Aktualności
Konkurs recytatorski
Tegoroczny 23. Jesienny Konkurs Recytatorski odbywał się pod hasłem „Pamiętajcie o ogrodach”. Wobec nieodwracalnych zmian grożących katastrofą ekologiczną, rośnie świadomość, że „w żar epoki nie użyczy nam chłodu żaden schron, żaden beton”. Coraz częściej tęsknimy za kontaktem z naturą, jej surowym pięknem, nieskażonym ludzką ręką. Literatura daje nam tego niezliczone dowody i przykłady. Uczestnicy w swoich prezentacjach nawiązywali do tego tematu.
Naszą szkołę podczas Turnieju Powiatowego reprezentowała Zuzanna Toruń z klasy V d. Przygotowała recytację wiersza Mariusza Szwondera „Na działce babci Jadzi”. Gratulujemy udanego występu!
Tydzień tolerancji i życzliwości
Z racji, że16 listopada jest Międzynarodowy Dzień Tolerancji, a 21 – Światowy Dzień Życzliwości, uczniowie klasy i 3 b postanowili „świętować” cały tydzień.
W poniedziałek uczniowie przyszli ubrani na zielono. Na zajęciach rozmawiali o tolerancji i inności. Każda klasa 0-3 dostała paski papieru innego koloru, na którym każdy uczeń napisał swoje imię. Z wszystkich pasków powstał Łańcuch Tolerancji o długości 16 metrów i 60 centymetrów, pokazujący, że chodzimy do różnych klas i jesteśmy różni, ale możemy stworzyć coś wspólnego i zawsze możemy znaleźć coś, co nas łączy.
We wtorek uczniowie przyszli ubrani na czerwono i rozmawiali o serdeczności. Powstało Drzewko Serdeczności, na którym uczniowie przypinali listki życzliwości, czyli dobre słowo dla innych.
Dzień Życzliwości i Pozdrowień w 0c
Dnia 21.11.2019r. obchodziliśmy Światowy Dzień Życzliwości i Pozdrowień. Tego dnia każde dziecko losowało życzliwe zadanie do wykonania, zapisane na małej karteczce. Wszystkie zadania wspólnie przeczytaliśmy.
Rozmawialiśmy również o tym, jak ważna w życiu każdego człowieka jest życzliwość. Każdy z nas tego dnia był ubrany w kolorze żółtym, charakterystycznym dla tego święta, jak również miał przyklejony na bluzce kotylion.
Na zakończenie zajęć wykonaliśmy „drzewo życzliwości”, w tworzeniu którego każdy uczeń aktywnie uczestniczył. Pamiętajmy, aby życzliwością obdarzać się każdego dnia, w szkole, w domu, gdziekolwiek jesteśmy.
Edyta Anasiewicz
21 listopada uczniowie kl. I „c” w sposób szczególny obchodzili Światowy Dzień Życzliwości i Pozdrowień, w myśl zasady, że o poprawianie sobie i innym nastroju trzeba dbać od najmłodszych lat
Główna ideą tego święta jest uzmysłowienie i przypomnienie zarówno dzieciom jak i dorosłym o tym, że tylko wzajemna życzliwość i tolerancja może stać się podstawą do budowania pokoju i pomyślnych relacji między ludźmi na całym świecie. O tym rozmawialiśmy przez kilka ostatnich dni podczas zajęć, ale też przy okazji omawiania różnych sytuacji szkolnych.
Każdy przyzna, że zawsze przyjemnie jest świętować z innymi, więc tym razem dzieliliśmy się swoją radością z uczniami kl. 0 „d”. Ubrani w koszulki w kolorze żółtym, z przygotowanymi dla przedszkolaków upominkami i serdecznymi słowami, udaliśmy się do nich żółto – czerwonym korowodem. Czerwone balony w kształcie serc nadawały temu przemarszowi szczególnego charakteru. Zostaliśmy bardzo miło przyjęci przez dzieci i ich wychowawcę.
W przeddzień tego przyjemnego święta, przygotowaliśmy dla wszystkich uczniów i dorosłych odwiedzających drugie piętro, piękne i mądre cytaty na temat potrzeby życzliwości wśród ludzi. Piękna i pomysłowa oprawa plastyczna prac to pomysł przesympatycznych uczniów kl. I „c”.
Dla nich również zostały przygotowane miłe niespodzianki.
To był szczególnie miły dzień!
Bożena Watras – wychowawca kl. I „c”
Urszula Król – pedagog specjalny
Pokaz historyczny „Wrzesień 1939, czyli rzecz o tym jak wybuchła II wojna światowa, a zniknęła II Rzeczpospolita”
20 listopada uczniowie klas piątych oraz klasa VI D wzięli udział w pokazie historycznym zaprezentowanym przez grupę artystyczną REKONSTRUKTO. Podczas wystąpienia omówiona została sytuacja międzynarodowa II Rzeczpospolitej, zaprezentowano etos żołnierza i ułana w społeczeństwie polskim, wspólnie z uczniami dokonano analizy ekwipunku i wyposażenia używanego podczas kampanii wrześniowej, przeprowadzono musztrę oraz zaprezentowano sprzęt bojowy i mundury. Pokazowi towarzyszyły eksperymenty i zabawy z udziałem publiczności.
