Międzynarodowy Dzień Tolerancji

16 listopada obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Tolerancji. Podczas zajęć uczniowie klasy 1 b według własnych skojarzeń definiowali słowo tolerancja. Pomysłów było wiele, wszystkie ciekawe. Następnie wspólnie, jednym słowem dzieci określiły to pojęcie: tolerancja = akceptacja. Zwieńczeniem tematu było wykonanie gazetki.

Zdjęcia>>

A. Siedlecka

Lekcja w leśniczówce

         16 listopada wzięliśmy udział  w wycieczce szkolnej do Gościeradowa. Celem naszej wyprawy były zajęcia przyrodnicze w siedzibie Nadleśnictwa Gościeradów. Czekała nas tutaj prezentacja okazów zwierząt i owadów oraz wykład i filmy na tematy związane z życiem lasu i pracą leśników. W leśnictwie Marynopole odbyliśmy spacer ścieżką przyrodniczo-leśną na terenie rezerwatu. Spacerując, zgłębialiśmy wiedzę o budowie i ochronie rezerwatu oraz o gatunkach roślin i zwierząt w nim występujących. Odwiedziliśmy również szkółkę kontenerową w Leśnictwie Szkółkarskim Marynopole, gdzie po przyjrzeniu się pracom gospodarczym z sadzonkami drzew, posililiśmy się przy grillu.

Polecamy odwiedziny tego miejsca, naprawdę warto!

Zdjęcia>>

Klasa 4c

Dzień Postaci z Bajek w 0B

Z okazji Międzynarodowego Dnia Postaci z Bajek dzieci z klasy 0 B wzięły udział w spotkaniu z panią Agnieszką Piłat, podczas którego opowiadały o swoich ulubionych bajkowych postaciach.

Dzieci wysłuchały baśni braci Grimm  ,,Królewna Śnieżka”, rozwiązywały bajkowe rebusy i łamigłówki.

Zdjęcia>>

Magdalena Lewandowska

Dzień Zdrowego Śniadania

W listopadzie obchodziliśmy Dzień Zdrowego Śniadania. Obejrzeliśmy film o zdrowym odżywianiu i wartościach odżywczych, aby dowiedzieć się jak najwięcej na ten temat. Następnie w grupach wykonaliśmy piramidę zdrowia.  Wprowadzeniem  w życie zdobytych informacji, było wspólne zjedzenie zdrowego śniadania.

Zdjęcia>>

K. Toruń

„Ponadnarodowa mobilność uczniów” – dzielimy się sukcesem przedsięwzięcia

Projekt „Ponadnarodowa mobilność uczniów” w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego doczekał się finału w postaci sprawozdania uczestników mobilności przed społecznością szkoły.

15 listopada 2021 roku grupa 10 uczennic i uczniów, którzy przebywali w Barand (partnerskim mieście Bełżyc), w zaprzyjaźnionej szkole noszącej imię Lajosa Raffaya, opowiedzieli społeczności naszej szkoły jak przebiegała wyprawa na Węgry oraz co ją poprzedzało.

Sprawozdaniom towarzyszyły liczne prezentacje, filmy, dyplomy ukazujące realizowane przedsięwzięcia, ciekawostki, sukcesy i wrażenia. Zaproszeni goście (wraz z paniami dyrektorkami, nauczycielami, przedstawicielami lokalnej społeczności) mogli podziwiać wystawę o tematyce węgierskiej i wyjazdowej.

Uroczystość została podsumowana przez panią dyrektor Lucynę Sobczak wręczeniem certyfikatów oraz wyrażeniem gratulacji i podziękowaniem za godne reprezentowanie naszej szkoły podczas mobilności.

Zdjęcia>>

Koordynatorki projektu:

Anna Pac-Smoła

Renata Krasula

Projekt ,,BohaterON w Twojej szkole 2021 – włącz historię” w klasie I d

 „Historia to świadek dziejów,

źródło prawdy, pamięci, mistrzyni życia,

piastunka przeszłości i zwiastunka przyszłości”

 

     To już VI edycja projektu ,,BohaterON – włącz historię!”

W tym roku po raz kolejny nasza szkoła bierze czynny udział w tej akcji. To ogólnopolska kampania, której celem jest upamiętnienie uczestników Powstania Warszawskiego, a także promocja postaw patriotycznych i upowszechnienie historii Polski XX wieku. Dzięki udziałowi pamięć o bohaterach Powstania Warszawskiego jest wciąż żywa wśród uczniów. Nasza szkoła w swej misji wychowawczej zakłada kształtowanie postaw patriotycznych i poczucia dumy z przynależności narodowej. Ważne jest również, aby dzieci już od najmłodszych lat poznawały historię naszego kraju i potrafiły o niej mówić.

