Pedagog

GODZINY PRACY PEDAGOGA SZKOLNEGO – PEDAGOGA SPECJALNEGO
ROK SZKOLNY 2025/2026
PEDAGOG SZKOLNY – Anna Dyguś
TEL. (81) 517-28-25
|
PONIEDZIAŁEK |
WTOREK |
ŚRODA |
CZWARTEK |
PIĄTEK |
|
8:20–13:35 (godziny pedagoga) |
8:30–11:30 (godziny pedagoga) |
7:30–8:00 (godziny pedagoga) |
7:30-8:00 (godziny pedagoga) |
7:30 – 11:00 (godziny pedagoga) |
|
13:35 – 14:20 (zaj. logopedyczne) Gr. I |
11:30 – 12:15 (zaj. logopedyczne) Gr. II |
8:00 – 8:45 (zaj. logopedyczne) Gr. III |
8:00 – 8:45 (zaj. logopedyczne) Gr. IV |
|
|
12:15-13:15 (godziny pedagoga) |
8:45–11:30 (godziny pedagoga) |
8:45–13:45 (godziny pedagoga) |
|
|
|
|
11:30 – 12:15 (zaj. log., k-k) Gr. V |
|
||
|
|
12:15-14:45 godziny pedagoga) |
|
Pogadanka o bezpieczeństwie na drodze dla uczniów klas trzecich
W dniu 21 października, w naszej szkole odbyła się pogadanka dla uczniów klas trzecich, którą poprowadził dzielnicowy z Komisariatu Policji w Bełżycach - aspirant sztabowy p. Wojciech Sito. Spotkanie poświęcone było bezpiecznej drodze do szkoły.
Podczas zajęć przypomniane zostały najważniejsze zasady poruszania się po drogach. Dzieci dowiedziały się jak prawidłowo przechodzić przez jezdnię, dlaczego warto nosić elementy odblaskowe oraz jak zachowywać się w pobliżu przejść dla pieszych i na przystankach autobusowych. Ponadto uczniowie uczyli się właściwych zachowań w sytuacji gdy podejdzie do nich nieznany pies.
W trakcie spotkania wyświetlony został film edukacyjny pt. „Bezpieczne zachowania”, który w przystępny sposób pokazał, jak unikać niebezpiecznych sytuacji w drodze do szkoły.
Dzieci z dużym zainteresowaniem uczestniczyły w zajęciach, chętnie odpowiadały na pytania i dzieliły się swoimi doświadczeniami.
Serdecznie dziękujemy panu dzielnicowemu za ciekawe spotkanie oraz troskę o bezpieczeństwo naszych uczniów.
Anna Dyguś, pedagog
Obchody Światowego Dnia Zdrowia Psychicznego w naszej szkole
10 października obchodziliśmy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. To ważne święto przypomina nam, że dbanie o samopoczucie i równowagę emocjonalną jest równie istotne jak troska o zdrowie fizyczne.
W naszej szkole tego dnia odbyły się różne działania, które miały na celu zwrócenie uwagi uczniów na znaczenie dobrego nastroju, poprawnych relacji z innymi i umiejętności radzenia sobie ze stresem:
- uczniowie klas młodszych wzięli udział w rozmowach o tym co sprawia, że czują się dobrze i spokojnie, ponadto przynieśli swoje ulubione zabawki i przedmioty związane z hobby aby opowiedzieć o tym, co daje im radość i pomaga odpocząć,
- w klasach starszych odbywają się warsztaty poświęcone radzeniu sobie ze stresem i rozwiązywaniu konfliktów,
- podczas zajęć z edukacji zdrowotnej poruszane są problemy dotyczące zdrowia psychicznego,
- na korytarzach pojawiły się gazetki tematyczne z hasłem „Zdrowie psychiczne to siła!”,
- wszyscy chętni uczniowie mieli okazję zapisać na tablicy „Słów Mocy” dobre myśli i wskazówki, jak dbać o siebie i innych.
Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego to także okazja by przypomnieć, że rozmowa z przyjaciółmi, rodzicami czy nauczycielami może być najlepszym lekarstwem na gorsze chwile.
Dziękujemy uczniom i nauczycielom za aktywny udział w obchodach i mamy nadzieję, że zdobyta wiedza i doświadczenia pomogą wszystkim lepiej troszczyć się o swoje zdrowie psychiczne każdego dnia.
Anna Dyguś, pedagog
Wyjazd na spektakl profilaktyczny „Gra bez reguł”
6 października, przedstawiciele uczniów klas V, VI, VII i VIII naszej szkoły mieli okazję uczestniczyć w spektaklu profilaktycznym pt. „Gra bez reguł”. Przedstawienie odbyło się w Centrum Kongresowym Uniwersytetu Przyrodniczego i zostało przygotowane przez Wrocławski Teatr Edukacji IN-ART.