Renata Krasula
Jesienne spotkanie z iluzją
I Powiatowy Przegląd ,,Jesienne spotkania z iluzją" to spotkania teatralne, które zainicjowane zostały przez Zespół Szkół Specjalnych przy DPS w Matczynie. Odbyły się 20 listopada 2019 r . na scenie MDK w Bełżycach. Wśród artystów amatorów ze szkół specjalnych oraz placówek edukacyjnych z naszej gminy była też grupa taneczna z kl.II c z układem tanecznym na jesienną szarugę.
A. Ambrożkiewicz
ZE STAREJ PŁYTY – SPOTKANIE LITERACKO-MUZYCZNE
20 listopada 2019 r. w Szkole Podstawowej nr 1 im. Jana Pawła II w Bełżycach odbyło się czwarte spotkanie z cyklu „Kawiarenka literacko-muzyczna”. Motywem przewodnim wieczoru były utwory muzyczne „Ze starej płyty”, a także utwory liryczne podejmujące tematykę związaną z jesienią i przemijaniem. Jak co roku ,do wzięcia udziału w kawiarence, zgłosili się uczniowie Szkół Podstawowych w Matczynie, Krzu, Bełżycach oraz przedstawiciele Zespołu Szkół im. Mikołaja Kopernika. Tegoroczne spotkanie miało charakter konkursowy.
Laureatami konkursu zostali:
- najlepiej wyrecytowany wiersz - Julia Buczyńska- uczennica kl. VI b, utwór „Listopad” Jana Brzechwy
- najciekawsza aranżacja i wykonanie piosenki w grupie wiekowej uczniów klas V-VI- Dominika Puchała kl. VI a „Wariatka tańczy”
- najciekawsza aranżacja i wykonanie piosenki w grupie wiekowej uczniów z kl. VII, VIII i liceum – Paweł Stawiński kl. VIII a „Już nie zapomnisz mnie”.
Gratulujemy!
Nasze Bullerbyn
Uczniowie klasy 3b w trakcie omawiania lektury „Dzieci z Bullerbyn” wykonywali w grupach makiety wioski, a także tworzyli plakaty dotyczące konkretnych postaci. Dzieci w trakcie pracy wykazały się niezwykłą kreatywnością i pomysłowością, czego efekty można było podziwiać przez cały październik na wystawie poświęconej książce na II piętrze szkoły.
Beata Zięba
Lapbookowa Karolcia
W klasie 3b kontnuujemy omawianie lektur z pomocą lapobooków przede wszystkim dlatego, że ten sposób uczniowie uwielbiają. Tym razem w papierowe teczki zamknięta została „Karolcia”. Na początek dzieci uzupełniały metryczkę do lektury i wklejały informacje o autorce. Następnie wycinały, wklejały i spisywały cechy głównych bohaterów, układały plan wydarzeń oraz układały chronologicznie życzenia, które spełniał błękitny koralik. Z kółek stworzyły dziewczynkę, która ozdabiała okładkę lapbooka, a w środku rysowały, jak wyobrażają sobie Karolcię jako dorosłą osobę. Tradycyjnie dzieci były bardzo zaangażowane w tworzenie swoich teczek, wykazując się przy tym niezwykłą kreatywnością.
Beata Zięba
Kl. I „c” w projekcie „Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka z UNICEF”
20 listopada był wyjątkowym dniem dla uczniów kl. I „c”.
Obchodziliśmy bowiem uroczyście 30. rocznicę uchwalenia najważniejszego dokumentu stanowiącego o prawach najmłodszych - Konwencji Praw Dziecka.
Stworzyliśmy sytuacje, w którym uwaga skierowana była na dzieci i ich prawa.
W październiku dokonaliśmy rejestracji klasy na koncie UNICEF – był to warunek realizacji projektu, otrzymania materiałów edukacyjnych dla uczniów oraz certyfikatu dla naszej szkoły. W ciągu ostatnich dni rozmawialiśmy o sytuacji dzieci na świecie, o prawach każdego dziecka do bezpiecznego i szczęśliwego dzieciństwa oraz warunkach spełnienia tych najważniejszych praw.
Efektem finalnym projektu był „niebieski” przemarsz uczniów na terenie szkoły oraz wizyta w kl. 0 „c”, podczas której pierwszaki zapoznały swoich młodszych kolegów z ich prawami zawartymi w Konwencji Praw Dziecka.
Przedszkolaki zostały również obdarowane „magicznymi” zakładkami i własnoręcznie wykonanymi chorągiewkami w kolorze niebieskim z przewodnim hasłem tegorocznego projektu UNICEF. Cała społeczność szkolna może również podziwiać wystawę, która w prosty i czytelny sposób przybliża najważniejsze zapisy Konwencji Praw Dziecka.
Z przyjemnością obserwowaliśmy zaangażowanie uczniów kl. I „c”, ich ogromną ciekawość świata i radość z podejmowania nowych wyzwań przy realizacji projektu.
Brawo dla nich!
Bożena Watras – wychowawca kl. I „c”
Urszula Król – pedagog specjalny