Aktualności

Aktywnie i zdrowo

W ramach zajęć świetlicowych, uczniowie klas II i III brali udział w innowacji zatytułowanej „Aktywnie i zdrowo – w unihokej gram i zdrowo się odżywiam”. Głównym celem innowacji była nauka zasad i reguł obowiązujących w unihokeju oraz pogłębienie wiedzy na temat roli zdrowego odżywiania się.

Zajęcia rozpoczęły się w lutym 2020r. i odbywały się w hali sportowej. Jednak pandemia koronawirusa pokrzyżowała wszystkim plany i w roku szkolnym 2019/2020 innowacja nie została skończona. W nowym roku szkolnym uczniowie klas III kontynuowali swoją przygodę z unihokejem. Zajęcia odbywały się tym razem w małej sali gimnastycznej.

W ramach zajęć ze zdrowego odżywiania się świetliczaki najpierw odbyły pogadankę z pielęgniarką szkolną – Panią Aleksandrą Lalak na temat nowej piramidy żywienia i roli aktywności ruchowych w życiu człowieka. Potem uczniowie przystąpili do działań praktycznych. Wykonali cztery zdrowe i pyszne surówki, zrobili kolorowe i smaczne kanapki, a także udowodnili, że deser może być zdrowy i pyszny zarazem. Dzieci miały okazję popróbować też egzotycznych owoców takich jak np. figa, granat czy awokado hass. Uczniowie w ramach innowacji sprawdzili również za pomocą aplikacji „Zdrowe zakupy”, co tak naprawdę kryje się w ich ulubionych przekąskach. Skanowali na swoich telefonach kody kreskowe produktów takich jak paluszki, batoniki, słodkie napoje i sprawdzali ich skład oraz wpływ na organizm człowieka.

Pierwsze lekcje w hali sportowej były wprowadzeniem do gry w unihokej. Dzieci poznały historię tego sportu i podstawowe zasady gry. Odbyły też szereg ćwiczeń oswajających takich jak: podanie piłeczki w miejscu i w ruchu, prowadzenie piłeczki slalomem między przeszkodami, strzały do bramki z miejsca i w biegu. Potem rozpoczęła się rywalizacja na boisku. Uczniowie na każdych zajęciach dzielili się na sześcioosobowe zespoły – 5 rozgrywających i bramkarz. W unihokeju nie wolno się popychać, zagrywać piłki ręką lub głową i uderzać w blendę (zakończenie kija) przeciwnika, dlatego zawodnicy byli bardzo zdyscyplinowani i zdeterminowani, aby to właśnie ich drużyna odniosła zwycięstwo.
Podsumowaniem innowacji był turniej, zakończony uroczystym wręczeniem medali.

Świetliczaki bardzo chętnie brały udział w zajęciach, bo nie tylko wniosły one element rywalizacji, ale także wzbudziły u nich poczucie tożsamości z drużyną.

Zdjęcia>>

Agata Skurska, Andrzej Mazurek

Światowy Dzień Życzliwości i Pozdrowień w kl. II „c”

21 listopada to szczególny dzień dla naszej klasy. Możemy wtedy „odświętnie” pokazać, że życzliwość i dobroć  jest wpisana w nasze codzienne klasowe życie.  Dzięki temu staje się ono  łatwiejsze i przyjemniejsze. Życzliwość jest naszą filozofią, niestrudzenie ją pielęgnujemy, bo tkwi w niej niesamowita siła. Codziennie doświadczamy tego, że dobre myśli, dobre słowa wpływają na budowanie życzliwej atmosfery i nasze właściwe postrzeganie świata. Tym bardziej jest to ważne w jakże trudnym obecnie dla wszystkich czasie.

uczniowie kl. II „c”

wychowawca – Bożena Watras

BohaterON w naszej szkole

BohaterON – włącz historię! To ogólnopolska kampania mająca na celu upamiętnienie i uhonorowanie uczestników Powstania Warszawskiego oraz promocję historii Polski XX wieku. Jest realizowana od 2016 roku przez dwie wrocławskie organizacje: Fundację Rosa i Fundację Sensoria, których działaniom przyświeca hasło: Pamięć – Edukacja – Pomoc. Projekt ma charakter edukacyjny, krzewi postawy patriotyczne oraz buduje wrażliwość społeczną. Uczniowie klasy I c i III c włączyli się w działania kapani wykonując pamiątkowe życzenia dla uczestników Powstania Warszawskiego . W ten sposób złożyliśmy hołd Powstańcom Warszawskim ,czekamy na następną okazję, by upamiętnić i docenić trud oraz wysiłek naszych rówieśników z 1944 r.

