eTwinning
Udział w projekcie międzynarodowym
W dniach 28-29 września 2024 r. opiekunowie Samorządu Uczniowskiego wzięli udział w dwudniowym stacjonarnym seminarium „Mój pierwszy projekt eTwinning z Ambasadorem” dla opiekunów samorządów szkolnych w Warszawie. Jego celem było nawiązanie współpracy z nauczycielami pełniącymi te funkcje z całej Polski i ze Słowenii. Nasza szkoła przystąpiła do projektu „Akcja kooperacja”, który ma na celu zjednoczenie samorządów i całych społeczności szkolnych wokół kampanii dotyczących promowania tolerancji, przeciwdziałania dyskryminacji, zdrowego stylu życia, dobrostanu i cyberbezpieczeństwa. Projekt zakłada realizację wspólnych działań, wzrost zaangażowania uczniów w życie szkoły, wymianę doświadczeń.
Wiedza i umiejętności zdobyte podczas spotkania na pewno zostaną wykorzystane do wspólnych działań, do których zapraszamy uczniów naszej szkoły.
Ewelina Gajowiak
Anna Wójtowicz
„Akcja-kooperacja” – plakat
Nasza szkoła przystąpiła do międzynarodowego projektu „Akcja kooperacja”, który ma na celu zjednoczenie samorządów szkolnych. Pierwszym zadaniem opiekunów SU było wykonanie plakatu promującego udział szkoły w akcji. Kolejne zadania projektowe będą wykonywali uczniowie pod nadzorem nauczycieli. Zachęcamy społeczność szkolną Jedynki do aktywnego i kreatywnego działania. Razem możemy więcej.
Ewelina Gajowiak
Anna Wójtowicz
Odznaka jakości dla naszego projektu eTwinning
Miło nam poinformować, iż międzynarodowy projekt eTwinning „Coins of Culture” realizowany w ubiegłym roku szkolnym przez chętnych uczniów z kl. VI „b” i VI „c” został wyróżniony Krajową Odznaką Jakości. Gratulujemy sukcesu i mamy nadzieję, że to wyróżnienie będzie zachętą do pracy w kolejnych projektach, również dla innych uczniów.
Projekt eTwinning „You’ve got a Penfriend in me”
Projekt eTwinning „You’ve got a Penfriend in me” realizowany w naszej szkole w bieżącym roku szkolnym dobiegł końca. Tym razem nawiązaliśmy współpracę ze Szkołą Podstawową im. Matki Teresy z Kalkuty z San Vito dei Normanni we Włoszech.
Uczniowie biorący udział w projekcie mieli za zadanie napisać listy zawierające informacje o sobie, swojej rodzinie, zainteresowaniach, rodzinnym mieście, zwyczajach, kuchni regionalnej itp. Były one wysyłane pocztą tradycyjną. Poprzez wymianę listową z rówieśnikami z innego kraju, uczniowie mieli okazję do nawiązania nowych przyjaźni, poznania nie tylko codziennego życia we włoskiej rodzinie i włoskiej szkole, ale również innej kultury, zauważenia podobieństw i różnic między sobą a swoimi europejskimi przyjaciółmi.
Celem projektu było doskonalenie umiejętności czytania i pisania w języku angielskim oraz rozbudzanie ciekawości świata, motywacji do nauki oraz wspieranie głębszego rozumienia kultur europejskich. Wszyscy uczestnicy byli niezwykle zaangażowani w pracę i podekscytowani każdym kolejnym listem. Mimo że projekt dobiegł końca, nasza współpraca z włoskimi przyjaciółmi będzie kontynuowana w przeszłym roku szkolnym.
Magdalena Snop
Projekt eTwinning „Coins of Culture”
W bieżącym roku szkolnym uczestnicy zajęć rozwijających kreatywność w zakresie języka angielskiego realizują projekt eTwinning „Coins of Culture”. W tym międzynarodowym projekcie biorą udział uczniowie z dziewięciu europejskich szkół z Włoch, Chorwacji, Słowacji, Rumunii, Turcji i Polski. Celem projektu jest zdobycie przez uczniów wiedzy dotyczącej historii pieniądza, a także wiadomości o unii monetarnej i ekonomicznej w obrębie Unii Europejskiej. Efektem prac projektowych są nowe monety euro zaprojektowane i wykonane przez uczniów, w których wykorzystano symbole narodowe danego kraju i opisano tak, aby pozostali uczestnicy projektu mieli świadomość, dlaczego są ważne dla obywateli danego państwa i jaki wkład mogą wnieść do symboliki Unii Europejskiej. Kolejnym celem projektu jest używanie języka angielskiego jako języka komunikacji, a także rozwijanie kreatywności, pogłębianie wiedzy historycznej, kulturowej, świadomości międzykulturowej i poznawanie oraz używanie narzędzi ICT.
