej znanych misiach, rysowali misie po śladzie, oglądali swoje maskotki oraz zdjęcia z nimi, przygotowali odznaki, a także wykonywali „misiowe” prace plastyczne.
Edyta Anasiewicz
Ewa Karwowska
Aleksandra Siedlecka
Beata Zięba
Światowy Dzień Życzliwości i Pozdrowień
Oddziały przedszkolne oraz grupa świetlicowa świętowały Światowy Dzień Życzliwości i Pozdrowień, który co roku obchodzony jest 21 listopada. Szkołę zdominował kolor żółty! Dzieci rozmawiały o tym, czym jest „życzliwość” i w jaki sposób można ją okazywać w codziennym życiu. Wykonywały prace plastyczne: ordery życzliwości, plakat, przypinki, życzliwe malowanki, zbudowały sieć relacji i sympatii. Ponadto w grupach odbyły się zabawy ruchowe z żółtymi balonami. Celem zajęć było uświadomienie, jak ważna w naszym życiu jest życzliwość okazywana drugiemu człowiekowi, dlatego jednym z zadań dzieci było spełnienie życzliwego uczynku tego dnia. Pamiętajmy o tym, aby być życzliwym dla każdego na co dzień, nie od święta.
Edyta Anasiewicz
Ewa Karwowska
Aleksandra Siedlecka
Beata Zięba
Aneta Żydek
Listopad miesiącem pamięci
18 listopada 2020 r. dzieci z oddziału 0 "a" odwiedziły cmentarz parafialny w Bełżycach. Zostały zapalone światła przy pomnikach ofiar II wojny światowej – rozstrzelanych na rynku w Bełżycach, grobach żołnierzy i ofiar obozu na Majdanku.
Ewa Karwowska
Nie tylko komputer
Nie wszystkie lekcje uczniowie spędzają przed komputerem, są też zajęcia, które wymagają jak najbardziej realnego, a nie wirtualnego działania! Takie są między innymi lekcje plastyki. Powstają wtedy często prace fantastyczne, wymagające uruchomienia wyobraźni. Zachęcam do obejrzenia prac poszczególnych roczników uczniów - wystarczy kliknąć na każdy z obrazków aby przenieść się do wirtualnej galerii. Uczniowie klas czwartych mieli za zadanie w plątaninie przypadkowych linii odnaleźć smoka. Klasa piąta zgłębiała tajniki techniki plastycznej zwanej frotażem. Szóstoklaśiści stosowali w swoich kolażach poznane wcześniej perspektywy, a artyści z klas siódmych zmieżyli się ze sztuką współczesną i stworzyli ekspresjonistyczne portrety.
Projekt eTwinning „SING MY SONG”
Już we wrześniu uczniowie naszej szkoły przystąpili do kolejnego międzynarodowego projektu w ramach współpracy szkół eTwinning. Projekt będziemy realizować do końca bieżącego roku szkolnego. Naszymi partnerami są nauczyciele i uczniowie z Francji, Portugalii, Hiszpanii, Macedonii Północnej, Włoch, Litwy, Turcji oraz Rumunii. Głównym celem jest nauka piosenek w różnych językach, wspólne uczenie się słów, tłumaczenie piosenek na język angielski oraz zorganizowanie występu na koniec roku szkolnego. Udział w projekcie to nie tylko świetna zabawa, ale również sposobność poznawania kultury wymienionych krajów. Będziemy porozumiewać się w języku angielskim, a więc poprzez interakcje naszych uczniów z zagranicznymi partnerami, będziemy rozwijać kompetencje komunikacyjne, językowe i informatyczne.
