Dogoterapia skuteczną metodą radzenia sobie z dziecięcymi emocjami

Uczniowie klasy II „d” w ramach realizowanej w bieżącym roku szkolnym innowacji pt. „Bajkoterapia z elementami dogoterapii skuteczną metodą radzenia sobie z dziecięcymi emocjami” uczestniczyli w zajęciach dogoterapii, która jest doskonałym uzupełnieniem bajkoterapii.

Warto wspomnieć, że udział szkolonego psa w zajęciach pozytywnie wpływa na wszechstronny rozwój dzieci, wzmacnia ich osobowość i wiarę w możliwości pokonania nawet najmniejszych trudności. Bezpośredni kontakt z czworonogiem wyzwala pozytywne emocje i uczucia, łagodząc wszelkie stany rozdrażnienia czy napięcia.

Naszymi specjalnymi gośćmi byli pani Beata Lalak - psycholog i jej sympatyczny przyjaciel - pies Bakardi. Podczas spotkania uczniowie mieli niecodzienną możliwość spędzenia czasu z uroczym pupilem, wsłuchiwali się z wielkim zainteresowaniem w opowieści pani Beaty dotyczące codziennego życia i zwyczajów Bakardiego.

Podsumowaniem zajęć była rozmowa na temat rozpoznawania swoich emocji i lektura terapeutycznej książeczki „Pan Radosny”.

Zdjęcia>>

Katarzyna Zygo
Dorota Nowak
Beata Lalak