Spektakl w ciekawy i poruszający sposób ukazywał problemy współczesnej młodzieży, takie jak:
- presja rówieśnicza,
- uzależnienia od Internetu i gier,
- trudności w podejmowaniu właściwych decyzji,
- konsekwencje łamania zasad i braku odpowiedzialności.
Dzięki dynamicznej akcji, realistycznym dialogom i doskonałej grze aktorów, uczniowie mogli zobaczyć jak łatwo można „zgubić się w grze bez reguł”, ale też jak ważne są takie wartości jak przyjaźń i umiejętność dokonywania dobrych wyborów.
Podczas rozmów indywidualnych lub w małych grupach, wielu uczniów podkreślało, że przedstawienie skłoniło ich do głębokich przemyśleń i rozmów o ich codziennych decyzjach.
Wyjazd był nie tylko formą edukacji profilaktycznej, ale również okazją do wspólnego spędzenia czasu i integracji uczniów z różnych klas.
Anna Dyguś, pedagog
Anna Pac-Smoła
Natalia Iwaniec
Spotkanie z Nikolą Próchniak w ramach projektu „Korona z głowy – MISSJa: Stop Hejt!
W środę, 4 czerwca, w naszej szkole odbyło się wyjątkowe spotkanie w ramach projektu „Korona z głowy – MISSJa: Stop Hejt”. Autorką i inicjatorką wydarzenia była Pani Nikola Próchniak – studentka i finalistka Miss Polonia 2025, reprezentująca województwo lubelskie.
Pani Nikola spotkała się z uczniami klas VII, aby porozmawiać o jednym z najpoważniejszych problemów współczesnej młodzieży, jakim jest hejt. W swoim wystąpieniu opowiadała o mechanizmach nienawiści pojawiających się w codziennym życiu. Podkreślała, że choć niektórzy potrafią ignorować negatywne komentarze, dla innych osób mogą być one źródłem ogromnego cierpienia. Uczniowie mieli również okazję poznać osobistą historię Nikoli. Zainspirowała ją ona do działania na rzecz większego szacunku i akceptacji w społeczeństwie.
Projekt „Korona z głowy – MISSJa: Stop Hejt” to ważny głos w debacie na temat empatii, wzajemnego zrozumienia i przeciwdziałania przemocy słownej. Cieszymy się, że nasza szkoła mogła stać się uczestnikiem tej wartościowej inicjatywy i mamy nadzieję, że przekazane treści na długo pozostaną w pamięci naszych uczniów.
Anna Dyguś
Pogadanka o odpowiedzialności karnej nieletnich i cyberprzemocy - spotkanie z przedstawicielami Komendy Miejskiej Policji w Lublinie
8 maja, w naszej szkole odbyło się ważne spotkanie profilaktyczno-edukacyjne skierowane do uczniów klas V–VIII. Pogadankę przeprowadzili przedstawiciele Komendy Policji w Lublinie, którzy w przystępny i angażujący sposób poruszyli tematykę odpowiedzialności karnej nieletnich oraz zjawiska cyberprzemocy.
Celem spotkania było uświadomienie młodzieży, jakie mogą być konsekwencje nieodpowiedzialnych zachowań zarówno w świecie realnym, jak i wirtualnym. Uczniowie dowiedzieli się m.in., czym jest demoralizacja, jakie czyny są karalne wśród nieletnich oraz jakie środki wychowawcze mogą być stosowane wobec osób poniżej 18. roku życia. Omówione zostały również konkretne przykłady cyberprzemocy, takie jak hejt, groźby czy publikowanie kompromitujących treści, a także możliwe skutki prawne takich działań.
Funkcjonariusze policji zachęcali młodzież do odpowiedzialnego korzystania z Internetu, szacunku wobec innych oraz reagowania na przejawy przemocy — zarówno tej fizycznej, jak i w sieci. Spotkanie zakończyło się serią pytań, na które uczniowie chętnie odpowiadali i sami je też zadawali, co świadczyło o zainteresowaniu poruszaną tematyką.
Anna Dyguś
„Wzajemne dokuczanie – jak sobie radzić ?”
W ramach zajęć świetlicowych gościliśmy szkolną pedagog – panią Annę Dyguś. Nasz gość poprowadził warsztaty „Wzajemne dokuczanie – jak sobie radzić?”. Uczniowie z kl. II i III wysłuchali informacji na temat problemu wzajemnego dokuczania, jego konsekwencji oraz sposobów radzenia sobie z tym szkodliwym zjawiskiem. Dzieci obejrzały film tematyczny, który zainspirował ich do zadawania pytań, pracowały w grupach, trwała dyskusja, miały miejsce tzw. „scenki”.
Anna Mazurek
Anna Dyguś






















