Kawiarenka Literacka

W tym roku szkolnym pandemia uniemożliwiła przeprowadzenie kolejnej edycji Kawiarenki Literackiej w jej dotychczasowej formie, dlatego uczniowie z koła teatralnego postanowili zmierzyć się z twórczością  romantycznego wieszcza i uczestniczyli w projekcie pt. „W świecie ballad Adama Mickiewicza”.

Opracowali scenariusze do wybranych ballad, przygotowali oprawę muzyczną, prezentacje i nagrali filmy, a wszystko to w kawiarnianej atmosferze zorganizowanej w warunkach domowych. Zaprezentowane zostaną udramatyzowane wersje  ballady: „Romantyczność”, „Lilije” oraz „Świtezianka”.

Zachęcamy uczniów naszej szkoły i wszystkich zainteresowanych do obejrzenia wyników pracy  koła teatralnego oraz zagłębienia się w nastrojowy, pełen grozy i cudowności świat ballad. Myślę, że będzie to również świetna powtórka przed egzaminem z języka polskiego w przyszłym roku szkolnym.

Anna Stawińska

WYCIECZKA DO POLESKIEGO PARKU NARODOWEGO

WYCIECZKA DO POLESKIEGO PARKU NARODOWEGOW Dniu Dziecka uczniowie klasy III c udali się na wycieczkę turystyczno-edukacyjną do Poleskiego Parku Narodowego.  W Urszulinie rozpoczęliśmy naszą wędrówkę  nowootwartą ścieżkę dydaktyczną „Czahary”. Przez około dwie godziny wędrowaliśmy po malowniczych torfowiskach niskich Bagna Budnów, gdzie podziwialiśmy wspaniałe krajobrazy i słuchaliśmy o ochronie roślin i zwierząt tam występujących. Po takich przygodach młodym miłośnikom przyrody bardzo smakowały samodzielnie upieczone w ognisku kiełbaski.

Na koniec pobytu w parku chętni mogli zakupić pamiątki.

Niewątpliwie wycieczka była wspaniałą lekcją przyrody, ekologii i niezapomnianą przygodą.

Zdjęcia>>

Anna Ambrożkiewicz

Mały Miś w Świecie Wielkiej Literatury

Mały Miś w Świecie Wielkiej LiteraturyW bieżącym roku szkolnym uczniowie klasy 0d wzięli udział w projekcie „Mały Miś w Świecie Wielkiej Literatury”, którego głównym celem było rozwijanie i promowanie czytelnictwa. Zrealizowano cztery moduły: Książki dzieciństwa – rozwijający kompetencje w zakresie rozumienia i tworzenia informacji; Mały Miś w świecie emocji – rozwijający inteligencję emocjonalną dzieci oraz kompetencje osobiste i społeczne; Misiowe laboratorium „czterech żywiołów” – rozwijający kompetencje matematyczne oraz kompetencje w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii; Mały Miś i supertajny projekt. Uczniowie z zaangażowaniem realizowali poszczególne moduły poprzez zabawę, tworzenie plakatów, wykonywanie doświadczeń i prac plastyczno-technicznych. Za każdy zrealizowany moduł klasa otrzymała certyfikat, zaś za zrealizowanie czterech modułów szkoła otrzymała Certyfikat Wzorowej Placówki.

Zdjęcia>>

Beata Zięba

KOLOROWE BIEGAJĄCE DYKTANDO

 Ortografia wcale nie musi być nudna. Uczniowie klasy III c  już to wiedzą. Może kojarzyć się z dobrą zabawą i zdrową rywalizacją, o czym dzieci przekonały się 7 czerwca. Oprócz  “bieganych” dyktand było ,,Kolorowe, biegane dyktando".  Na czym ono polega?  Przygotowałam dyktando na kolorowych kartkach. Każda grupa miała swój kolor kartki.  Uczniowie zostali podzieleni na dwuosobowe grupy. W każdej wybieramy tzw. biegacza, który ma za zadanie podbiec do kartki z dyktandem, przeczytać zdanie lub zdania, następnie podbiec do kolegi, koleżanki "pisarza" i podyktować jak największą ilość zapamiętanych wyrazów czy zdań. Pisarz zapisywał to, co usłyszał. Uczniowie mogli zamieniać się rolami. Biegacz mógł biegać tyle razy, ile potrzebował! Podczas zabawy obowiązuje cisza.

Metoda ta rozwija umiejętność czytania ze zrozumieniem, prawidłową wymowę, spostrzegawczość i czujność ortograficzną. Przy okazji uczniowie doskonalili współpracę w grupie, ale przede wszystkim ćwiczenia dostarczyły im mnóstwa pozytywnej energii i radości. Uczniowie byli bardzo aktywni i zaangażowani! Świetnie się bawili z ,,trudną ortografią”.

Zdjęcia>>

Anna Ambrożkiewicz

Światowy Dzień Osób Chorych na Zespół Pradera-Williego

31 maja klasa 0d solidaryzowała się z osobami, które urodziły się z zespołem Pradera-Williego (PWS) – chorobą wiecznego głodu. Maj jest Światowym Miesiącem Świadomości Zespołu Pradera-Williego, a kolorem, który symbolizuje chorobę jest pomarańczowy. Dlatego w ostatni dzień maja uczniowie ubrali się na pomarańczowo. Podczas zajęć słuchali o chorobie, z którą mają styczność na co dzień, oglądali film o osobach dotkniętych PWS, bawili się pomarańczowymi balonami i wykonali pomarańczowe witraże.