Zadania, które zostały zrealizowane do tej pory to przygotowanie prezentacji naszej szkoły, miasta i kraju. Uczniowie założyli swoje konta na Twinspace, aby być na bieżąco z informacjami oraz móc oglądać materiały przygotowane przez innych uczniów i nauczycieli. Utworzyliśmy swoją grupę w aplikacji WhatsApp, która pozwala nam na szybką komunikację. Braliśmy udział w ankiecie dotyczącej wyboru ulubionego rodzaju muzyki. Mamy również własny plakat przedstawiający nasz udział w projekcie. Zobaczcie zdjęcia i inne materiały dostępne pod podanym linkami:
https://view.genial.ly/5f6e63f3be23070d182df216/guide-sing-my-song
.beTOlerancJA
16 listopada jest Międzynarodowym Dniem Tolerancji. Z tej okazji uczniowie klasy 0d rozmawiali o tolerancji i inności. Dzieci ubrane były na zielono, dzięki czemu w różnorodności bez problemu można było znaleźć wspólny element. Dzieci najpierw pomalowały litery, z których ułożyły wyraz „tolerancja”, a następnie omawiały cechy charakteryzujące tę postawę, m.in. dobroć, uprzejmość, uczynność, empatię, kulturę. Miało to na celu kształtowanie u dzieci prawidłowych postaw społecznych, a w szczególności akceptacji odmienności innych, poszanowania cudzej godności i uwrażliwienia na uczucia innych.
Beata Zięba
„Niech się wreszcie każdy dowie i rozpowie w świecie całym, że dziecko to także człowiek, tyle że jest mały”
20 listopada uczniowie klasy 0d świętowali Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka z UNICEF. Klasa włączyła się w akcje „Pomoc dla Jemenu”, realizując aktywność „Wspólna podróż po Jemenie” – dzieci zapoznały się z sytuacją rówieśników w Jemenie i dyskutowały o tym, co powinno się zmienić, aby prawa dzieci w Jemenie były respektowane. Uczniowie pamiętali tego dnia o kolorze niebieskim, który jest symbolem solidarności ze wszystkimi dziećmi na świecie: niebieski strój, niebieskie balony, niebieskie papierowe dziecięce dłonie, niebieskie książeczki UNICEF z łamigłówkami opatrzonymi konkretnymi prawami dziecka.
Beata Zięba
Szkolne Przygody Gangu Fajniaków
Pierwsze lata nauki w szkole mają decydujący wpływ na postawę uczniów wobec środowiska naturalnego. Dlatego wzięliśmy udział w ogólnopolskim programie edukacyjnym „Szkolne Przygody Gangu Fajniaków”. Materiały edukacyjne zostały podzielone na cztery filary tematyczne, czyli żywioły: ognia, wody, ziemi i powietrza. Lekcje z Fajniakami, poprzez zabawę i eksperymenty, stały się doskonałą okazją do urozmaicenia nauki o przyrodzie, a także pomogły zaszczepić wśród dzieci pasję do ekologii, samodzielnego odkrywania magii natury i troski o środowisko naturalne każdego dnia.
Wychowawca i uczniowie klasy 2 „b”
Uroczystość szkolna w ramach projektu: Barand, nasze miasto partnerskie – co o nim wiemy?
19 listopada 2020 r. przedstawiciele uczniów klas siódmych oraz klasy VIII A wzięli udział w uroczystości związanej z prezentacją najbardziej charakterystycznych elementów kultury, historii, polityki i obyczajowości Węgier.
Działanie, przebiegające pod hasłem: Bełżyce - Barand: co nas łączy?, miało na celu promocję przedsięwzięcia „Ponadnarodowa mobilność uczniów”, które mamy nadzieję zrealizować w bieżącym roku szkolnym.
Podczas spotkania, młodzież z klasy VIII A zapoznała swoich młodszych kolegów i koleżanki z historią Węgier, systemem edukacji na Węgrzech, religią Węgier, ustrojem, obchodzonymi świętami, kuchnią węgierską, słynnymi postaciami pochodzącymi z Węgier. Omówione zostały też relacje polsko-węgierskie w ujęciu historycznym. W formie prezentacji i tematycznych gazetek zaprezentowano również ciekawostki dotyczące węgierskich wynalazków. Pokaz zakończyło zwiedzanie ekspozycji prezentującej między innymi typowe warzywa uprawiane na Węgrzech.
Anna Pac – Smoła, Renata Krasula