Aktualności

Bezpieczne wakacje 2020

 Wakacje 2020 będą inne niż zwykle, bo wszyscy musimy nauczyć się nowych zasad bezpieczeństwa i wyrobić w sobie nawyki, które pomogą nam chronić się przed koronawirusem. Pamiętajcie o bezwzględnej higienie i innych nadzwyczajnych środkach ostrożności rekomendowanych przez Główny Inspektorat Sanitarny oraz Ministra Zdrowia. Pamiętajcie też o tych podstawowych zasadach bezpieczeństwa, które widnieją poniżej.

 Oto najważniejsze zasady, którymi powinniśmy się kierować, aby bezpiecznie spędzić wakacje:

  • Zawsze informuj rodziców, gdzie i z kim przebywasz. Przekaż im także, o której godzinie zamierzasz wrócić.
  • Noś ze sobą numer telefonu do rodziców.
  • Pamiętaj o zasadach bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię – przechodź na pasach dla pieszych i na zielonym świetle.
  • Do zabawy wybieraj zawsze miejsca oddalone od jezdni.
  • Zawsze zapinaj pasy w samochodzie.
  • Nie rozmawiaj z obcymi.
  • Poinformuj rodziców, gdyby ktoś Cię zaczepiał.
  • Nie oddalaj się z nieznajomymi, nie wsiadaj z nimi do samochodu.
  • Nie bierz słodyczy ani innych prezentów od obcych.
  • Pamiętaj o numerach alarmowych. W razie potrzeby dzwoń i wezwij pomoc.
  • Kąp się tylko w miejscach do tego przeznaczonych, na strzeżonych i bezpiecznych kąpieliskach.
  • Nie wchodź do wody bez opieki osoby dorosłej.
  • Nie pływaj w czasie burzy, mgły, gdy wieje porywisty wiatr.
  • Pamiętaj o ochronie przed słońcem. W czasie upałów pij dużo wody i zawsze noś nakrycie głowy. Przed wyjściem na zewnątrz posmaruj się kremem z filtrem.
  • Zadbaj o właściwy ubiór – strój z elementami odblaskowymi, kask ochronny podczas jazdy na rowerze czy odpowiednie buty w czasie wycieczki w góry.
  • W górach nie wyruszaj w trasę, jeśli widzisz, że nadchodzi burza.
  • Szukaj bezpiecznego schronienia podczas burzy.
  • Podczas górskich wycieczek nie schodź ze szlaku.
  • Nie oddalaj się bez pytania od rodziców – w nowych miejscach łatwo się zgubić.
  • Po każdym wyjściu z miejsc zalesionych dokładnie sprawdź skórę na obecność kleszczy.
  • Uważaj na rośliny, na których się nie znasz. Niektóre jagody, liście czy grzyby są trujące.
  • Podczas spacerów po lesie stosuj preparaty odpędzające owady i kleszcze.
  • Nie rozpalaj ogniska w lesie.
  • Nie baw się z obcymi zwierzętami. Nawet przyjaźnie wyglądający pies czy kot może Cię ugryźć, gdy spróbujesz go pogłaskać.
  • Bądź rozsądny i zachowaj umiar we wszystkim, co robisz.

WAŻNE TELEFONY:
112 – telefon alarmowy służb ratowniczych

997 – telefon alarmowy Policji

998 – telefon alarmowy Straży Pożarnej

999 – telefon alarmowy Pogotowia Ratunkowego

601 100 100 – telefon alarmowy WOPR

Źródło: Viola Ł. youtube.com

Opracowanie: Anna Dyguś

 

Magia walentynek

„Kochaj uśmiechem, gestem, spojrzeniem,

Kochaj dotykiem, zapachem,

Kochaj dobrocią, troską, przebaczeniem,

Kochaj zanim powiesz „Kocham”.

 W dniu Świętego Walentego uczniowie z grupy świetlicowej z klasy II „a” oraz koła „Słucham, czytam i tworzę” wraz z opiekunami udali się na warsztaty walentynkowe do Miejsko – Gminnej Biblioteki Publicznej w Bełżycach. Już od progu powitała nas Pani Agnieszka Piłat – bibliotekarka, która wprowadziła uczniów w niezwykły nastrój czytając książeczkę z serii „Franklin” o tematyce walentynkowej. Następnie, dzieci z ogromnym zapałem wykonywały kartki dla swoich przyjaciół , zaś ich motywem przewodnim było serce. Kolejną pracą było przyozdabianie walentynkowych serduszek – co również cieszyło się wielkim zainteresowaniem i pobudziło ekspresję twórczą uczniów. Niezwykłym urozmaiceniem zajęć był poczęstunek walentynkowymi serduszkami – żelkami. Na zakończenie warsztatów wykonaliśmy pamiątkowe zdjęcia z naszymi wytworami. Dzień Świętego Walentego uczniowie spędzili w miłej atmosferze.

Zdjęcia>>

Dorota Nowak i Elżbieta Gontarczyk

Walentynki w bibliotece

W dniu 13 lutego 2020 r. z okazji zbliżającego się Dnia Zakochanych,  w bibliotece miejskiej odbyły się warsztaty literacko-plastyczne "Walentynki w bibliotece". Udział w nich wzięły dzieci z klasy II c .

Na początek mali czytelnicy w krótki i przystępny sposób wysłuchali historii Walentynek. Rozmawiali z czym kojarzy im się to święto, z jakimi przedmiotami i zachowaniami.

