Psycholog

GODZINY PRACY PSYCHOLOGA

Anna Warszawska

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Sala 18

 

PONIEDZIAŁEK

WTOREK

ŚRODA

CZWARTEK

PIĄTEK

 9.00 – 14.30

8.00 – 15.15

7.30 – 12.00

9.30 – 11.00

8.00 – 12.00

Mutyzm wybiórczy

Mutyzm wybiórczy to zaburzenie lękowe. Dziecko lub osoba dorosła z mutyzmem wybiórczym swobodnie rozmawia w domu, ale milczy lub nie rozmawia swobodnie w przedszkolu, szkole czy też w innych sytuacjach społecznych. Niektóre dzieci mają problemy z jedzeniem na terenie szkoły i korzystaniem z toalety.
Zazwyczaj nie mają trudności dydaktycznych, a często, w sytuacjach gdy mowa nie jest wymagana, mogą odnosić sukcesy szkolne. Milczenie dziecka nie wynika z uporu, manipulacji czy osobistej niechęci do innych, ale jest spowodowane silnym lękiem. Każde dziecko z mutyzmem wybiórczym pragnie mówić.

http://www.mutyzm.org.pl/czym-jest-mutyzm/

https://mutyzm-wybiorczy.org.pl/mutyzm-wybiorczy-informacje/

Spotkanie z panią psycholog

Podczas zajęć świetlicowych uczniowie klas pierwszych uczestniczyli w spotkaniu ze szkolną psycholog – panią Anną Warszawską.

Celem tego spotkania było uświadomienie dzieciom jak ważne są zasady zachowania bezpieczeństwa w relacjach z drugą osobą. Rozwój emocjonalny dziecka to bardzo ważna część jego procesu dorastania. Stopniowe osiąganie dojrzałości pozwoli mu funkcjonować w społeczeństwie, właściwie reagować na zachowania innych oraz radzić sobie z samym sobą.

Dzieci poprzez udział w scenkach sytuacyjnych i ćwiczeniach zapoznali się ze światem emocji i postaw. Było to ważne doświadczenie, gdyż nauczyli się rozpoznawać i nazywać emocje u siebie i innych. Poprzez quizy i łamigłówki łatwo przyswoiły sobie ten ważny temat.

Na koniec świetliczaki miały mnóstwo pytań do pani psycholog, na które pani Ania z przyjemnością odpowiadała.

Zdjęcia>>

Anna Mazurek
Anna Warszawska
Andrzej Mazurek

APTECZKA PIERWSZEJ POMOCY EMOCJONALNEJ

APTECZKA PIERWSZEJ POMOCY EMOCJONALNEJ  to program profilaktyki uniwersalnej i promocji zdrowia realizowane w naszej placówce.

Gdy coś nam dolega sięgamy do apteczki pierwszej pomocy medycznej. A jak możemy pomóc sobie lub komuś, kto czuje się zraniony, czy przeżywa trudne momenty?

Podczas spotkań wspólnie z uczniami zastanawiamy się, co jest ważne dla zdrowia emocjonalnego i dobrego funkcjonowania, dzieci tworzą i wyposażają swoje Apteczki. Uczymy dzieci optymizmu i radzenia sobie z przeciwnościami.

Program jest adresowany do dzieci w wieku 8-12 lat. Nauczyciele - realizatorzy prowadzą zajęcia omawiając następujące zagadnienia:

  1. Apteczka skarbów - jak leczyć rany duszy?
  2. Optymizm - myśl pozytywnie, wtedy jest łatwiej!
  3. Przyjaźń - okazuj miłość i przyjaźń!
  4. Kreatywność - ucz się całe życie, odkrywaj i wzmacniaj swoje talenty!
  5. Wytrwałość - nie poddawaj się, sukces w życiu to bieg na długi dystans!
  6. Zdrowie fizyczne - dbaj o zdrowie i ćwicz codziennie – to poprawia samopoczucie!
  7. Szczerość - nie komplikuj niepotrzebnie swojego życia!
  8. Życzliwość - próbuj zrozumieć i wspierać innych!
  9. Wdzięczność - okazuj wdzięczność za wszystko, co cię spotyka!
  10. Marzenia - wyznaczaj sobie cele i podążaj za marzeniami!

Celem programu APTECZKA PIERWSZEJ POMOCY EMOCJONALNEJ jest rozwijanie w dzieciach podstawowych umiejętności społecznych i emocjonalnych oraz przygotowanie do radzenia sobie z trudnościami. Korzystając z założeń psychologii pozytywnej, sformułowanych przez amerykańskiego psychologa Martina E. P. Seligmana, przyjęto, że optymizmu można się nauczyć, a postawa optymizmu może prowadzić do szczęśliwego i satysfakcjonującego życia.

Realizacja programu powinna przyczynić się do rozwijania w dzieciach umiejętności radzenia sobie ze stresem i trudnościami poprzez budowanie pozytywnych przekonań, wiary w siebie i zrozumienia dla innych.

Apteczka Pierwszej Pomocy Emocjonalnej jest potrzebna, by pomóc nie tylko leczyć rany duszy, ale również by odzyskać dobry humor, nadzieję i nabywać odporność psychiczną. Chcemy uczyć dzieci optymizmu, wiary we własne siły i umiejętności radzenia sobie z trudnościami.

Więcej informacji o programie można znaleźć na stronie www.pozytywnaedukacja.pl

Warsztaty psychoedukacyjne z psychologiem

W ostatnim czasie uczniowie z klas młodszych (kl. 1c, 1d, 2a, 2c, 2d, 3a, 3b) wzięli udział w warsztatach psychoedukacyjnych prowadzonych przez naszą szkolną panią psycholog – Annę Warszawską – na temat radzenia sobie z trudnymi emocjami. Wiedzą już, że nie ma emocji dobrych ani złych, że mogą być tylko takie, które są przyjemne i lubimy je przeżywać oraz takie, które są nieprzyjemne i niewygodne, ale wszystkie są POTRZEBNE.

 Z kolei uczniowie z klas starszych (4a, 4b, 4c, 4d, 6a, 7a, 7b, 7c, 7d, 7e, 8b, 8c, 8d) uczyli się na czym polega asertywność. Dowiedzieli się, że nie jest to tylko sztuka mówienia nie, ale przede wszystkim zdolność do bycia sobą, wyrażania swoich prawdziwych uczuć, myśli, pragnień w sposób bezpośredni i stanowczy, który respektuje prawa innych do tego samego. Podczas warsztatów uczniowie nie tylko ćwiczyli nowe umiejętności, ale również nieźle się bawili podczas prac w grupie i psychodramy.

Zdjęcia>>

Fonoholizm – nadużywanie smartfonów przez dzieci. Najważniejsze symptomy

Zachęcam do zapoznania się z artykułem  „Fonoholizm – nadużywanie smartfonów przez dzieci. Najważniejsze symptomy.”

https://portal.librus.pl/szkola/artykuly/fonoholizm-naduzywanie-smartfonow-przez-dzieci-najwazniejsze-symptomy

Jak wprowadzić bezpieczne zasady korzystania z urządzeń elektronicznych w domu dowiecie się Państwo z przygotowanej przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę kampanii:

https://www.domowezasadyekranowe.fdds.pl/