             Dlatego też uczniowie klasy I d poznali historię Powstania Warszawskiego opowiedzianą przez Panią Ewę Pietrzyk, obejrzeli teatrzyk edukacyjny udostępniony na stronie www.bohateron.pl ,,Niebajka o Powstaniu Warszawskim”, zapalili znicze pod pomnikiem bohaterów Powstania Warszawskiego, a dziewczynki wyśpiewały III miejsce w Gminnym Konkursie Poezji i Pieśni Patriotycznej z piosenką ,,Pałacyk Michla”.

       Takie działania u dzieci krzewią postawy patriotyczne i budują wrażliwość społeczną.

Zdjęcia>>

Anna Ambrożkiewicz

Kartka dla Niepodległej 2021

,,Kartka dla iepodległej 2021” to projekt realizowany przez klasę I d na europejskiej platformie edukacyjnej eTwinning, we współpracy z  innymi szkołami z Polski na cześć uczczenia 103. rocznicy niepodległości. Projekt zakładał różne zadania do realizacji.

Działania naszej klasy:

  • Wizyta w kąciku historycznym i pogadanka o dziejach polski przeprowadzona przez nauczycielkę historii,
  • Teatrzyk kamishibai ,,Czym jest niepodległość” przygotowanym przez Panią Agnieszkę Piłat,
  • Odwiedzenie miejsc pamięci narodowej w Bełżycach, zapalenie zniczy,
  • Wykonanie kartek z życzeniami dla Polski,
  • Wystawka wykonanych życzeń,
  • Wspólne odśpiewanie hymnu państwowego.

 Wspólne świętowanie tej niezwykle ważnej rocznicy, budowanie poczucia jedności wśród dzieci z całego kraju i stworzenie w każdej ze szkół pięknego wyrazu szacunku dla Niepodległej to cele projektu, które zostały w 100% zrealizowane.

Zdjęcia>>

Anna Ambrożkiewicz

Dlaczego poznajemy kulturę różnych krajów?

Umiejętność swobodnego posługiwania się językiem obcym to otwarcie okna na świat i doskonałe narzędzie umożliwiające poznawanie nowych miejsc i kultur. Na lekcjach języka angielskiego, zgodnie z założeniami podstawy programowej, staramy się kształtować postawy otwartości, ciekawości i tolerancji wobec kultur innych niż własna. Chcemy, aby język angielski nie był tylko nazwą przedmiotu, ale współczesnym narzędziem komunikacji i poznawania różnorodności innych kultur w kontekście tradycji własnego kraju.

Jak organizować zajęcia, aby ukazywać uczniom różnorodność i mnogość kultur i języków oraz naturalne piękno świata, jednocześnie kładąc nacisk na kompetencje językowe?

W naszej szkole:

  • organizujemy międzynarodową współpracę, np. eTwinning, wyjazdy i wymiany uczniowskie, w celu zapewnienia kontaktu z „żywym” i naturalnym językiem w różnych sytuacjach życiowych
  • nawiązujemy do kultury polskiej, jednocześnie inspirując uczniów do spojrzenia na własne tradycje przez pryzmat innych kultur (np. porównanie zwyczajów świątecznych, sposobów obchodzenia ważnych dni, ale też codzienne życie – np. rutynowe zachowania)
  • dajemy możliwość poznawania słownictwa opisującego zjawiska i zwyczaje w różnych zakątkach globu, co wpływa na poszerzenie wiedzy interdyscyplinarnej uczniów oraz buduje tzw. językowy obraz świata i pomaga porównać go ze swoimi doświadczeniami i tłem kulturowym.

Czytaj więcej: Dlaczego poznajemy kulturę różnych krajów?

,,Legenda o Lechu ,Czechu i Rusie” – teatrzyk kamishibai w I d

W ramach obchodów 103. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości uczniów klasy I d  odwiedziła nasza bibliotekarka p. Agnieszka Piłat, która przeprowadzała bardzo ciekawe zajęcia z wykorzystaniem teatrzyku kamishibai.

        Na początku uczniowie poznali rodowód tego niezwykłego teatru. Dowiedzieli się, że kamishibai to papierowy teatr obrazkowy lub inaczej teatr ilustracji, który wywodzi się z dalekiej Japonii. Jest to technika opowiadania oraz czytania historii, wykorzystuje plansze z obrazkami i tekstem oraz drewnianą lub kartonową skrzynkę (butai) – na wzór parawanu z teatrzyków marionetkowych, w której przedstawiane są kolejne fragmenty historii, bajki, opowiadania.

         Następnie prowadząca, używając magicznego teatrzyku, opowiedziała uczniom ,,Legendę o Lechu, Czechu i Rusie”. Pani Agnieszka modelując głosem i przesuwając kolejne karty, przeniosła nas w świat bohaterów występujących w utworze. Dalsza część zajęć to historia dziejów Polski, postać Józefa Piłsudskiego, dzięki któremu jesteśmy od 103 lat wolnym państwem.

      Taka niezwykła lekcja historii - pokazana w formie teatrzyku kamishibai - na pewno zostanie w pamięci dzieci.

Zdjęcia>>

Anna Ambrożkiewicz

Podkategorie