Aktualności
Przedwakacyjna wizyta na Zamku Rycerskim
Wakacje tuż, tuż… Dnia 17.06.2021r. w słoneczny poranek uczniowie z klasy II „a” i II „b” wyruszyli wraz z opiekunami na pieszą wycieczkę na Zamek w Bełżycach, który obecnie jest własnością rodziny Figurów. Dzieci z zaciekawieniem słuchały historii snutych przez kustosza – p. Ryszarda Figurę o pozostałościach zamku rycerskiego, poznały historię Bełżyc (m.in. królów polskich przebywających na zamku) oraz miejscowości ówcześnie należących do Gminy Bełżyce. Zwiedziły także pomieszczenia wewnątrz budynku, w których na szczególną uwagę zasługują ozdobne łuki na ścianach (tzw. sklepienia kolebkowe z lunetami) w dolnych pomieszczeniach i przy wejściu. Uczniowie wysłuchali historii o zamkowych duchach. Mieli okazję by z bliska obejrzeć: miecze, topór, szable, bagnety, kosy, łopatę „czarownicy” a także holenderskie drewniaki – „saboty”. Zwróciły uwagę na wiekowe liczydło, żelazko z duszą, telefon czy też adapter. Ponadto, najbardziej odważni przymierzali hełmy, którymi posługiwali się żołnierze. Na zakończenie wycieczki zadowoleni uczniowie ochoczo stanęli do zdjęć z bohaterami zamku (wcielili się w rolę księżniczki i rycerza) oraz z kustoszem Bełżyckiego Zamku.
Składamy serdeczne podziękowania Panu Ryszardowi Figurze za przekazanie naszym uczniom historii dziejów Bełżyc.
Dorota Nowak, Katarzyna Zygo, Beata Król
Piesza wycieczka na punkt widokowy w Bełżycach
Uczniowie klasy III c lubią aktywnie spędzać czas i dlatego też, w piątkowy ranek 18.06.2021 r. udali się na pieszą wycieczkę polami na najwyższe wzniesie w Bełżycach - punkt widokowy. Jest to wyjątkowe miejsce, z którego można podziwiać panoramę Bełżyc i najbliższej okolicy. Dzieci z ogromną radością podziwiały przepiękne krajobrazy. Mimo dużego zmęczenia wszystkim dopisywał dobry humor.
To był bardzo udany i piękny dzień!
Anna Ambrożkiewicz
Kawiarenka Literacka
W tym roku szkolnym pandemia uniemożliwiła przeprowadzenie kolejnej edycji Kawiarenki Literackiej w jej dotychczasowej formie, dlatego uczniowie z koła teatralnego postanowili zmierzyć się z twórczością romantycznego wieszcza i uczestniczyli w projekcie pt. „W świecie ballad Adama Mickiewicza”.
Opracowali scenariusze do wybranych ballad, przygotowali oprawę muzyczną, prezentacje i nagrali filmy, a wszystko to w kawiarnianej atmosferze zorganizowanej w warunkach domowych. Zaprezentowane zostaną udramatyzowane wersje ballady: „Romantyczność”, „Lilije” oraz „Świtezianka”.
Zachęcamy uczniów naszej szkoły i wszystkich zainteresowanych do obejrzenia wyników pracy koła teatralnego oraz zagłębienia się w nastrojowy, pełen grozy i cudowności świat ballad. Myślę, że będzie to również świetna powtórka przed egzaminem z języka polskiego w przyszłym roku szkolnym.
Anna Stawińska
WYCIECZKA DO POLESKIEGO PARKU NARODOWEGO
W Dniu Dziecka uczniowie klasy III c udali się na wycieczkę turystyczno-edukacyjną do Poleskiego Parku Narodowego. W Urszulinie rozpoczęliśmy naszą wędrówkę nowootwartą ścieżkę dydaktyczną „Czahary”. Przez około dwie godziny wędrowaliśmy po malowniczych torfowiskach niskich Bagna Budnów, gdzie podziwialiśmy wspaniałe krajobrazy i słuchaliśmy o ochronie roślin i zwierząt tam występujących. Po takich przygodach młodym miłośnikom przyrody bardzo smakowały samodzielnie upieczone w ognisku kiełbaski.
Na koniec pobytu w parku chętni mogli zakupić pamiątki.
Niewątpliwie wycieczka była wspaniałą lekcją przyrody, ekologii i niezapomnianą przygodą.
