Biblioteka
HARMONOGRAM PRACY BIBLIOTEKI
Poniedziałek 7.30-15.30 |
Wtorek 7.30-15.30 |
Środa 7.30-15.30 |
Czwartek 7.30-15.30 |
Piątek 7.30-15.30 |
Regulamin Biblioteki | |
Szkolny regulamin korzystania z darmowych podręczników lub materiałów edukacyjnych | |
Instrukcja korzystania z MOL NET+ |
Biblioteka szkolna zaprasza do czytania
KONKURS NA WYKONANIE WIELKANOCNEGO BARANKA I NAJPIĘKNIEJSZEJ PISANKI
KONKURS NA WYKONANIE WIELKANOCNEGO BARANKA I NAJPIĘKNIEJSZEJ PISANKI dla uczniów Szkoły Podstawowej nr 1 im. Jana Pawła II w Bełżycach.
1.Cele konkursu:
- Kultywowanie tradycji Wielkanocnych,
- Rozwijanie wrażliwości kulturowej,
- Rozwijanie inwencji twórczej i zdolności plastycznych,
- Umożliwienie rywalizacji oraz współzawodnictwa.
2. Uczniowie wykonują pisanki i baranki wielkanocne dowolną techniką z trwałych materiałów w formie przestrzennej.
3.Praca trwale oznaczona metryczką:
Imię i nazwisko zapisane drukowanymi literami oraz klasa.
4.Prace należy dostarczyć do Biblioteki Szkolnej, do 26 marca 2020r.
5. Powołana komisja oceni wkład pracy ucznia, walory estetyczne i plastyczne.
6. Laureaci konkursu zostaną wyłonieni w dwóch kategoriach wiekowych:
Klasy 0-III (3 miejsca)
Klasy IV- VIII (3 miejsca).
7.Uroczyste wręczenie nagród i wystawa pokonkursowa odbędą się przed Świętami Wielkanocnymi, a wyniki zostaną zamieszczone na stronie szkoły.
8. Prace konkursowe przechodzą na rzecz szkoły i będą przekazane na kiermasz świąteczny.
Serdecznie zapraszamy!
Organizatorzy:
Ks. Łukasz Kukier
Alina Nizioł,
Dorota Nowak,
Katarzyna Woś
KONKURS CZYTELNICZO-PLASTYCZNY „BAŚNIOWA ZABAWA z HANSEM CHRISTIANEM ANDERSENEM”
Cele konkursu:
1. Inspirowanie twórczej postawy wobec literatury;
2. Rozwijanie zdolności plastycznych;
3. Rozwijanie wrażliwości i wyobraźni ;
4. Rozwijanie inwencji twórczej;
5. Propagowanie czytelnictwa wśród dzieci, młodzieży .
6. Rozwijanie kreatywności, umiejętności nawiązywania współpracy;
7.Motywowanie do współzawodnictwa.
Adresaci : uczniowie klas II- IV
Zadania konkursowe mają dwie kategorie:
- Znajomość wybranych baśni H. C. Andersena;
- Wykonanie pracy plastycznej nawiązującej do baśni w/w autora.
Wymagania w poszczególnych kategoriach:
KATEGORIA I - Znajomość baśni:
Każdy uczeń, który chce wziąć udział w konkursie, powinien znać cztery zaproponowane baśnie C.H. Andersena: „Calineczka”, „Dziewczynka z zapałkami”, „Słowik”, „Brzydkie kaczątko”
każdy uczestnik musi znać teksty zaproponowanych utworów
drogą eliminacji wyłaniani są najlepsi uczestnicy
najlepsi uczestnicy wezmą udział w drugim etapie.
Zadania przewidziane w I i II etapie:
- test sprawdzający znajomość baśni;
- quiz;
- krzyżówka;
- rozpoznawanie fragmentów baśni.
Odpowiedzi będą punktowane, osoby z najwyższym wynikiem zajmą kolejne miejsca.
Nagrodzeni zostaną laureaci, którzy zajmą I, II i III miejsca, i oni otrzymają wyróżnienia i dyplom
KATEGORIA II- Wykonanie pracy plastycznej:
- prace muszą być samodzielne;
- wykonuje je jedna osoba;
- technika dowolna w formacie A3.
Kryteria oceny pracy plastycznej:
- zgodność z tematem;
- twórczy, oryginalny charakter pracy plastycznej;
- walory estetyczne.
Termin i forma składania prac:
- pracę plastyczną należy oddać do 24 marca 2020 roku do Biblioteki Szkolnej
- eliminacje w kategorii: Znajomości baśni w terminie: etap I-26 marca w formie testu,
etap II- 31 marca ( rozpoznawanie fragmentów baśni, quiz i test ze znajomości życia i twórczości H.Ch Andersena )
Dodatkowe informacje:
- Wyniki konkursu zostaną ogłoszone na stronie internetowej;
- Prace plastyczne nagrodzone i wyróżnione będą wyeksponowane na gazetce ściennej
Przy przegotowaniu konkursu i w trakcie jego przebiegu pracować będą członkowie aktywu bibliotecznego- uczniowie z klasy VII
Organizatorzy: Alina Nizioł, Katarzyna Woś
KONKURS PIĘKNEGO CZYTANIA
W dniach 5 i 6 listopada 2019 r. odbył się Konkurs Pięknego Czytania. Uczestnicy mieli zaprezentować fragment noweli pozytywistycznej – np. B. Prusa, H. Sienkiewicza lub innego autora- klasy IV- VIII, a także legendy lub baśnie- klasy I- III. Celem konkursu było upowszechnianie czytelnictwa, rozwijanie zamiłowań i zainteresowań czytelniczych oraz literackich, przygotowanie uczniów do wystąpień publicznych. Jury konkursu zwracało uwagę na dobór tekstu, dykcję, poprawność wymowy oraz dbałość o kulturę języka, a także oryginalność interpretacji tekstu. Skład komisji konkursowej- A. Nizioł, K. Woś, D. Niewczas, M. Pietraś, D. Nowak. Uroczystość wręczenia nagród i dyplomów dla laureatów konkursu odbędzie się podczas podsumowania pracy biblioteki za I półrocze 2019/20.