Aktualności

SPRZĄTANIE GMIN Z ZZOKiem 2024

22 kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Ziemi. Dlatego w naszej szkole podejmowano szereg działań związanych z tematyką tego święta. Z tej okazji też już po raz kolejny przyłączyliśmy się do akcji DZIEŃ ZIEMI – Sprzątanie Gminy z ZZOKiem.

Celem tego wydarzenia było zwiększenie świadomości dbania o otaczające nas środowisko lokalne, promowanie postaw ekologicznych u młodego pokolenia oraz odpowiednie segregowanie odpadów komunalnych. Uczniowie i nauczyciele zostali zaopatrzeni w tzw. „niezbędnik ekologa” (tj. rękawiczki i worki na śmieci). W akcji wzięło udział ponad 100 uczniów naszej szkoły – cztery oddziały przedszkolne (kl. 0 „a”, kl. 0 „b”, kl. 0 „c”, kl. 0 „d”) oraz klasa II „c” i VI „c” wraz z opiekunami. Udało nam się posprzątać teren wokół szkoły, teren wokół bloków mieszkalnych i pobliskich garaży oraz teren wokół stadionu. Podczas akcji dzieci spotkały nowo wybraną Panią Burmistrz Joannę Kaznowską, która zrobiła z dziećmi pamiątkowe zdjęcie.

Zebrane w worki śmieci zostały złożone w wyznaczonych miejscach.

Przypominamy, że w akcji nie chodzi jedynie o to, by sprzątać, ale przede wszystkim o to, by nie śmiecić i poprawnie segregować odpady. Akcja „Sprzątanie gminy z ZZOKiem” jest wspólną lekcją poszanowania środowiska, jak również promowaniem ograniczenia wytwarzanych odpadów. Każdego dnia mamy wpływ na to, jak wygląda nasza planeta Ziemia – dbajmy o nią najlepiej, jak tylko potrafimy.

Zdjęcia>>

Koordynator akcji– Aneta Żydek
oraz Uczniowie i Wychowawcy klas oddziałów przedszkolnych, klasy II „c” i VI „c”

ROZSTRZYGNIĘCIE SZKOLNEGO KONKURSU

25.04.2024 r. odbyło się rozstrzygnięcie drugiej edycji Szkolnego konkursu „Mistrz pięknego pisania”. Jego celem to przede wszystkim rozbudzanie umiejętności kształtnego i starannego pisania.

Działanie było realizowane w ramach Ogólnopolskiego projektu: MIŁOSZ W SZKOLE oraz innowacji pedagogicznej „Czy ósmoklasista ma essę?”.

Wyniki konkursu:

I miejsce – Stępniak Zuzanna kl. VII „c”

II miejsce – Jakubowska Agata kl. VII „b”

III miejsce – Pałka Agata kl. VII „c”

Wyróżnienie – Marceli Musiej kl. VII „c”

Wszystkim uczestnikom dziękujemy za udział w konkursie. Zwycięzcom gratulujemy! 😊

Zdjęcia>>

Paulina Pańko
Urszula Widelska

Lekcja historii w Centrum Dobrego Wychowania

17.04.2024 r. na zaproszenie stowarzyszenia Centrum Dobrego Wychowania, klasy VI „b” i VI „c” miały okazję uczestniczyć w warsztatach na temat Powstania styczniowego. Zajęcia w ramach programu „Powstanie styczniowe 1863-1864” odbywały się w siedzibie stowarzyszenia w Motyczu Leśnym. Nasi uczniowie brali udział w grze historycznej „Powstańczy Patrol”, na którą składały się różnorodne zadania: memory z najważniejszymi wydarzeniami z powstania, szyfrowanie, wykonanie biżuterii patriotycznej, praca z mapą, a wszystko poprzedzone prezentacją z najważniejszymi faktami dotyczącymi Powstania styczniowego. Nie zabrakło też gorącego posiłku na zakończenie warsztatów. Taka żywa lekcja historii na pewno pozostanie w pamięci na dłużej.

Zdjęcia>>

Urszula Pawłowska
Urszula Sobiepan

Motylarnia Lublin z wizytą w oddziałach przedszkolnych

15 kwietnia w oddziałach przedszkolnych odbyły się warsztaty przyrodnicze z Motylarnią Lublin. Dzieci ze wszystkich grup poznały fazy rozwoju motyla oraz dowiedziały się wielu ciekawostek o różnych gatunkach tych pięknych owadów. Poprzez bliski kontakt zobaczyły piękne motyle egzotyczne. Było też małe laboratorium, a w nim ciekawe obserwacje przyrodnicze z użyciem lup i mikroskopów. Na zakończenie, każdy samodzielnie ozdobił własny magnez w kształcie motyla.

Zdjęcia>>

Nauczyciele oddziałów przedszkolnych

WYJAZD DO TEATRU

W dniach 9-10 kwietnia 2024 r. klasy I „b”, I „c” oraz oddziały przedszkolne wzięły udział w wyjeździe do Centrum Kongresowego Uniwersytetu Przyrodniczego na przedstawienie teatralne pt. „Roszpunka”. Dzieci miały okazję zobaczyć na żywo grę aktorów, a także przypomnieć sobie, z jakich elementów składa się scena teatralna. Po raz kolejny przekonaliśmy się, że miłość i dobre serce zawsze pokonują złe czyny. To był dzień pełen wrażeń i nowych doświadczeń.

