Wiosenne kwiaty

Już wielkimi krokami zbliża się do nas wiosna, a z nią wiosenne święta – Dzień Kobiet, Niedziela Palmowa, Wielkanoc czy Dzień Matki. Zapraszam do obejrzenia i skorzystania z instrukcji wykonania papierowych kwiatów. Stokrotki wykonanej z papierowych serwetek – praca plastyczna dla dzieci młodszych

i narcyzy wykonanej z krepiny – praca plastyczna dla dzieci starszych.

Wyżej wymienionymi metodami możemy wykonać kolorowe bukiety, które dzieci będą mogły podarować bliskim, albo w okresie wielkanocnym wykorzystać do stroików lub uplecenia palmy świątecznej.

Ewa Karwowska

Ogólnopolski Konkurs Języka Angielskiego FOX pod patronatem naukowym Instytutu Filologii Angielskiej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie

Serdecznie zapraszamy uczniów klas IV-VIII do udziału w konkursie FOX 2021, który zostanie przeprowadzony 20 kwietnia 2021 roku.

Ogólnopolski Konkurs Języka Angielskiego "FOX" pomyślany jest jako forma intelektualnej zabawy językowej. Udział w nim polega na rozwiązaniu jednorazowego testu złożonego z zadań wielokrotnego wyboru i daje uczniom możliwość sprawdzenia swoich umiejętności językowych, wiedzy językowej oraz kulturoznawczej. Do przeczytania jest również lektura.

Wykaz lektur obowiązujących w konkursie FOX 2021:

Kittens (klasy III- IV) - "Sleeping Beauty"

Bunnies (klasy V- VI) - "Ali Baba"

Ducks ( klasy VII- VIII) - "The Mysterious Island"

Wpisowe na konkurs wynosi 10 zł od uczestnika.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z informacjami zamieszczonymi na internetowej stronie konkursu: https://fox.bielsko.pl/pages/strona-glowna. Szczegółowych informacji udzielają nauczyciele języka angielskiego. Zgłoszenia przyjmujemy do 10 marca.

                                                                                                        szkolny opiekun konkursu – Katarzyna Wrońska

Podziękowanie za udział w akcji „BohaterON – włącz historię”

We wrześniu i październiku uczniowie naszej szkoły włączyli się do akcji ,,BohaterON ”-ogólnopolskiej kampanii wysyłania kartek do uczestników Powstania Warszawskiego.

W ramach realizowanego przedsięwzięcia uczniowie poszerzyli swoją wiedzę o jednym z najważniejszych wydarzeń kształtujących polską tożsamość – o Powstaniu Warszawskim oraz napisali i wysłali samodzielnie wykonane kartki adresowane do powstańców.

Cieszymy się bardzo, że wszystkie nasze życzenia (plakaty, albumy) dotarły do adresatów. Dodatkowo miło nam poinformować, że w grudniu 2020 roku organizatorzy akcji wyróżnili naszą placówkę oraz koordynatorów działań w naszej szkole, przysyłając nam podziękowania za zaangażowanie się w projekt.

Organizatorem ogólnopolskiej akcji była Fundacja Rosa i Fundacja Sensoria oraz Instytut Pamięci Narodowej oraz Ministerstwo Edukacji Narodowej.

Zdjęcia>>

 

Anna Ambrożkiewicz

Anna Bogusz

Agata Skurska

Nasze mruczki też mają swoje święto!

17 lutego to wyjątkowy dzień w kalendarzu każdego miłośnika czworonogów – obchodzimy bowiem Dzień Kota. Oryginalnie wywodzi się z Włoch, a dokładnie z Rzymu, nazywanym również „międzynarodową stolicą kotów”.

Uczniowie klasy IIa sumiennie przygotowali się do zajęć tego dnia. Korzystając z różnych źródeł i doświadczeń płynących z posiadania czworonogów, przedstawili wiele ciekawostek związanych z kotami i ich zwyczajami. Dowiedzieliśmy się m.in., że …. koty nie czują słodkiego smaku. Kot był burmistrzem Talkeetna na Alasce przez 15 lat. Nazywał się Stubbs. Koty śpią 70% swojego życia. Mają gorszy wzrok w ciągu dnia, ale w nocy potrzebują siedem razy mniej światła niż ludzie /opr. Jakub Maliborski/.

Podsumowaniem zajęć były opowieści o naszych pupilach, oglądanie zdjęć i praca plastyczna z kotkiem w roli głównej.

Zdjęcia>>

Katarzyna Zygo

,,Dzieci z Bullerbyn” – teatr w pudełku

,,Dzieci z Bullerbyn’’ to zbiór tak wielu różnych historii, że każdy uczeń znajdzie w nim coś ciekawego dla siebie. Lektura ta była też ekranizowana, jest również inspiracją dla twórców spektakli teatralnych. Stwarza to możliwość porozmawiania z uczniami nie tylko o treści książki, ale też o zadaniach aktorskich lub scenografii.  

Pomysł ,,Teatru w pudełku" nazywany też przez moich uczniów "Małym teatrem", to wspaniała okazja do spotkania z lekturą. Wydaje mi się, że takie zajęcia nigdy się uczniom nie znudzą, a pomysł opracowania lektury bez kart pracy na pewno zostanie w ich pamięci.

Uczniowie klasy III c chętnie zamienili się w scenografów i scenarzystów: projektując scenę, wykonując miniaturowych aktorów, układając dialogi, a na koniec prezentując wszytko na środku sali.

