Aktualności
Zabrania z rodzicami
klasy 0-3 poniedziałek godz. 17.00
klasy 4-8 wtorek godz. 17.00
Dyżur psychologa szkolnego w dniu 16.09.2024 r. w godz. 16.00 - 17.00 gabinet nr 18
Dyżur pedagoga szkolnego w dniu 17.09.2024 r. w godz. 16.00 - 17.00 gabinet nr 47
,,Dzieci z Bullerbyn” – teatr w pudełku
,,Dzieci z Bullerbyn’’ to zbiór tak wielu różnych historii, że każdy uczeń znajdzie w nim coś ciekawego dla siebie. Lektura ta była też ekranizowana, jest również inspiracją dla twórców spektakli teatralnych. Stwarza to możliwość porozmawiania z uczniami nie tylko o treści książki, ale też o zadaniach aktorskich lub scenografii.
Pomysł ,,Teatru w pudełku" nazywany też przez moich uczniów "Małym teatrem", to wspaniała okazja do spotkania z lekturą. Wydaje mi się, że takie zajęcia nigdy się uczniom nie znudzą, a pomysł opracowania lektury bez kart pracy na pewno zostanie w ich pamięci.
Uczniowie klasy III c chętnie zamienili się w scenografów i scenarzystów: projektując scenę, wykonując miniaturowych aktorów, układając dialogi, a na koniec prezentując wszytko na środku sali.
Wspaniale jest patrzeć na współpracę i obmyślanie strategii na to, jak i z czego wykonać fragmenty scenografii, aby się nie przewracały a jednocześnie wyglądały tak, jak sobie to wymarzyliśmy.
Anna Ambrożkiewicz
Dzień Bezpiecznego Internetu 2021 - Realizujemy kolejne działania – projekt: „Mniejszości narodowe i etniczne w Polsce”
W ramach realizacji treści programowych z przedmiotu wiedza o społeczeństwie, prezentujemy efekty pracy uczniów klas ósmych. Zadanie polegało na wyszukaniu, doborze i zamieszczeniu w prezentacji konkretnych informacji na zadany temat.
Projekt dowodzi jak przydatny może być Internet, który służy nie tylko celom rozrywkowym i komunikacji. Wykorzystujemy go przecież na co dzień, nasza edukacja nie byłaby dziś możliwa bez tego medium!
Zachęcamy do zapoznania się efektami pracy niektórych uczniów.
Renata Krasula
Prezentacje:
Zaczarowana zagroda
KARNAWAŁ Z PROGRAMAMI PRZYGOTUJMY LEPSZY ŚWIAT I DOBRZE JEMY ZE SZKOŁĄ NA WIDELCU
11 lutego odbyły się w kl. II „c” warsztaty kulinarne połączone z klasową zabawą karnawałową. Od rana roznosiły się w naszej klasie cudowne aromaty warzyw, owoców i wielu innych produktów, z których przygotowaliśmy zdrowe przekąski na naszą zabawę. Ich różnorodność, pomysłowość uczniów w przygotowaniu zachwycała wszystkie zmysły, a estetycznie nakryte stoliki zapraszały wręcz do degustacji przekąsek. Karnawał to przede wszystkim jednak zabawa, zabawa, zabawa… Nagle z kuchcików uczniowie przeistoczyli się w bohaterów książek, filmów i oddali się wspólnym tańcom i zabawie. Było pysznie, zdrowo, tanecznie i radośnie! Samodzielność i kreatywność uczniów oraz ich umiejętność pracy w zespole zasługuje na najwyższe uznanie. Serdecznie dziękujemy rodzicom za wsparcie naszego projektu.
Inspiracją tego przedsięwzięcia były programy edukacyjne „Dobrze Jemy ze Szkołą na Widelcu” oraz „Przygotujmy Lepszy Świat”, realizowane w bieżącym roku szkolnym przez uczniów kl. II „c”. Kierując się wskazówkami programów stworzyliśmy w październiku własną Piramidę Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej.
Podczas cyklicznych zajęć dzieci uczą się zasad zdrowego odżywiania, sposobu komponowania diety, mądrego robienia zakupów, ale i tego jak jedzenie wpływa na organizm człowieka, zdobywają praktyczne umiejętności takie jak krojenie, siekanie, obieranie, uczą się zasad higieny i pracy w kuchni, estetyki przygotowania posiłków.
Analizują również, jak drobna zmiana na talerzu może być korzystna dla zdrowia i zaowocować wielką zmianą dla środowiska: przywrócić ziemi bioróżnorodność, ograniczyć emisję gazów, oszczędzić hektolitry wody, uratować tysiące gatunków roślin i zwierząt.