Anna Ambrożkiewicz
Mały Miś w Świecie Wielkiej Literatury
W bieżącym roku szkolnym uczniowie klasy 0d wzięli udział w projekcie „Mały Miś w Świecie Wielkiej Literatury”, którego głównym celem było rozwijanie i promowanie czytelnictwa. Zrealizowano cztery moduły: Książki dzieciństwa – rozwijający kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji; Mały Miś w świecie emocji – rozwijający inteligencję emocjonalną dzieci oraz kompetencje osobiste i społeczne; Misiowe laboratorium „czterech żywiołów” – rozwijający kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii; Mały Miś i supertajny projekt. Uczniowie z zaangażowaniem realizowali poszczególne moduły poprzez zabawę, tworzenie plakatów, wykonywanie doświadczeń i prac plastyczno-technicznych. Za każdy zrealizowany moduł klasa otrzymała certyfikat, zaś za zrealizowanie czterech modułów szkoła otrzymała Certyfikat Wzorowej Placówki.
Beata Zięba
KOLOROWE BIEGAJĄCE DYKTANDO
Ortografia wcale nie musi być nudna. Uczniowie klasy III c już to wiedzą. Może kojarzyć się z dobrą zabawą i zdrową rywalizacją, o czym dzieci przekonały się 7 czerwca. Oprócz “bieganych” dyktand było ,,Kolorowe, biegane dyktando". Na czym ono polega? Przygotowałam dyktando na kolorowych kartkach. Każda grupa miała swój kolor kartki. Uczniowie zostali podzieleni na dwuosobowe grupy. W każdej wybieramy tzw. biegacza, który ma za zadanie podbiec do kartki z dyktandem, przeczytać zdanie lub zdania, następnie podbiec do kolegi, koleżanki "pisarza" i podyktować jak największą ilość zapamiętanych wyrazów czy zdań. Pisarz zapisywał to, co usłyszał. Uczniowie mogli zamieniać się rolami. Biegacz mógł biegać tyle razy, ile potrzebował! Podczas zabawy obowiązuje cisza.
Metoda ta rozwija umiejętność czytania ze zrozumieniem, prawidłową wymowę, spostrzegawczość i czujność ortograficzną. Przy okazji uczniowie doskonalili współpracę w grupie, ale przede wszystkim ćwiczenia dostarczyły im mnóstwa pozytywnej energii i radości. Uczniowie byli bardzo aktywni i zaangażowani! Świetnie się bawili z ,,trudną ortografią”.
Anna Ambrożkiewicz
Światowy Dzień Osób Chorych na Zespół Pradera-Williego
31 maja klasa 0d solidaryzowała się z osobami, które urodziły się z zespołem Pradera-Williego (PWS) – chorobą wiecznego głodu. Maj jest Światowym Miesiącem Świadomości Zespołu Pradera-Williego, a kolorem, który symbolizuje chorobę jest pomarańczowy. Dlatego w ostatni dzień maja uczniowie ubrali się na pomarańczowo. Podczas zajęć słuchali o chorobie, z którą mają styczność na co dzień, oglądali film o osobach dotkniętych PWS, bawili się pomarańczowymi balonami i wykonali pomarańczowe witraże.
Beata Zięba
Wioletta Rzezak-Wesołowska
JESTEŚMY Z WAMI NIEBIESKIMI MOTYLAMI #challangeniebieskiemotyle2021
Nasza Szkoła włączyła się do akcji na rzecz osób ze spektrum autyzmu w ramach #challangeniebieskiemotyle2021. Jest to szlachetna i potrzebna inicjatywa, której celem jest poszerzenie świadomości na temat autyzmu. Udział w niej to także przekazanie iskierki przyjaźni osobom z autyzmem i ich rodzinom.
Dziękujemy za nominację Szkole Podstawowej we Wronowie.
Do dalszego wykonania zadania nominujemy:
– Szkoła Podstawowa nr 2 im. Królowej Jadwigi w Bełżycach
– Szkoła Podstawowa w Babinie
Zapraszamy Nominowanych do uczestnictwa w wyzwaniu zainicjowanym przez Ośrodek Szkolno-Wychowawczy im. Jana Pawła II w Jarosławiu.
Jak przekazać niebieską iskierkę przyjaźni? To bardzo proste.
Wystarczy:
1. Ubrać się na niebiesko (nie dotyczy służb mundurowych).
2. Wykonać pracę plastyczną np. odbić niebieskie ręce w kształcie motyla lub serca albo wykonać dowolną aktywność wg. własnej inwencji twórczej np. „taniec motyla”.
3. Zrobić zdjęcie lub nagrać film z tworzenia pracy i wstawić na swój profil na Facebook oraz przesłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ważne, aby na zdjęciu lub filmie ujęte były pozdrowienia:
JESTEŚMY Z WAMI NIEBIESKIMI MOTYLAMI! (nagrane lub napisane).
4.Nominować kolejne trzy osoby (może to być również grupa klasowa, oddział przedszkolny lub instytucja) i powiadomić je o tym.
5. Każda osoba włączająca się do akcji #challengeniebieskiemotyle2021 do publikowanego zdjęcia lub filmu dołącza skopiowany tekst, podając nominowane przez siebie osoby.
6. Na wykonanie zadania każdy Nominowany otrzymuje 48 godzin.