Wspaniale jest patrzeć na współpracę i obmyślanie strategii na to, jak i z czego wykonać fragmenty scenografii, aby się nie przewracały a jednocześnie wyglądały tak, jak sobie to wymarzyliśmy.

Anna Ambrożkiewicz

Dzień Bezpiecznego Internetu 2021 - Realizujemy kolejne działania – projekt: „Mniejszości narodowe i etniczne w Polsce”

W ramach realizacji treści programowych z przedmiotu wiedza o społeczeństwie, prezentujemy efekty pracy uczniów klas ósmych. Zadanie polegało na wyszukaniu, doborze i zamieszczeniu w prezentacji konkretnych informacji na zadany temat.

Projekt dowodzi jak przydatny może być Internet, który służy nie tylko celom rozrywkowym i komunikacji. Wykorzystujemy go przecież na co dzień, nasza edukacja nie byłaby dziś możliwa bez tego medium!

Zachęcamy do zapoznania się efektami pracy niektórych uczniów.

Renata Krasula

Prezentacje:

Czytaj więcej: Dzień Bezpiecznego Internetu 2021 - Realizujemy kolejne działania – projekt: „Mniejszości narodowe...

Zaczarowana zagroda

Uczniowie z klasy 2 „b” omawiali w ostatnim czasie lekturę Aliny i Czesława Centkiewiczów pt. „Zaczarowana zagroda”. Przez kilka dni poznawali ciekawostki związane z Antarktydą oraz życiem pingwinów. Podsumowaniem zdobytych wiadomości było wykonanie makiet lodowej krainy.
Beata Król

Zdjęcia>>

Podziękowanie

Nasza szkoła wraz z opiekunem projektu otrzymała dyplom za zaangażowanie się w realizację ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej

,,UKRYTE DZIEDZICTWO, CO KRYJE POLSKA ZIEMIA?”

dyplom ukryte dziedzictwo sp

dyplom ukryte dziedzictwo

KARNAWAŁ Z PROGRAMAMI PRZYGOTUJMY LEPSZY ŚWIAT I DOBRZE JEMY ZE SZKOŁĄ NA WIDELCU

11 lutego odbyły się w kl. II „c” warsztaty kulinarne połączone z klasową zabawą karnawałową. Od rana roznosiły się w naszej klasie cudowne aromaty warzyw, owoców  i wielu innych produktów, z których przygotowaliśmy zdrowe przekąski na naszą zabawę. Ich różnorodność, pomysłowość uczniów w przygotowaniu zachwycała wszystkie zmysły, a estetycznie nakryte stoliki zapraszały wręcz do degustacji przekąsek. Karnawał to przede wszystkim jednak zabawa, zabawa, zabawa… Nagle z kuchcików uczniowie przeistoczyli się w bohaterów książek, filmów i oddali się wspólnym tańcom i zabawie. Było pysznie, zdrowo,  tanecznie i radośnie!  Samodzielność i kreatywność uczniów oraz ich umiejętność pracy w zespole zasługuje na najwyższe uznanie. Serdecznie dziękujemy rodzicom za wsparcie naszego projektu.

Inspiracją tego przedsięwzięcia były  programy edukacyjne  „Dobrze Jemy ze Szkołą na Widelcu” oraz „Przygotujmy Lepszy Świat”, realizowane w bieżącym roku szkolnym przez uczniów kl. II „c”. Kierując się wskazówkami programów stworzyliśmy w październiku własną Piramidę Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej.

Podczas  cyklicznych zajęć dzieci uczą się zasad zdrowego odżywiania, sposobu komponowania diety, mądrego robienia zakupów, ale i tego jak jedzenie wpływa na organizm człowieka, zdobywają praktyczne umiejętności takie jak krojenie, siekanie, obieranie,  uczą się zasad higieny i pracy w kuchni, estetyki przygotowania posiłków.

Analizują również, jak drobna zmiana na talerzu może być korzystna dla zdrowia i zaowocować wielką zmianą dla środowiska: przywrócić ziemi bioróżnorodność, ograniczyć emisję gazów, oszczędzić hektolitry wody, uratować tysiące gatunków roślin i zwierząt.

Zdjęcia>>

Bożena Watras – wychowawca klasy

Urszula Król – pedagog specjalny

Poznajemy budowę i funkcje narządów organizmu człowieka

Budowa człowieka jest skomplikowana, ale już nie dla klasy III c!

W czasie zajęć z edukacji przyrodniczej trzecioklasiści poznali tajniki anatomii.

Nie była to co prawda biologia na poziomie zaawansowanym, ale na pewno uczniowie oswoili się z budową wewnętrzną ludzkiego ciała, jego funkcjami i nazewnictwem.

Ćwiczeniem mającym na celu ułatwienie uczniom zrozumienie anatomii, było projektowanie narządów wewnętrznych na przygotowanych styropianowych modelach. Po wykonaniu w grupach makiety, każdy na pewno zapamięta umiejscowienie narządów takich jak: serce, żołądek, jelita, płuca, nerki i wątroba.

Taka praktyczna lekcja bardzo podobała się wszystkim trzecioklasistom! A inni uczniowie też mogą ją obejrzeć na korytarzu I piętra.

Zdjęcia>>

Anna Ambrożkiewicz

Podkategorie