Bożena Watras – wychowawca klasy
Urszula Król – pedagog specjalny
Poznajemy budowę i funkcje narządów organizmu człowieka
Budowa człowieka jest skomplikowana, ale już nie dla klasy III c!
W czasie zajęć z edukacji przyrodniczej trzecioklasiści poznali tajniki anatomii.
Nie była to co prawda biologia na poziomie zaawansowanym, ale na pewno uczniowie oswoili się z budową wewnętrzną ludzkiego ciała, jego funkcjami i nazewnictwem.
Ćwiczeniem mającym na celu ułatwienie uczniom zrozumienie anatomii, było projektowanie narządów wewnętrznych na przygotowanych styropianowych modelach. Po wykonaniu w grupach makiety, każdy na pewno zapamięta umiejscowienie narządów takich jak: serce, żołądek, jelita, płuca, nerki i wątroba.
Taka praktyczna lekcja bardzo podobała się wszystkim trzecioklasistom! A inni uczniowie też mogą ją obejrzeć na korytarzu I piętra.
Anna Ambrożkiewicz
Obchody Dnia Bezpiecznego Internetu 2021
Jak co roku w naszej szkole obchodziliśmy „Dzień Bezpiecznego Internetu”. Po co obchodziliśmy ten dzień? Oto kilka informacji:
Dzień Bezpiecznego Internetu – święto obchodzone w całej Europie w lutym w drugim dniu drugiego tygodnia. DBI 2021 odbywał się pod hasłem „Dzień Bezpiecznego Internetu: Działajmy razem!”. Głównym celem DBI jest inicjowanie i propagowanie działań na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych, zaznajomienie rodziców, nauczycieli i wychowawców z problematyką bezpieczeństwa online oraz promocja pozytywnego wykorzystywania Internetu. Ideą DBI jest podkreślanie siły współdziałania w dbaniu o cyfrowe bezpieczeństwo, zarówno na poziomie międzynarodowym, jak również lokalnym, łącząc zaangażowanie wielu instytucji, ale także rodziny, czyli najbliższego otoczenia dziecka.
W Polsce Dzień Bezpiecznego Internetu organizowany jest przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę (dawniej pod nazwą Fundacja Dzieci Niczyje) oraz NASK, odpowiedzialne za realizację programu „Safer Internet” w Polsce.
W naszej szkole zostały przeprowadzone w ramach informatyki i zajęć z wychowawcą zajęcia poświęcone różnym aspektom bezpieczeństwa w Internecie. Podsumowaniem całej inicjatywy DBI były przeprowadzone konkursy. Poniżej prezentujemy zwycięzców oraz ich prace.
Zachęcamy wszystkich, aby również za rok dołączyli do nas i propagowali „DZIEŃ BEZPIECZNEGO INTERNETU”, bo naprawdę warto!
Zdjęcia z rozdanie nagród DBI 2021>>
Prezentacje:
Polska piosenka w projekcie eTwinning SING MY SONG
Czas na wyzwanie dla innych krajów biorących udział w projekcie „Sing My Song”. W lutym uczniowie ze szkół partnerskich mierzą się z piosenką Cleo „Za krokiem krok”. Przygotowaliśmy prezentację, w której przedstawiliśmy wybraną przez nas piosenkę. Dodatkowo każda szkoła tworzy zadania do rozwiązania dla pozostałych partnerskich szkół związane ze swoją piosenką. Zobaczcie jakie zadania przygotowaliśmy. Sami również możecie je wykonać.
1. Puzzle
https://learningapps.org/display?v=px2tqya9c21
2. What do you know about Polish song?
https://wordwall.net/play/10173/992/613
3. A bit of Polish language
https://wordwall.net/play/10174/543/832
Przypominamy, że w grudniu śpiewaliśmy piosenkę hiszpańską. Z przyjemnością informujemy, że Natalia i Amelia, uczennice klasy 8 b, swoim wykonaniem zajęły drugie miejsce. Zdobywczyni pierwszego miejsca to jedna z uczennic z Rumunii. W styczniu, ze względu na ferie zimowe w naszym kraju, nie zdołaliśmy się przygotować do występu tureckiej piosenki. Od razu po feriach zajęliśmy się wyborem polskiej piosenki oraz przygotowaniem związanych z nią zadań.
Możecie już obejrzeć pierwsze nagrania. Wkrótce będziecie mogli wziąć udział w głosowaniu na najlepsze wykonanie naszej piosenki.
Magdalena Snop
Czytaj więcej: Polska piosenka w projekcie eTwinning SING MY SONG