Zdjęcia>>

Wychowawcy klas I „b”, I „c”
Wychowawcy oddziałów przedszkolnych

Niewielki, ale śliczny Wiosenny Teatrzyk Ekologiczny

Z okazji Dnia Ziemi uczniowie klasy II „a” przygotowali „Niewielki, ale śliczny Wiosenny Teatrzyk Ekologiczny” na podstawie tekstu Małgorzaty Strzałkowskiej. Dzieci same wykonały rekwizyty, fragmenty dekoracji oraz plakaty z hasłami ekologicznymi. Kwestie przedstawione w inscenizacji poruszały tematykę poszanowania roślin i zwierząt, przypominały o konieczności segregowania śmieci i dbania o środowisko. Przygotowane przedstawienie uczniowie zaprezentowali swoim rodzicom oraz młodszym kolegom.

Zdjęcia>>

Beata Król

Wyniki szkolnego konkursu plastycznego „Kapelusz Pani Wiosny”

Oddział przedszkolny:

I miejsce: Aurelia Chomicka 0 „c”
II miejsce: Liliana Iwaniak 0 „a”
III miejsce: Amelia Pasieczna 0 „c”

Klasy I-III

I miejsce: Maria Buda I „b”
II miejsce: Nikola Lalak II „a”
III miejsce: Maja Kamińska I „a”

Wyróżnienia:

Zuzanna Zalewska 0 „a”
Hanna Winiarska 0 „a”
Maja Lewandowska II „a”
Kacper Przepiórka II „a”

Dziękujemy za udział.
Gratulujemy zwycięzcom!

Zdjęcia>>

Anna Rumińska
Paulina Janik
Agata Mazurek

Projekt eTwinning „Coins of Culture”

W bieżącym roku szkolnym uczestnicy zajęć rozwijających kreatywność w zakresie języka angielskiego realizują projekt eTwinning „Coins of Culture”. W tym międzynarodowym projekcie biorą udział uczniowie z dziewięciu europejskich szkół z Włoch, Chorwacji, Słowacji, Rumunii, Turcji i Polski. Celem projektu jest zdobycie przez uczniów wiedzy dotyczącej historii pieniądza, a także wiadomości o unii monetarnej i ekonomicznej w obrębie Unii Europejskiej. Efektem prac projektowych są nowe monety euro zaprojektowane i wykonane przez uczniów, w których wykorzystano symbole narodowe danego kraju i opisano tak, aby pozostali uczestnicy projektu mieli świadomość, dlaczego są ważne dla obywateli danego państwa i jaki wkład mogą wnieść do symboliki Unii Europejskiej. Kolejnym celem projektu jest używanie języka angielskiego jako języka komunikacji, a także rozwijanie kreatywności, pogłębianie wiedzy historycznej, kulturowej, świadomości międzykulturowej i poznawanie oraz używanie narzędzi ICT.

Na początku prac projektowych uczniowie zapoznali się z netykietą i zasadami bezpieczeństwa w sieci oraz poznali, jak zbudowana jest strona internetowa projektu na platformie ESEP. Zostały im założone konta w celu swobodnego dostępu do strony internetowej projektu.

Następnym krokiem było przedstawienie siebie i swoich zainteresowań. Do tego celu nasi uczniowie używali aplikacji Voki, a swoje posty zamieszczali na specjalnie przygotowanym do tego Padlecie.

Kolejnym zadaniem było przedstawienie swoich miast i szkół. Z Bełżycami zapoznaliśmy naszych partnerów przy pomocy Canvy: https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/coins-culture/twinspace/pages/introducing-our-schools-and-cities , a o szkole nagraliśmy film: https://drive.google.com/file/d/19ZsrbHvnJCBfu1qoyKFrWy3TeFJ6z__r/view?usp=sharing

Następny etap prac projektowych to wyszukiwanie informacji o walucie euro i o unii monetarnej UE. My byliśmy odpowiedzialni za krótki opis monet i banknotów euro oraz za informacje o tym, które z państw europejskich przyjęły tę walutę:

https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/coins-culture/twinspace/pages/history-money-and-european-monetary-union

W styczniu decydowaliśmy o wyborze symboli, które są charakterystyczne dla naszego kraju (mogły to być miejsca, budynki, osoby itd.) i mogłyby się znaleźć na monetach euro. Zdecydowaliśmy o wyborze: Fryderyka Chopina, Mikołaja Kopernika, Jana Pawła II, symbolu Polski walczącej, Puszczy Białowieskiej, hymnu Polski, Syrenki Warszawskiej i kotylionu z barwami narodowymi. Następnie wykonywaliśmy projekty – szkice monet z tymi symbolami. Aż wreszcie wykonaliśmy nasze monety, wykorzystując do tego różne materiały i techniki: glinę, modelinę, długopis 3D: https://docs.google.com/presentation/d/12dHgULT4LHwjs9bsjb2JaPjCfmiuSoqg9Oa-xdbiaMs/edit?usp=sharing

W planach jest jeszcze quiz o symbolice znajdującej się na monetach przygotowanych przez różne zespoły, który mamy rozwiązywać podczas spotkania online.

Powstało również wspólne logo projektu z monetami 1 euro wykonanymi przez zespoły z poszczególnych krajów.

Zdjęcia>>

Urszula Pawłowska

Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich

23 kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich. Z tej okazji świetliczaki z klasy I „a” i II „c” odwiedziły szkolną bibliotekę. Pani Agnieszka Piłat opowiedziała, jak grupujemy książki, dlaczego każda ma numer i na czym polega praca bibliotekarza. Uczniowie obejrzeli również prezentację multimedialną przedstawiającą „Dzieje Książki” oraz opowieść pt. „Noc w bibliotece” zaprezentowaną w teatrzyku kamishibai.

Zwieńczeniem zajęć było wspólne czytanie lektury „Mania, dziewczyna inna niż wszystkie” oraz wykonanie „sowich” zakładek do książek.

Zdjęcia>>

Agata Skurska

Podkategorie