Na początku prac projektowych uczniowie zapoznali się z netykietą i zasadami bezpieczeństwa w sieci oraz poznali, jak zbudowana jest strona internetowa projektu na platformie ESEP. Zostały im założone konta w celu swobodnego dostępu do strony internetowej projektu.
Następnym krokiem było przedstawienie siebie i swoich zainteresowań. Do tego celu nasi uczniowie używali aplikacji Voki, a swoje posty zamieszczali na specjalnie przygotowanym do tego Padlecie.
Kolejnym zadaniem było przedstawienie swoich miast i szkół. Z Bełżycami zapoznaliśmy naszych partnerów przy pomocy Canvy: https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/coins-culture/twinspace/pages/introducing-our-schools-and-cities , a o szkole nagraliśmy film: https://drive.google.com/file/d/19ZsrbHvnJCBfu1qoyKFrWy3TeFJ6z__r/view?usp=sharing
Następny etap prac projektowych to wyszukiwanie informacji o walucie euro i o unii monetarnej UE. My byliśmy odpowiedzialni za krótki opis monet i banknotów euro oraz za informacje o tym, które z państw europejskich przyjęły tę walutę:
https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/coins-culture/twinspace/pages/history-money-and-european-monetary-union
W styczniu decydowaliśmy o wyborze symboli, które są charakterystyczne dla naszego kraju (mogły to być miejsca, budynki, osoby itd.) i mogłyby się znaleźć na monetach euro. Zdecydowaliśmy o wyborze: Fryderyka Chopina, Mikołaja Kopernika, Jana Pawła II, symbolu Polski walczącej, Puszczy Białowieskiej, hymnu Polski, Syrenki Warszawskiej i kotylionu z barwami narodowymi. Następnie wykonywaliśmy projekty – szkice monet z tymi symbolami. Aż wreszcie wykonaliśmy nasze monety, wykorzystując do tego różne materiały i techniki: glinę, modelinę, długopis 3D: https://docs.google.com/presentation/d/12dHgULT4LHwjs9bsjb2JaPjCfmiuSoqg9Oa-xdbiaMs/edit?usp=sharing
W planach jest jeszcze quiz o symbolice znajdującej się na monetach przygotowanych przez różne zespoły, który mamy rozwiązywać podczas spotkania online.
Powstało również wspólne logo projektu z monetami 1 euro wykonanymi przez zespoły z poszczególnych krajów.
Urszula Pawłowska
e-English
„e-English” to kolejny projekt eTwinning realizowany w naszej szkole. Tym razem kilkoro uczniów z klasy 7a mierzy się z aplikacjami Web 2.0 jako narzędziami wspomagającymi naukę języka angielskiego. Do tej pory poznali już: Animoto, Canva, Voki, Storyjumper oraz platformę TwinSpace. W związku z tym, że projekt realizowany jest wspólnie z ich rówieśnikami z Grecji, Włoch, Rumunii, Niemiec, Hiszpanii i Turcji język angielski służy również do komunikacji. Przed uczestnikami jeszcze szereg zadań, m.in. spotkania on-line. Część materiałów z pracy nad projektem dostępnych jest na TwinSpace: https://twinspace.etwinning.net/224927/home
Wszystkich chętnych, którzy chcieliby dołączyć do projektu zapraszamy w czwartki o godz. 14.25 do sali 45.
Urszula Pawłowska
Projekt eTwinning „Calling for Peace – wołanie o pokój”
Zapraszamy wszystkich uczniów naszej szkoły do włączenia się do projektu eTwinning „Calling for Peace – wołanie o pokój”. Przygotujemy wystawę prac plastycznych oraz literackich (w języku polskim, ukraińskim lub angielskim) nawiązujących do tego, co obecnie dzieję się w Ukrainie.
Przynosimy:
- wycięte z papieru żółte i niebieskie serduszka,
- wycięte z papieru białe gołąbki pokoju,
- plakaty i rysunki nawołujące do zaprzestania wojny,
- listy i kartki pocztowe do ukraińskich dzieci cierpiących z powodu rosyjskiej napaści,
- wiersze i piosenki nawołujące do pokoju.
Zdjęcie naszej wystawy będzie umieszczone na specjalnej stronie internetowej projektu eTwinning https://twinspace.etwinning.net/234984/home. Prace składamy u p. Urszuli Pawłowskiej lub w pokoju nauczycielskim do piątku, 4 marca.
Podtrzymajmy na duchu i dajmy wyraz naszej solidarności z ukraińskimi dziećmi, które są już u nas, uciekają przed wojną lub zostały w swojej ojczyźnie!
Boże Narodzenie w projekcie eTwinning dla młodszych uczniów
„Christmas Traditions & Cooperative Christmas Tree” to kolejny projekt eTwinning realizowany w naszej szkole o tematyce Świąt Bożego Narodzenia, skierowany dla uczniów klas młodszych. Nasze cele i zadania projektowe zostały przedstawione w krótkim filmiku:
Zapraszamy chętnych do współpracy!
Magdalena Snop