Zdjęcia>>

Beata Zięba

Wioletta Rzezak-Wesołowska

JESTEŚMY Z WAMI NIEBIESKIMI MOTYLAMI #challangeniebieskiemotyle2021

JESTEŚMY Z WAMI NIEBIESKIMI MOTYLAMI #challangeniebieskiemotyle2021Nasza Szkoła włączyła się do akcji na rzecz osób ze spektrum autyzmu w ramach #challangeniebieskiemotyle2021. Jest to szlachetna i potrzebna inicjatywa, której celem jest poszerzenie świadomości na temat autyzmu. Udział w niej to także przekazanie iskierki przyjaźni osobom z autyzmem i ich rodzinom.

Dziękujemy za nominację Szkole Podstawowej we Wronowie. 

Do dalszego wykonania zadania nominujemy:

– Szkoła Podstawowa nr 2  im. Królowej Jadwigi w Bełżycach

– Szkoła Podstawowa w Babinie

Zapraszamy Nominowanych do uczestnictwa w wyzwaniu zainicjowanym przez Ośrodek Szkolno-Wychowawczy im. Jana Pawła II w Jarosławiu.

Jak przekazać niebieską iskierkę przyjaźni? To bardzo proste.

Wystarczy:
1. Ubrać się na niebiesko (nie dotyczy służb mundurowych).
2. Wykonać pracę plastyczną np. odbić niebieskie ręce w kształcie motyla lub serca albo wykonać dowolną aktywność wg. własnej inwencji twórczej np. „taniec motyla”.
3. Zrobić zdjęcie lub nagrać film z tworzenia pracy i wstawić na swój profil na Facebook oraz przesłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Ważne, aby na zdjęciu lub filmie ujęte były pozdrowienia:

JESTEŚMY Z WAMI NIEBIESKIMI MOTYLAMI! (nagrane lub napisane).

4.Nominować kolejne trzy osoby (może to być również grupa klasowa, oddział przedszkolny lub instytucja) i powiadomić je o tym.

5. Każda osoba włączająca się do akcji  #challengeniebieskiemotyle2021 do publikowanego zdjęcia lub filmu dołącza skopiowany tekst, podając nominowane przez siebie osoby.

6. Na wykonanie zadania każdy Nominowany otrzymuje 48 godzin.

Zdjęcia>>

II miejsce uczniów naszej szkoły w Konkursie Wiedzy o Prawie pod patronatem Prezydenta Miasta Lublin i Lubelskiego Kuratora Oświaty

II miejsce uczniów naszej szkoły w Konkursie Wiedzy o Prawie pod patronatem Prezydenta Miasta Lublin i Lubelskiego Kuratora OświatyW środę 2 czerwca 2021 roku troje uczniów z naszej szkoły (z klasy ósmej A i C) wzięło udział w II i III etapie Międzyszkolnego Konkursu Wiedzy o Prawie zorganizowanym przez ZS nr 5 im. Jana Pawła II w Lublinie.

Konkurs miał charakter wojewódzki, w zmaganiach wzięło udział dziewięć drużyn ze szkół podstawowych. Nasi uczniowie wykazali się dużą wiedzą i wspaniałą postawą kwalifikując się do finału, a następnie walcząc w dogrywce o I miejsce. Ostatecznie nagrodzeni zostali za zajęcie II lokaty, mieli też okazję spotkać się z ważnymi osobami ze środowisk prawniczych Lublina oraz z przedstawicielami władz miasta i województwa, jak też Kuratorium Oświaty.

W trakcie pobytu w Zespole Szkół nr 5, uczestnicy konkursu zwiedzili szkołę, zapoznali się ze sposobem kształcenia w zawodach: hotelarz, kucharz, poznali rozkład zajęć w klasach sportowych.

Zdjęcia>>

Renata Krasula

Podsumowanie realizacji Międzynarodowego Projektu Czytelniczego ,,Czytam z klasą - lekturki spod chmurki”

Podsumowanie realizacji Międzynarodowego Projektu Czytelniczego ,,Czytam z klasą - lekturki spod chmurki”Uczniowie klasy 3a należący do koła czytelniczego ,,Słucham, czytam i tworzę” zakończyli realizację Międzynarodowego Projektu Edukacyjnego wspierającego rozwój czytelnictwa „Czytam z klasą - lekturki spod chmurki”. W projekcie wzięli udział uczniowie i nauczyciele z wielu państw, w tym z: Polski, Irlandii, Kanady, Wielkiej Brytanii, Belgii, Litwy, Szkocji i USA. Celem projektu było zachęcenie dzieci do czytania i twórczego działania oraz rozwijanie postaw ekologicznych wśród uczniów. W ciągu roku szkolnego zrealizowane zostały III moduły projektu. Po zamieszczeniu sprawozdań z ich przeprowadzenia otrzymywaliśmy potwierdzenie ukończenia danego modułu. W ten sposób zrealizowaliśmy wszystkie cele i założenia projektu. Udział w nim okazał się dla trzecioklasistów fascynującą przygodą czytelniczą i okazją do rozwijania kompetencji kluczowych.

Zdjęcia>>

Elżbieta Gontarczyk

Podkategorie