Zdjęcia>>

A.Ambrożkiewicz

A.Bogusz

Szkoła do hymnu

szkola do hymnu 2020

10 listopada o godzinie 11:11 uczniowie i nauczyciele naszej szkoły wzięli udział w akcji „Szkoła do hymnu” i wspólnie, łącząc się ze sobą online, odśpiewali „Mazurka Dąbrowskiego”. W szkole hymn Polski zaśpiewali, ubrani w patriotyczne barwy, uczniowie oddziałów przedszkolnych.

.be

Projekt eTwinning „Tree of English Words”

EOJ 2020Z dużą satysfakcją informujemy, iż realizowany w ubiegłym roku szkolnym międzynarodowy projekt eTwinning „Tree of English Words” wyróżniony został nie tylko Krajową, ale również Europejską Odznaką Jakości. W informacji skierowanej do nauczyciela czytamy: „Oznacza to, że Twoja praca, praca Twoich uczniów i Twojej szkoły została oceniona jako reprezentująca najwyższy europejski poziom”. Więcej o projekcie można przeczytać tu: http://www.belzyce.edu.pl/index.php/427-kolejne-miedzynarodowe-projekty-etwinning-za-nami

Urszula Pawłowska

#Szkoła Pamięta - Niepodległa

 Walka o wolność, gdy się raz zaczyna, Z ojca krwią spada dziedzictwem na syna, Sto razy wrogów zachwiana potęgą, Skończy zwycięstwem.

11 listopada 1918 r. spełniło się to, co było marzeniem naszych pokoleń -  narodziło się na nowo nasze niepodległe państwo. Po 123 latach niewoli,  prześladowań, wolna Polska powróciła na mapę świata. Narodowe Święto Niepodległości to jedno z najważniejszych świąt państwowych naznaczonych  walką, cierpieniem i wysiłkiem wielu Bohaterów, w tym Tych, którzy mieli kilka lub  kilkanaście  lat i niewinnie ginęli za Niepodległą. Musimy pamiętać  i przekazywać  następnym pokoleniom – to , co wyrosło na  polskiej   ziemi zroszonej krwią i skrywającej szczątki – Polaków – Bohaterów .

Czytaj więcej: #Szkoła Pamięta  - Niepodległa

POLSKA – MOJĄ OJCZYZNĄ!!!

Data  11 listopada 1918 roku jest jedną z najważniejszych dat w historii naszej Ojczyzny  - to dzień, w którym Polska odzyskała niepodległość.  Podczas zajęć świetlicowych dzieci  poznały genezę święta oraz sytuację, w której znalazł się naród polski. Przybliżona została także postać marszałka Józefa Piłsudskiego oraz jego rola w odzyskaniu niepodległości.. Poznały podstawowe symbole narodowe – godło, flagę i hymn. Świetliczaki  wykonały  różne prace plastyczne: flagę, godło, biało – czerwone listki, zakodowane kotyliony, kolorowały postać marszałka Józefa Piłsudskiego . Stworzyły  także  dwa grupowe  plakaty. Ponadto, brały udział w wielu grach i zabawach, które miały przybliżyć im wiadomości na temat naszej Ojczyzny-POLSKI. Grały w grę planszową  „Dooble” o Polsce, układały puzzle przedstawiające nasze symbole narodowe, memory o Polsce oraz domino obrazkowe, rozwiązywały również krzyżówkę z hasłem „PATRIOTA”.  Dowiedziały się między innymi jak nazywa się najdłuższa polska rzeka, który park narodowy słynie z żubrów czy jak nazywa się słynna polska noblistka w dziedzinie chemii i fizyki oraz jakie są najsłynniejsze polskie potrawy. Zwieńczeniem tych wszystkich działań było odśpiewanie hymnu Polski.

Zajęcia te miały na celu rozwijanie u dzieci poczucia patriotyzmu, wiedzy na temat Narodowego Święta Niepodległości, utrwalenie polskich symboli narodowych oraz uświadomienie młodemu pokoleniu jak ważne jest życie w niepodległym kraju, uczęszczanie do polskiej szkoły oraz posługiwanie się językiem ojczystym.

Zapraszamy do galerii zdjęć.

Zdjęcia>>

                                                                                                                                           Dorota Nowak

                                                                                                                                            Aneta Żydek

Podkategorie