Następnie wysłuchali przygody Franklina z książeczki ,,Franklin i Walentynki” oraz kilku wierszy o miłości, przyjaźni, lubieniu kogoś, związanych z dniem św. Walentego. Odpowiadali także na pytania ze znajomości bajkowych par zakochanych.

W dalszej części zajęć dzieci same wykonywały kartki z serduszkami  walentynkowymi metodą scrapbookingu.

,,Scrapbooking jest sztuką ręcznego dekorowania i tworzenia pamiątek rodzinnych, albumów, kartek. To pewnego rodzaju kolaże, które w całości mają za zadanie opowiedzieć jakąś historię lub stworzyć niebanalny przedmiot. Nazwa pochodzi od angielskiego słowa oznaczającego album ze skrawek.”

Każda precyzyjnie wykonana kartka na pewno trafi w ręce osoby, którą dzieciaki bardzo kochają.

Zdjęcia>>

A.Ambrożkiewicz

Dzień Babci i Dziadka w klasie 0a

Dzień Babci i Dzień Dziadka to wyjątkowe daty w kalendarzu, jedne z najmilszych dni w roku. Z tej okazji 6 lutego gośćmi klasy 0 „a” były ukochane babcie i wspaniali dziadkowie. Uczniowie przygotowali występ podczas którego składali życzenia, śpiewali piosenki oraz prezentowali tańce. W klasie odbył się słodki poczęstunek, a dziadkowie otrzymali własnoręcznie wykonane prezenty. Dziękujemy za odwiedziny!

„Dziś piosenkę dla Was mam,

I całusa chętnie dam.

Z wami słodko mija czas,

Babciu, Dziadku kocham Was!”

Zdjęcia>>

Aleksandra Siedlecka

"Ponadnarodowa mobilność uczniów" w naszej szkole! - Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER) !

Nasza szkoła odniosła sukces pisząc projekt dający możliwość wyrównywania szans młodzieży. Planujemy wizytę dziesięciu uczniów wraz z opiekunami w szkole w partnerskim mieście Barand na Węgrzech. Udział w przedsięwzięciu będzie okazją do rozwijania kompetencji językowych, umiejętności uczenia się, kompetencji cyfrowych, a także kształtowania postaw obywatelskich.
Zgodnie z założeniami nasi uczniowie wezmą udział w codziennym życiu węgierskiej szkoły. Wspólnie z zagranicznymi rówieśnikami będą uczestniczyć w zajęciach formalnych i pozaformalnych. Tego typu doświadczenie to dodatkowe możliwości na rynku pracy oraz wyjątkowa okazja do poznania innych kultur.
Projekt "Ponadnarodowa mobilność uczniów" finansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER), IV Oś Priorytetowa Innowacje społeczne i współpraca ponadnarodowa Działanie 4.2 Programy mobilności ponadnarodowej. 
Nasza szkoła uzyskała dofinansowanie w kwocie 44 688,00 PLN.

"Odlotowa" lekcja

 

Podsumowaniem lekcji techniki w klasie V b, na temat drewna i materiałów drewnopochodnych było wykonanie drewnianych samolotów. Zabawa była przednia a wykonane samoloty... odlotowe!

Walentynkowe koło

 

Święto zakochanych to dobra okazja, aby obdarować kogoś, kogo darzymy uczuciem własnoręcznie wykonaną kartką. Takie prezenty od serca tworzyli uczestnicy koła plastycznego klas młodszych... było serdecznie i bardzo kolorowo!

Żyj zdrowo i kolorowo!

Trzy kolejne zajęcia na kółku z języka angielskiego poświęcone zostały tematyce zdrowego odżywiania. Podczas spotkań dzieci poznały nazwy produktów po angielsku oraz z ogromnym zaangażowaniem komponowały jadłospisy , wykorzystując do tego papierowe talerzyki oraz ilustracje z kolorowej prasy. Dzięki tym działaniom udało się wyczarować niezwykle efektowne menu obejmujące I i II śniadanie oraz obiad. Nie lada gratką okazało się rozwiązywanie ćwiczeń językowych zawierających krzyżówki tematyczne, podpisy ilustracji czy rozsypanki literowe. Ostatnie zajęcia dotyczyły wykonania oraz degustacji smacznych i kolorowych szaszłyków owocowych. Dzięki „komnacie witamin” uczniowie zregenerowali swoje siły, a także dostarczyli organizmowi energii koniecznej do nauki i zabawy, co da się zaobserwować na załączonych zdjęciach.

Zdjęcia>>

Dorota Nowak

Lektura zamknięta w pudełku

Lektura w pudełku to doskonała metoda rozwijająca wyobraźnię, ucząca twórczego myślenia, jak również znakomity sposób na zapamiętanie treści książki.

Uczniowie klasy 3a w trakcie omawiania lektury „Karolcia” kolekcjonowali różne przedmioty związane z treścią książki. Oprócz kart pracy, kolorowanek, listu do władz miasta i zaproszenia na biwak dla Karolci i Piotra powstała również książeczka. Znalazły się w niej  opowiadania o przygodach głównej bohaterki i zaczarowanego koralika napisane przez uczniów.

W ten sposób powstały nasze pierwsze lekturowe pudełka. 

Zdjęcia>>

Bogusz Anna

Podkategorie